/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
fejl på grafikkort?
Fra : Blight_dk
Vist : 525 gange
200 point
Dato : 15-04-04 19:23

Hmm ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det men hvis jeg nu starter fra begyndelsen så ser vi hvordan det går. :P

Jeg var lige kommet hjem fra lan og satte min com til. Den starter op på normal vis men da den er færdig med at loade windows (xp) går den i sort. rebooter, men den gør det samme igen. Vælger at formatere da jeg alligevel havde planer om at gøre det. Efter jeg har formateret starter den fint op. Den loader windows og går skam også ind i det. Så installere jeg grafikkortdriveren og da den er færdig rebooter jeg. Men nu gør den det samme som før jeg formaterede, altså går i sort. slukker den og tænder den igen 10 min. efter. Den går nu fint ind i windows men går kold lidt efter.
Rebooter og starter i fejlsikret tilstand hvor den, da jeg kommer ind i windows, melder at der har været en fejl på grafikkortet (128 mb Geforce 3 TI 200). Jeg henter den nyeste geforce driver og installere den (efter at jeg har slettet den gamle). men da jeg rebooter går den igen i sort efter at den har loadet windows.

Jeg har selv opgivet at rode mere med den da jeg virkelig ikke ved hvad der er galt udover jeg har en mistanke om at det er en fejl på grafikkortet.
kunne virkelig godt bruge noget hjælp!

På forhånd tak
blight

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-04-04 19:35

Har du indbygget grafikkort - så prøv at sætte skærmen til det.
Emesen.

Kommentar
Fra : Blight_dk

Dato : 15-04-04 19:44

Det har jeg ikke..

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 210 point
Dato : 15-04-04 19:50

Du har indstalleret XP - men vel ikke opdateret endnu.
Smid den driver ud og opdater XP
Og så evt. læg skærmkort-driveren ind. (hvis det er den rigtige driver)
Har du lagt andet end XP ind (drivere)
Emesen.

Kommentar
Fra : Blight_dk

Dato : 15-04-04 19:57

hmm vil jeg lige forsøge..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-04-04 20:07

Hej Blight_dk

Hvis jeg har forstået dig rigtigt, så har du haft comp. med ud at køre, og så er der en mulighed for, at noget ram el. grafikkort ikke sidder helt ok.
Prøv at åben den og tryk diverse kort og ram på plads. Jeg har været ude for noget lignende med min comp. efter transport.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 18-04-04 23:37

Tjah, jeg vil give bentjuul ret.
Det kan være det lyder åndssavgt.. men prøv at pille din ene ram-kreds ud (forudsat at du har to i).
Hvis den stadig gør det, så prøv at bytte den ene ramkreds ud med den anden.
Hvis du har problemet med begge ram-kredse sat i alene på skift; så prøv låne et andet grafikkort, og se om det stadig sker.
På den måde får du lokaliseret fejlen!

Godkendelse af svar
Fra : Blight_dk

Dato : 19-04-04 20:49

Har fået løst problemet. Det var bare et par opdateringer der skulle til så køre det fint

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-04 20:51

med det.