/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
The Passion Of The Christ
Fra : MaF1a
Vist : 539 gange
400 point
Dato : 14-04-04 19:36

Hej alle. Jeg har virkelig brug for hjælp det er meget vigtigt..

Jeg står og mangler et manuskift til filmen, "The Passion Of The Christ" Og på DANSK
Altså manuskriftet oversat til dansk.....

Jeg vil give alle de points jeg har for et svar.. meget vigtigt

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-04-04 19:44

To ting, for det første tror jeg ikke det er oversat til dansk endnu, og hvis det er, så er det eneste sted, ved dansk teaterforening, som udlejer manuskrifter til både professionelle opførelser samt til amatørteater. De afregner så med diverse forfattere og evt. musikere.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-04-04 19:53

Undskyld det er dansk teaterforlag der udlejer manus til foreningen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-04-04 19:54

Bibelsk ? : http://home16.inet.tele.dk/larsen/Kristendom/bibeltekstoverblik.htm

Se under afsnittet :

Citat
d) beretninger om hans lidelse, død og opstandelse (også kaldet passionshistorien)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 14-04-04 19:58

Du kan stille spørgsmål på denne side.

http://www.thepassion.dk/modules/mydownloads/index.php

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : MaF1a

Dato : 14-04-04 20:22

MOLOKYLE.. jeg tænker på manuskriftet til fimen,, ikke bibelsk.. det er iøvrigt udemærket sekunderlitteratur... men mangler primærlitteratur... underteksterne til filmen også godt nok alt kan bruges

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-04-04 20:34

MaF1a ->Undskyld ..det var nu også bare ment for sjov

Ps. Jeg tror desværre ikke jeg ka' hjælpe, så hopper af hér !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-04-04 21:34

Nu har jeg været medlem af en amatørteater i mange år, og kontakten mellem disse foreninger er dansk teaterforlag som ligger i Kolding.
Den eneste mulighed for eventuelt at låne/leje manus til stykket er simpelthen at henvende sig der. De er eneformidler af udlån af teatermanuskrifter.

Men da filmen er ret ny, er det meget tvivlsomt om stykket overhovedet er oversat til dansk.
Det man lige skal huske på er, at filmen lige skal "køre" færdig i biograferne før manuskriftet bliver lagt ud til "offentlig" benyttelse.

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 26-04-04 20:32

hejsa...gå ind på www.divxstation.com under subtitles og skriv som søge ord "the passion" så kommer der undertekster på dansk

Mvh Mads

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-07-04 17:26

Maf1a> Har du fået skrevet manuskriptet selv ?

mvh
jakjoe