/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Internet virker ik?
Fra : Steffansteffan
Vist : 488 gange
40 point
Dato : 15-04-04 10:47

Hej folkens

Her for et par dage siden begyndte mit internet at blive ustabilt og her igår gik det helt ned. Nu kan jeg overhovdet slet ikke logge på internettet.
Vi har tre computere i huset som alle køre gennem en router og ud til kabel modemet. Det er kun den ene computer der kan få forbindelse hvis jeg køre direkte til modemet unden om routeren. De to andre kan ikke få forbindelse hverken gennem router, hub eller direkte til kabel modemet.

Hvad kan problemet være, er det min fejl eller er det udbyderens fejl?

Håber på nogle seriøse bud.

m.v.h
/Steffan

Kommentar
Fra : barneyboy

Dato : 15-04-04 10:58

Det kan være at din firewall blokere for de andre?...har du evt. prøvet at slå den fra?
Du kan også prøve at sætte de andre computere til "hent automatisk ip-adresse" -under netværks instillinger!...
Blot et forslag...ved ikke om det hjælper, da jeg ikke selv har router..

Held og lykke...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-04 10:58

Hvis den ene kan - kan det jo ikke være udbyder.

Så fejlen må ligge i din opsætning.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 15-04-04 11:00

Jeg har alle tre computer på "hent automatisk" IP.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 15-04-04 11:00

Jeg har ikke ændret nogle instillinger da internettet gik amok.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-04-04 11:06

Prøv at slukke routeren i nogle minutter.

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 15-04-04 11:13

hej, som bjarneD siger prøv at genstarte dit udstyr(tage strømmen et par minutter) hvis det ikke hjælper kan du så ikke poste outputtet fra en "ipconfig /all" fra hver af de maskiner du har. så skal vi nok hurtigt fø løst dit problem :)

Kommentar
Fra : technet

Dato : 15-04-04 11:51

dette er en gentagelse ::

har du kørt adaware eller noget i den retning så kan din winsock måske være
ødelagt.

og der findes en fix for det og den kan hentes her
http://members.shaw.ca/techcd/VB_Projects/WinsockFix.zip
----------------------------------------------------------------
og måske skal du afinstallere alt hvad der har med netkortet at køre

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 15-04-04 15:01

Det kunne godt lyde som om det er routeren der er problemet, Reset routeren helt(slet alt i den) og opret det igen. hvilken router kører du med?

Kommentar
Fra : alstroem

Dato : 05-05-04 23:10

Virker det med den ene maskine, hvis du kører igennem routeren?

Hvis du har TDC som Internet udbyder og har et Motorola kabel modem, så vil det give mening, hvis det ikke virker.
Det er nemlig sådan, at netkortet på en computer har en unik adresse (som hedder en MAC-adresse) og TDC registrere den første unikke adresse, som går på Internettet igennem dit Motorola kabel modemet.

Jeg vil forslå dig at sætte routeren til kabel modemet og de 3 maskiner i routere. Herefter skal du ringe til TDC's Internet support og få fjernet den registrerede adresse. Det burde nemlig åbne for, at routeren kan hente en IP-adresse, og så kan de 3 andre maskine "gemme sig" bag routeren og dermed gå på nettet.