/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha jog... ulovlig?
Fra : luciano666
Vist : 421 gange
50 point
Dato : 15-04-04 14:05

jeg har hørt nogle af mine venner tale om at yamaha jog, bliver gjort ulovlig...
dvs. at det bliver ulovligt at købe den, og at sælge den... loven skulle træde i kraft, i løbet af et halvt års tid
er det rigtigt?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-04-04 14:08

Jeg har intet hørt.
Hvorfor skulle det dog være ulovligt?

Der er noget med at der kommer nummerplader på 30-scooter........... Det er nok den eneste ændring i den nærmeste fremtid.....

Mordex.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-04-04 20:09

Så skulle alle scootere og knallerter pludselig blive gjort ulovlige, også dem man lige havde købt?, det er der intet folketing der kunne blive enige om, nææ man vil aldrig lave en lov med tilbagevirkende kraft, men måske påtænkes der at lave en lov, der påbyder nummerplader, men kun på scootere som bliver solgt efter en bestemt dato.
En anden sag er så at der vil i nær fremtid, kræves en mindre udledning af forurenende stoffer, som nok vil kræve at motorene laves som firtaktmotorer med katalysatorer. Men de gamle vil da stadig få lov at køre, men måske med en større årlig afgift.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 15-04-04 20:47

det er fordi nogen mener at det er den nemmeste scooter at gøre ulovlig... det var en forhandler inde en en scooter forretning der sagde det, for at være helt præcis...

men det er sgu da noget være lort! så stor forskel er der sgu heller ikke på scooterne...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-04-04 21:01

Det kunne være det var forhandlerens mening, at du skulle skynde dig at købe en af hans Jog, inden de bliver ulovlige????

Mordex.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-04-04 21:01

Den er ikke spor nemmere at gøre ulovlig end alle de andre, men er nok en af dem der kan fåes største tun og dele til, til gengæld er det en lille væltepeter med de små hjul. Ov nu får jeg på puklen af alle Jogejere.
NB: Den vejer heller ikke meget, derfor er den også hurtig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 15-04-04 21:37

man ved aldrig...
og ja det er en lille væltepeter... det er det der gør den fed! og så selvfølgelig at den kan blive ret hurtig... men det kan de fleste scootere jo...

jeg prøver lige at undersøge det lidt nærmere... bare skriv igen... hvis i høre noget om det...

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 15-04-04 21:46

mit problem er at jeg lige har fået tilbudt en jog, som jeg har ventet på i lang tid... men hvis den bliver gjort ulovlig... så kan jeg jo ikke sælge den igen... og det ville være ærgeligt...

øhh... prøv at hør i en scooter forretning hvis i kommer forbi en, endag...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-04-04 21:49

Det er noget værer lort ham forhandleren siger............. Køb dig den Jog der...........

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 15-04-04 21:54

ja... det tror jeg også at jeg gør...
det er den eneste scooter jeg vil have... bortset fra en honda melody... som jeg har... hehe...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-04-04 21:58

Du skal ikke tænke på hvad forhandleren siger. Hvis der skulle træde sådan en regel i kraft, så ville vi alle have hørt det mindst et år i forvejen. For en ny regel skal jo først i folketinget, som forslag, så skal den vedtages og alt det politik lort der, som jeg ikke kender til........ Men jeg ved at det er noget der tager tid............

Mordex.

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 15-04-04 22:03

ja, håber du har ret... JOG! DU ER MIN NU!!!!!!!!!!!!!!!!!! HAHA!!! WooW!

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 15-04-04 22:05

øhh... hvor kan man tjekke stel nummer henne? bare for en sikkerheds skyld...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-04-04 22:07

Hvis du mener på scooteren, er det på stellet............. mere ved jeg ikke............
Ellers tager du ned på politistationen med nummeret, og får bekræftet (forhåbentligt) at det er ok..... Gør det inden du betaler.......

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 15-04-04 22:27

okay... tak skal du have... jeg gider sgu ikke at betale for en stjålet jog!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-04-04 22:29

Kan jeg godt forstå............

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 16-04-04 17:07

okay! nu har jeg spurgt i 2 scooter forretninger... og begge siger at den ikke bliver gjort "ulovlig" så det er jo bare dejligt... men når jeg nu er i gang med at spørge...
så har jeg lige et nyt rygte som jeg også gerne vil have svar på... kan det passe at når den nye "lov" om 30 knallerter bliver vedtaget... at hvis man har sat en større cylender på sin knallert, så tager politiet knallerten første gang du bliver taget...
kan det mon passe?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-04-04 17:24

Nej det kan ikke passe. Nu er der jo slet ikke lavet nogen lov eller egentlig udkast endnu, så det ligger stadig hos folketinget, som kan vedtage alt mellem himmel og jord, men en så dratisk fremgangsmåde, kan jeg i min vildelste fantasi ikke forestille mig. Hvornår skulle de så konfiskere knallerten, når hornet ikke virkede, eller fordi udstødningen ikke var orginal.
Tag det nu bare lidt roligt, og køb din Jog, hvis du vil have en sådan, og du kan da også altid gøre den lovlig igen hvis du vil, du skal jo bare beholde de gamle stumper.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 16-04-04 17:33

ja... nu tænker jeg kun på hvis cylenderen er blevet større... for eks. 47mm Ø... så ryger den første gang... selvfølgelig skal jeg lige have pillet lidt ved skiverne og udstødningen...

men en ny cylender sætter lige prikken over i´et... hehe...

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 16-04-04 18:01

Man kan selvfølgelig konfiskere den ulovlige cylinder, det gør man allerede nu.
Er det ikke svar på dit spørgsmål??
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 16-04-04 18:07

hmm... jo det er det faktisk... Tak skal du have palle hansen... du kommer sgu med nogen gode svar!
og selvfølgelig også en tak til mordex...

Godkendelse af svar
Fra : luciano666

Dato : 16-04-04 18:08

Tak for svaret palle hansen.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-04-04 18:13

Synes I selv det er rimeligt?
Du stiller et spørgsmål, som jeg mener at svare på, først, så stiller du spørgsmål nr. 2 som du så acceptere.........
Verden er dog underlig...............

Mordex.

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 16-04-04 18:24

øhh... unskyld... men jeg accepterede bare et svar... og da palle hansen kom med et godt svar aller først... så synes jeg at han havde fortjent det...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-04-04 20:12

Mener du så til det første eller andet spørgsmål?????????

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 16-04-04 20:20

det første svar palle hansen kom med:

-> Så skulle alle scootere og knallerter pludselig blive gjort ulovlige, også dem man lige havde købt?, det er der intet folketing der kunne blive enige om, nææ man vil aldrig lave en lov med tilbagevirkende kraft, men måske påtænkes der at lave en lov, der påbyder nummerplader, men kun på scootere som bliver solgt efter en bestemt dato.
En anden sag er så at der vil i nær fremtid, kræves en mindre udledning af forurenende stoffer, som nok vil kræve at motorene laves som firtaktmotorer med katalysatorer. Men de gamle vil da stadig få lov at køre, men måske med en større årlig afgift.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-04-04 20:29

??
Lad os glemme det........................

Kommentar
Fra : luciano666

Dato : 16-04-04 21:02

ja... god idé... jeg er bare glad for at jeg har fået svar på mine spørgsmål... :)

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-04-04 21:10

Dete er osse det det gælder om her på kandu