/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word 2000 Spørgsmål
Fra : Surf
Vist : 455 gange
20 point
Dato : 14-04-04 20:31

det jeg gerne vil vide er hvor jeg kan finde den her fil som starte med ~ og så nogen hele masse tal

og lad være med at sig jeg skal bruge søg

jeg vil nemlig godt ha at i komme med den fuldstændig sti hvor jeg kan finde den fil henne

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-04-04 20:32

Jeg mener det er en fil som 2000 ikke kan læse.
Har du forsøgt med xnview.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-04-04 20:43

~ er som regel midlertidige filer som windows eller programmer bruger som midlertidige arbejds filer på harddisken. Normalt bliver de slettede efter brug. Du trykker da bare på F3 et tomt sted på skrivebordet. Skriver ~ i søgefeltet og markerer hvor du vil søge, så er du godt på vej!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-04-04 20:46

De kunne være en backup-fil til et word-dokument som ikke er afsluttet.
Det kan også ligge på en diskette du har taget for tidligt ud.
på vej til at gemme på diskette så min word-fil sådan ud ~wrd0000.temp
Emesen.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-04-04 21:50

~filer generelt er skjulte midlertidige/temporære filer - filerne tjener som "lock-filer"/"lås filer" og de bliver dannet hvergang et dokument bliver åbnet. Rigtig mange programmer betjener sig af ~filer for at sikre brugerne mod at åbne den samme fil flere steder idet man derved ikke har styr over hvilken version der er den rigtige. Word-brugere der prøver at åbne et allerede åbent dokument får en meddelelse om at det er åbnet af en anden bruger.

Andre programmer åbner blot dokumentet/filen som read-only.

Hvis så f.eks. word er crashet så ligger den temporære fil tilbage på harddisken og låser dokumentet mod videre redigering. Hvis så ~filen slettes, så kan dokumentet åbnes igen på normal vis.

De filer der hedder eksempelvis ~wrd0000.tmp er oftest som emesen skriver backupfiler der ikke er afsluttet, midlertidige filer dannet under copy-paste operationer osv. og desværre er MS-Office ikke særlig flink til at rydde op efter sig. Nogle af ~filerne dannes også idet et officeprogram/windows startes, og de kan derfor ikke slettes.

For at finde filerne, skal du under mappeindstillinger og vis, sørge for at der er hak ud for "vis skjulte filer og mapper"

Derefter kan du bruge søgefunktionen og søge efter din ~fil.

Når du har fundet den via søg funktionen, kan du højreklikke på den og vælge "åbn overordnet mappe"....så er du i den folder hvor filen er.

mvh Berpox

Annuller spørgsmålet
Fra : Surf

Dato : 12-11-06 10:01

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål