/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvad skal jeg købe!?
Fra : KlausHansen
Vist : 542 gange
105 point
Dato : 14-04-04 16:41

Hey allesammen... jeg har her i den sidste tid gået og vredet min hjerne med hvad jeg skal købe af scooter. Jeg er træææt af min gamle Vespa Ciao. nu vil jeg have en scooter. men hvad skal jeg købe? Jeg vil kun købe brugt, da jeg ikke gider at bruge hele "formuen" på en scooter. Ca 2500 vil jeg give. Hvad skal jeg gå efter, og hvad skal jeg holde mig fra!?

Håber I gider at hjælpe mig...

På forhånd tak...

KlausHansen

Kommentar
Fra : bumsbabs

Dato : 14-04-04 16:56

Tja... Med mindre den må være varm eller smadret er jeg bange for at du er du nødt til at give noget mere, ellers er det kun en lille Melody eller Passola du kan få. Ikke at de ikke er fede, men man kan da få dem der er federe hvis du spørger mig ;D.
Mvh Steffen

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 14-04-04 19:04

Ja du skal nok have lidt flere "gryn" til rådighed hvis du vil have "noget" som bare er lidt driftsikker og ikke ligner noget der er løgn. En PGO Big Max ville jeg nok vælge hvis jeg stod og skulle købe én brugt idag (blandt de mange fine scootere der er på markedet idag). En Hot 50 ville også være et godt valg: den er "tidløs" at se på, driftsikker og holder en fin brugtpris.
Det er selvfølgelig dit helt personlige valg som skal afgøre hvilken du en "du brænder for"...nogle kan lide moderen og andre datteren, og sådan er det bare. Du vil sikkert få mange individuelle forslag, men til syvende og sidst er dit temperament, din personlige stil/smag og ikke mindst din pengepung der afgør hvilken en du køber. Men vær nok forberedt på at skrabe lidt flere penge sammen inden du handler...det kan blive FOR ringe det du har kik på!

God fornøjelse og held og lykke!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : omjense

Dato : 14-04-04 19:18

jaa.......... du skal ikke regne med at du ka få meget ud af 2500 kr. , men man kan vel altid være heldig og snuble over et monster tilbud.....
hvis du skulle købe en brugt scooter, ville jeg vælge en sonic.....men den er nok for dyr hvis du ikke har flere gysere......... ellers må du gennemsøge f.eks. www.dba.dk for tilbud der passer til den pris du vil give
du må se på nogle scootere og så må du danne dit eget indtryk af din fremtidige scooter. jeg ved at en CPI-POPCORN ikke koster særlig meget, så med de penge du har vil jeg nok anbefale den ( selvom jeg ikke synes at den er særlig pæn)

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 15-04-04 14:13

Hvis du giver en 3000-3500 kr. kan du være heldig at finde en honda wallaroo. En grim lille knallert, men kører rigtig godt og er bundsolid. har selv haft en, og havde aldrig problemer selvom jeg kørte over 20.000 km på den.

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 15-04-04 18:29

Jeg har bare en masse scootere inde på dba.dk... og der ligger en del omkring 2500 kr. men hvis de er varme skal jeg ikke have snitterne i dem. Jeg troede bare niveauet lå deromkring. men jeg vil da godt ofre mere, hvis det andet er noget lort...

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 15-04-04 18:34

hva så med 5000 kr. Det er ikke fordi jeg ikke har pengene, men er bare krajler fra jylland, og har det fårligt med at bruge for mange penge på tingene...

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 16-04-04 16:47

Jeg holder stadig på at du bør anskaffe dig en PGO...det er FRANSK når det er BEDST!!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 16-04-04 16:50

Hvad for en PGO??? --- Den skal bare køre omkring de 50-60 stykker. og så være mekansik holdbar...

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 16-04-04 17:00

Hvad med en popcorn... der er forholdsvis billig, men er der en grund til det??

