/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
ATM kort og mandrake 8.0
Fra : Smirnoff
Vist : 473 gange
50 point
Dato : 18-05-02 20:23

Kan jeg bruge denne vejledning (http://www.koldfront.dk/text/netexpres.html) til opsætning af netexpress ADSL med ATM kort fra TDC, på en mandrake 8.0 maskine ? Er det samme kernel ? Hvad er forskellen på 2.4.18 og 2.4.3-20 ?

Er der nogle der har nogle gode råd til hvordan jeg får det til at virke, fatter - af det der står på den side

Smirnoff

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-05-02 19:21

On Sat, 18 May 2002 18:23:22 GMT, Smirnoff news wrote:

> Kan jeg bruge denne vejledning
> (http://www.koldfront.dk/text/netexpres.html) til opsætning af
> netexpress ADSL med ATM kort fra TDC, på en mandrake 8.0 maskine ?

Det burde være muligt.

> Er det samme kernel ?

Hvis versionsnummeret er det samme.

> Hvad er forskellen på 2.4.18 og 2.4.3-20 ?

Der er stor forskel på 2.4.18 og 2.4.3.

> Er der nogle der har nogle gode råd til hvordan jeg får det til at
> virke, fatter - af det der står på den side

http://www.sslug.dk/linuxbog/

Mvh.

--
"Alla sammanträffande med verkligheten är helt Adam Sjøgren
slumpmässiga, alla melodier är påhittade." asjo@koldfront.dk

Kommentar
Fra : Smirnoff

Dato : 18-05-02 21:04

Jammen når du ser hvilken kernel mandrake 8.0 har står der 2.4.3-20 er det 3 til 20 eller ?

For så kan jeg jo ikke bruge vejledningen !

Hmmm hvorfor skal live være så besværligt jeg skal jo bare på nettet

Smirnoff

Kommentar
Fra : Smirnoff

Dato : 18-05-02 22:18

Er der noget specialt jeg skal læse for at sætte internet op med ATM kort eller skal jeg bare nappe alle 1345 sider ?

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 16-07-02 06:28

Jeg vil meget gerne hjælpe med en løsning, men din link virker ikke

Kommentar
Fra : Uranus

Dato : 14-08-02 16:24

prøv at kikke på http://sourceforge.net/projects/linux-atm/
det kan være at der er noget som du kan bruge
Uranus

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 22-08-02 17:11

Hej Smirnoff,

har du fået løst dit problem eller døjer du stadigvæk med det?

forresten så ka' Adam Sjøgren ikke læse dit svar/kommentar til ham idet, han er nyhedsbruger, og de ka' kun læse dit første spørgsmål, og så det andre nyhedsbruger har skrevet, eller hvis man har trykket på "skriv til Nyhedsbruger" herinde fra... alt andet har de ikke mulighed for at læse eller vide, idet det ikke bliver publicret ude i nyhedsgruppen...

så det er ikke fordi Adam Sjøgren har villet været uhøflig, at han ikke har svaret på dit svar/kommentar til ham, det er simpelthen fordi han ikke har vidst det...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Smirnoff

Dato : 22-08-02 17:54

Nej jeg døjer stadigvæk......

Alle forsøg er mislykkes ikke engang en router kan jeg for til at virke med det sat**´s linux....

Men der er åbenbart ikke andre der kan svaret.......!

MvH

Smirnoff

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-08-02 09:49

Hej Smirnoff,

oki doki... træls... jeg ska' se hvad jeg ka' gøre... er selv Newbie når det gælder Linux... og jeg har ikke en TDC forbindelse eller noget med ATM... men derfor vil jeg gerne prøve at hjælpe dig så godt jeg ka'...

Adam Sjøgren er stadig aktiv nyhedsbruger, han er bl.a. kommet med et indlæg her den 16. august... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/5557
du ku' evt. prøve at trykke på "skriv til nyhedsbruger"... eller skrive direkte til ham på asjo@koldfront.dk

men hvad har du gjort indtil videre?
har du evt. en Windows maskine i dit netværk hvor din forbindelse funker fint ud på nettet via din router?

hvilken Linux kernel har du?
hvis jeg ska' sammenligne det med windows for at illustre forskellen så ku' vi evt. kalde version 2.4.18 for Win 95 og version 2.4.3 for Win 2000, en driver til Win 95 virker f.eks. ikke på Win 2000 og omvendt, det samme gør sig gældende for forskellige Linux kerner, afhængigt af hvor meget der lige er lavet om på det pågældende modul...

men bruger din forbindelse ATM?
bl.a. står der på siden...
.." Hvis du har en nyere NetExpres-forbindelse (af den slags hvor man får en router med og ikke bruger et ATM-kort) er denne vejledning ikke interessant for dig - så skal du jo bare sætte ethernet-stikket i "...

så er det det noget nemmere og så gælder det bare om at udfylde værdierne i netværkskortet korrekt... det har jeg prøvet og fået til at funke fint så det ka' jeg godt hjælpe med... hvorimod hvis det er med ATM ska' jeg lige ha' læst lidt på det først...

mvh.

Strarup