/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Win2000 Netværk via krydset kabel - incl~
Fra : mvinter
Vist : 416 gange
20 point
Dato : 18-05-02 10:11

Jeg har to maskiner med Win2000 på, forbundet med krydset kabel, samme mærke netkort (3Com EtherLink 10/100 PCI NIC (3C905-TX)).De har samme gruppenavn.

Den ene maskine kører TDCs webspeed, forbundet med USB kabel. Begge maskiner står til at køre DHCP, men webspeed maskinens tildelte IP-adresse vil vel altid lægge sig markant anderledes end den anden maskine, ikke?

Nå,pointen er at de ikke kan ikke kan pinge hinanden, selvom netværksikonet i nederste venstre hjørne siger at der er en local connection mellem dem.

Hvad siger I? Er det bare et spørgsmål om at sætte "klienten" op, så den kan connecte med Webspeed maskinen? I givet fald hvordan?

På forhånd tak! Mads

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 18-05-02 15:58

De skal være medlem af samme domæne og så skal "klienten" kende ip-adressen på
"server", så den kan connecte til internettet.

Kommentar
Fra : mvinter

Dato : 18-05-02 16:52

Hej Zonker,
Jeg har ikke sat maskinerne op til at bruge domæne - det burde vel være nok at de er i samme workgroup? Jeg har faktisk nu oplevet et nyt problem, nemlig at den ene maskine konsekvent siger "network cable Unplugged", mens den anden siger at de er "connected"! Nogen der har prøvet det?

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 18-05-02 19:47

ja undskyld korrekt. det var mig der sov...

Kommentar
Fra : mvinter

Dato : 19-05-02 13:23

Seneste opdatering:
Jeg har løst problemet med "not connected" vha nyt netkort- nu er forbindelsen mellem de to konstant på, men de kan ikke pinge hinanden! Jeg kører med fast IP 192.168.0.1 - 255.255.255.0 på den ene og 192.168.0.2 - 255.255.255.0 på den anden.... nogen ideer?