Kommentar
Fra : mart2638

Dato : 16-04-04 18:08

Køb en jog, den kan tunes optimalt og den er ikke klodset.
Den fås brugt i gul og gratis til ca. 1000-2500kr.

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 16-04-04 19:17

okay... jeg har set på en jog... men er den ikke ret lille... jeg er 17 årig gut på solide 1.93 i højden.... er der plads til "stængerne"......
Klaus

Kommentar
Fra : mart2638

Dato : 17-04-04 12:46

Ja, det tror jeg

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 17-04-04 12:47

Okay... det lyder godt.... Er der en af jer FLINKE mennesker der kan fortælle mig hvad jeg skal kigge grundigt efter når jeg skal ud og kigge på en brugt scooter!?

Accepteret svar
Fra : mart2638

Modtaget 105 point
Dato : 17-04-04 12:57

* om den køre godt
* om der er meget rust
* om den kan starte uden at man skal stå og prøve i en time
* om der er noget der sidder løst
* om speedometeret virker ordenligt
* om selve sædet sidder godt uden at det rykker frem og tilbage
Skriv bare hvis du vil have mere afvide, men håber du godkender mit svar

Ps: hvilken scooter skal du have tror du??

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 17-04-04 14:09

Jeg skal nok godkende dit svar, bare rolig Mart2638.....

Jeg ved det ikke helt endnu... Men det bliver nok enten en Yamaha Jog, Pgo Comet eller en CPI Popcorn... Hvad ville du anbefale..?

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 17-04-04 15:39

hvis du finder ud af at købe en jog bør du nok anskaffe dig en ordentlig lås :)
Alt for mange skumle personer kan godt lide den. Når du skal ud og kigge på en scooter skal du tjekke om der er meget rust i stellet. hvis det er ved at være gennemtæret bør du holde dig fra den. Desuden skal du lytte efter rasle lyde ved variatoren på venstre side af motoren. Det kan tyde på meget slidte ruller og muligvis ødelagt variatorhus.

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 17-04-04 15:45

okay... er den en jog da meget populær... kan man stole på kmtallet... eller er der nogle der er gode til at snyde med sådan noget, ligesom med biler... altså hvor de sætter kmtallet ned.

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 17-04-04 15:51

man kan vist ikke umiddelbart sætte kilometer tallet ned, men hvis knallerten har kørt uden speedometer kabel et stykke tid tæller den ikke kilometerne. Men hvis knallerten ikke umiddelbart ser ud til at have været alt for meget adskilt så passer det nok nogenlunde...

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 17-04-04 15:54

okay det lyder godt... for det er bare noget jeg har gået og tænkt over længe... det ville bare være så træls at købe en der har gået meget langt, uden at kunne se det... Hvilken af disse tre ville du foretrække... Comet, jog eller poopcorn..

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 17-04-04 15:58

hmm, har ikke de store erfaringer med nogen af dem. Det vigtigste er nok at den er i fornuftig stand og ikke ser ud til at have været adskilt for mange gange. Ellers vil jeg bare mene du skal gå efter den du selv synes er pænest...

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 17-04-04 15:59

OKay... jeg har nemlig kun haft knallerter.... så det er min første scooter...

Kommentar
Fra : mart2638

Dato : 17-04-04 16:30

Hej igen, og tak fordi at ´jeg må få pointet, jeg syntes også at comet er et totalt godt mærke, men jeg vil nu anbefale jog, jeg syntes de er gode begge to.
Skriv lige til mig når du har valgt. mlundsgaard@jubiimail.dk

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 17-04-04 16:32

Okay.... det er altid rart at høre nogle andres meninger... jeg skal nok skrive til dig, når jeg har bestemt mig og fået én.....
Klaus

Godkendelse af svar
Fra : KlausHansen

Dato : 18-04-04 14:47

Tak for svaret mart2638. Det var en stor hjælp.... Merci...