/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Fra MD-afspiller til PC
Fra : annvibeke
Vist : 606 gange
500 point
Dato : 18-05-02 19:37

Er det teknisk muligt at overføre musik fra min aiwa-mdafspiller til min pc (win98)?

Nu er jeg ret formørket teknisk set, men i enhedshåndtering i pc'ens egenskaber, står der under "Enheder til lyd, video og spil":
"ESS Allegro-1 Device Maneger"
"ESS Allegro-1 DOS Emulation"
"ESS Allegro-1 PCl AudioDrive" - hvis det er oplysninger der skal bruges!

Jeg kan se, at jeg har 3 indgange til højtalerne (det er lige fedt hvilken indgang jeg bruger - højtalerne virker i alle)

Jeg tro'de, at det bare var at sætte stik i output på md-afspilleren og den anden ende i en af de to overskydende højtalerindgange og så afspille, hvad jeg nu måtte lyste...af små lette musik-stykker.

Finder en af jer på at stille supplerende spørgsmål udi teknik, vil jeg anmode om vejledning til at finde, hvad der måtte ønskes!

Winamp og realplayer er installeret.
vh ann-vibeke

(nu får jeg formentlig IGEN problemer med point-givningen - hvis flere svarer og det viser sig, at jeg kan bruge lidt i hver løsningsforslag - men jeg kan ikke dele dette spørgsmål i to)

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 18-05-02 19:45

Hvad er md afspiller for noget ??? mener du MIDI ??

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 18-05-02 19:47

Der står MD på den...tro'de da ikke det ku' være andet end midi!
vh ann-vibeke

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 18-05-02 19:55

Du går ind her: http://aiwa.com/Catalog00/Products1.asp?subcat=28
finder den afspiller der er tale om, og kigger hvad du skal gøre ( tror jeg )

Kommentar
Fra : User

Dato : 18-05-02 20:19

MD står for MiniDisc. Den er ca. på størrelse med en almindelig diskette og er meget mindre skrøbelig end en cd.
Med nogen bærbare minidisc's kan man sågar optage direkte på dem også. :)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-05-02 19:50

On Sat, 18 May 2002 17:37:18 GMT, annvibeke <annvibeke.news@kandu.dk> enlightend everyone in dk.kultur.musik with:
>(nu får jeg formentlig IGEN problemer med point-givningen - hvis flere
>svarer og det viser sig, at jeg kan bruge lidt i hver løsningsforslag -
>men jeg kan ikke dele dette spørgsmål i to)

Der er ikke noget point system på usenet, så det med at give point bliver
lidt svært...

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564
Yahoo! Messenger: mrfunny_dk AIM: mrfunnydk1
http://mrfunny.yi.org/ | http://www.nikkiwebster.dk/

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 18-05-02 21:48

hmmm...jeg har nu været rundt alle vegne (tror jeg nok) på den adresse e.p anviste UDEN at ku' se min md-afspiller eller noget der bare ligner (min afspiller er købt for et år siden - mon den allerede er SÅ forældet)

vh ann-vibeke

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 18-05-02 21:57

Tilsyneladende har jeg andre formørkede sider - for jeg forstår slet ikke indlægget fra Chano Andersen!
vh an-vibeke

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 18-05-02 22:05

chano.....
* prøv at kigge her: http://www.kandu.dk/dk/spg/3834 så vil du forstå hvad pointsystemet er

ann-vibeke....
* det er fordi spørgsmålene bliver lagt ud i nyhedsgrupper
* Kig på din afspiller, og find alle tal og bogstaver der er på den, kig alle steder også under batteriet m.m......så kan jeg søge på disse oplysninger

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 18-05-02 22:24

Hvor pinligt...
Tænk at jeg ikke en gang kan finde ud af at spørge det rigtige sted (pointene er da eller fratrukket min beholdning)
Bør jeg mon ikke finde det rigtige sted?

Der er nu ikke svimlende mange tal og bogstaver (ved du at den er bærbar?)
"Minidisc recorder AM-F72"
"DC 4.5V"
Alle bruger-ordene eject - hold rec/edit osv kan du vel ikke bruge?!

vh en pinlig berørt ann-vibeke

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 19-05-02 01:34
Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 19-05-02 01:47
Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 19-05-02 09:45

JA PARKENSS det er et præcist bille af min md-afspiller!

Jeg har set nærmere på de tre adresser du har anvist og som jeg forstår det, drejer det sig om mp3 musik, hvilket ikke har noget med mit "problem" at gøre.

Helt konkret har jeg indspillet/indsunget mit eget "musik" på min aiwa og det er dett "musik" jeg ønsker at få overført til min pc.

vh ann-vibeke

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 19-05-02 11:04

Jeg har fundet manual til afspilleren: http://194.8.216.226/Documents/AM.HTM

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 19-05-02 11:10
Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 19-05-02 11:51

Har nu set på side 18 - og tænker at jeg mangler et kabel.

Kablet jeg har forsøgt mig med, har ens stik i begge ender.
Kablet jeg mangler har forskellige stik.

Får jeg fat på det manglende kabel, vil jeg ikke vide, hvor i/på min pc jeg skal placere det.
(side 18's tegning ligner bunden/bagsiden af en radio)

vh ann-vibeke

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 19-05-02 12:03

Den ene ende af stikke skal du sætte i line indgangen på dit lydkort......., den anden
skal forbindes til den udgang, som hedder line på din afspiller hvis den ellers har en sådan
?

Accepteret svar
Fra : e.p.

Modtaget 500 point
Dato : 19-05-02 12:10

Der står sikkert line-in bagpå computeren

Godkendelse af svar
Fra : annvibeke

Dato : 19-05-02 12:26

Tak for svaret e.p.....og god indsats!

På tirsdag vil jeg prøve at få fat på det manglende kabel...
God pinse til alle på kandu.dk
vh ann-vibeke

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-05-02 11:09

"annvibeke" <annvibeke.news@kandu.dk> wrote in message
news:4fwF8.8942$HN.417995@news010.worldonline.dk...
> Er det teknisk muligt at overføre musik fra min aiwa-mdafspiller til min
> pc (win98)?
>
Det kan man sagtens, Du sætter et stik i MD'ens hovedtelefonudgang og
forbinder det andet stik til pc'ens lydkort, her skal det sidde i line-in.
Herefter skal du bruge et program til at optage med, windows har et standard
program af tvivlsom kvalitet, men på http://tucows.inet.tele.dk kan du finde
gratis programmer til dette formål.

Håber at du kunne bruge dette til noget!

/Martin Helbo

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 19-05-02 13:02

Hej Martin Helbo!
Jeg har nu downloadet og testet et af programmerne på din anviste adresse (er ved at downloade et andet)

Aktuelt ved jeg ikke, hvor indgangen til mit lydkort er (har tidligere indrømmet formørkede sider)

Jeg ser 3 indgange i hvilke mine kan højtalere tilsluttes - højtalerne virker i alle 3 indgange

Grundig undersøgt med stavlygte og lup - ser jeg INGEN ord der kan hjælpe mig.

På en måde syn's jeg at et eller andet sku' vise mig, at noget er på vej, når jeg sætter stik i en af de tre indgange (alle 3 er prøvet) - sætter stik i md-afspilleren som selvfølgelig tændes - men ingenting sker.

vh ann-vibeke

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 19-05-02 13:05

er der nogen farver på indgangene

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 19-05-02 13:22

Der er markerede felter/områder:
Grøn til mus/tastatur
Sort til printer/scanner/kamera
Violet til højtalere.

vh ann-vibeke

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-05-02 12:13

> Håber at du kunne bruge dette til noget!
>

Så er der point til dk.kultur.musik igen

/TRoels

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-05-02 16:31

> Jeg kan se, at jeg har 3 indgange til højtalerne (det er lige fedt
> hvilken indgang jeg bruger - højtalerne virker i alle)

Hvis det er til højtalere, er det normalt udgange

> Jeg tro'de, at det bare var at sætte stik i output på md-afspilleren og
> den anden ende i en af de to overskydende højtalerindgange og så
> afspille, hvad jeg nu måtte lyste...af små lette musik-stykker.

Du skal bare forbinde "line out" fra MD til "line-in" på lydkortet.

Mvh

John K

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 19-05-02 18:04

Er bare lige nødt til at fortælle de implicerede i dette musik-spørgsmål, at jeg nu er brudt igennem lydmuren.

Ved hjælp af det downloadede "Anvil Studio" og ved brug af det nederste højtalerstik (i parantes til John K: Alle tre indgange gi'r lyd i højtalerne og betragtes som line-out forstås - men den ene indgang må herefter osse være at betragte som line-in - hvad kan vi kalde den indgang ?)

Bare til orientering: den øverste (højtaler)-indgang lod mig høre lyden i den del jeg kalder hard-disken men vist nok er "kabinettet"

Jeg vil ønske jer alle en endnu bedre pinse!

vh en glad ann-vibeke