/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Simmering til fordelerdæksel
Fra : Stenstrup
Vist : 651 gange
100 point
Dato : 15-04-04 21:38

Jeg står med en Honda Accord 2,2 exi fra -92. Den smider en del olie ved fordelerdækslet. Jeg troede at man bare kunne skifte simmeringspakningen, men næh nej. Hos Honda siger de at man skal købe hele huset til en hamper pris af 1695 kr + moms. Det må da være muligt at kunne købe pakningen løs. Er der nogen der kender til et sted hvor det kan lade sig gøre??

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-04-04 21:45

Hejsa
Hvis du har målet på simmerringen (ydre mål) og aksel diameter, så skulle det ikke være noget problem. Prøv f.eks igennem http://sealpool.dk/ eller hos Rødgård Import i Esbjerg

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-04-04 21:48

Mange ting til biler kan ikke længere købes i "løs vægt" fordi arbejdstid og omkostningen ved denne langt vil overstige den færdige komponent. Sådan en fordeler er ikke nem, at adskille, men hvis du mener at du kan klare det kan du jo lukke den op og tage målene. Det er desværre ikke sikkert at du kan få en pakdåse i korrekt mål fordi japanerne ofte bruger lidt andre mål.
Prøv at finde en brugt hvis du ikke vil ofre de ca. 2000 kr., som mange reservedele let løber op i når der ikke er tale om service og sliddele.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-04-04 21:48

Sorry! Rødgårds Import
Citat
Rødgårds Import A/S
Darumvej 47
6701 Esbjerg
Tlf.: 75 12 58 11

De har flere gange været mig behjælpelige med "umulige" pakdåser osv.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-04-04 21:49

NB: Jappere bruger metriske mål... no problem! Var der en US-flyder, så var det en anden sag

Kommentar
Fra : Stenstrup

Dato : 15-04-04 21:57

Jeg synes bare det er fuldstændig vanvittigt at man skal bruge 2000 kr på at skifte hele dækslet, når det kun er pakningen. Og ja jeg kan godt selv skille det ad ellers ville jeg jo ikke prøve at finde en pakning. Prøver lige lige dit forslag CLAN.

Kommentar
Fra : Stenstrup

Dato : 15-04-04 22:06

Jeg har målene på pakningen. 12,5 mm indvendig, 22,5mm udvendig og 4-5mm tyk

Kommentar
Fra : Tigerdyr2004

Dato : 15-04-04 22:17

Køb det meget billigere hos en Autohugger

Kommentar
Fra : Stenstrup

Dato : 15-04-04 22:21

Tigerdyr2004>>> Ja det kan også være det bliver løsningen, men ville gerne have en ny pakning, da man jo ikke ved hvor brugt det er fra en hugger.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-04-04 22:31

Her er en forretning der har et utroligt sortiment (jeg har selv handlet der gennem mange år):
http://www.rtf.dk/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-04-04 10:44

Stenstrup
Jeg vil tro du kan finde din simmerring hos en hvilken som helst pumpe-, maskin- fabrik, elektro forretning som omvinder el-motorer, ja du kan enda være heldig at finde den hos dit lokale værktøjs udsalg.
Et andet alternativ er Nyman Autoparts, de har ALT hvad du kan ønske dig (og lidt til). De har flere afdelinger rundt omkring i landet... se http://www.nymann.dk/
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Stenstrup

Dato : 16-04-04 18:36

CLAN>>Jeg har prøvet samtlige af disse du foreslår, men der er altså ingen der kan skaffe den pakning i lige nøjagtig de mål som jeg skal bruge til den Honda. Men hvis nogen skulle ligge inde med én, så sig endelig frem. Jeg giver op....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-04-04 15:00

Ikke gi' op
Du må nok hen til en hugger... hvis du ikke kan få den, via en af de foreslåede kanaler.
Prøv evt. http://www.kb-maskinfabrik.dk/katalog/kb_maskinfabrik.doc

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-04-04 15:06

Bang & Boutard, Lehmann & Ree A/S ku' også skaffe alt i tidernes morgen. Prøv en søgning på de gule sider http://www.degulesider.dk/vbw/super/index.jsp