/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Farvekode på Peugeot 405
Fra : simor
Vist : 1888 gange
200 point
Dato : 15-04-04 12:00

Jeg ved, at farvekoden på visse biler sidder i motorrummet på en lille plade. Dette er dog ikke tilfældet på min Peugeot 405 1,9 GR fra 89. Kan det have noget at gøre med, at den er hvid? Eller sidder farvekoden som en del af stelmunneret? Jeg kan ikke finde koden nogle steder, og bilen er aldrig blevet omlakeret, så der er ikke noget der er malet over...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-04 12:06

Kunne være den sidder i dørrammen.
Ellers prøv at spørge en Peugoet forhandler han ved det.
Alternativt ring til Peugoet reservedele hos din nærmeste forhandler og forklar dem du skal bruge en originalfarve men ikke kan finde nummeret.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 15-04-04 13:17

jeg er overbevist om den sidder i bagagerummet inten på bagklappen eller på bagpanelet mellem lygterne nogle modeller har den i reservehjuls kassen men mener en 405 har hjulet under bilen så det er nok ikke relevant for dig..
Niss

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-04-04 16:39

Hejsa
På topedopladen eller klappen i motorrummet. Ditto står det i din servicebog
Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 200 point
Dato : 15-04-04 16:56

'det må stå på torpedopladen (øverst i venstre side), men som sagt... det står i din servicebog
Citat
Typically, it is a stenciled code on the top of the left front strut
tower. For example, on my 86 505, it is a 7-letter code

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 15-04-04 17:14

jeg kom lige i tanke om at have set det på venstre støddæmper tårn , der står koden malet på lakken.
niss

Kommentar
Fra : simor

Dato : 16-04-04 17:24

Jeg har kigget i min servicebog, og der står at farve koden er: "POWT". Skulle der ikke ingå nogle tal?

Mvh Simor

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-04-04 14:56

Det er jeg ikke helt sikker på... ring og lav en forespørgsel hos nærmeste forhandler

Godkendelse af svar
Fra : simor

Dato : 01-05-04 00:38

Tak for svaret CLAN. Som ny bilejer tænkte jeg slet ikke på det...

Kommentar
Fra : simor

Dato : 01-05-04 00:38

- Det med servicebogen, altså.