/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
El starter
Fra : Strellev
Vist : 187 gange
100 point
Dato : 14-04-04 18:50

Hey

Jeg har en Adly Pista fra 1998 og jeg har problemer med el starteren, for den klikker bare når jeg bruger den!
Den starter første gang med kik starteren og jeg har kommet ny batteri på!

Hvad er der galt?
Hvilke dele skal jeg skifte?
Og hvor kan jeg få disse dele?

Mvh. Martin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-04-04 19:05

Normalt er der et udrykkerrelæ med et tandhjul i enden. Det er der på biler det må være lavet på samme måde.
Funktionen er at et tandhjul trækkes i indgreb og herefter slutter en kontakt der trækker starteren rundt.
Alt efter udførsel kan disse dele købes seperat.
- Men der kan være flere ting galt.
- "Udrykkerrelæet" kan være defekt så det ikke bevæger sig....
- "Udrykkerrelæet" kan være defekt så kontakter til start strøm ikke slutter.
- Starter kan være deffekt.
Jeg ved ikke hvad disse dele koster til din lille maskine.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-04-04 20:34

Udrykkerrelæ tandhjul mm er altid sammenbygget i samme enhed, nemlig startmotoren.
Nu kan du jo prøve om det er fordi dit nye batteri ikke er på toppen, ved at sætte et ladeapp. feks. autolader til medens du prøver om den vil starte.
Ellers må du bestille en ny ved forhandleren, jeg tror det er en model som denne:
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=2831&vare_id=242345
Men der sker jo intet ved at tage den af, og se om den kan skilles ad, for der er ingen tvivl om at det er enten kullene eller kontakten der ikke slutter godt nok i startmotoren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-04-04 20:37

Men der kan næsten ikke være noget der ikke kan fikses.
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=2831&vare_id=112434
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-06-04 07:40

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-05 23:25

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen