/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Problemer med trådløst netværk..
Fra : Jimmi_S
Vist : 332 gange
100 point
Dato : 14-04-04 15:54

Jeg har 2 computer på et trådløst netværk. Den ene står et godt stykke væk fra routeren og der er 3 vægge imellem og der er fint signal. Den anden står lige på den anden siden af væggen men der er det tit problemer med signalet. Det kan svinge fra 80% til intet og så kan man sidde og vente på at den finder netværket igen.. Den der står langt væk er der altid 60% på.. Hvordan kan det være, er der noget man kan gøre..?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-04-04 16:23

Ja det er tit mærkeligt, selv møbler kan have indflydelse, men hvis du har en USB enhed til den, kan du flytte eller forlænge den, for at se forbindelses-signalet.
Ellers må du flytte lidt på routeren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 14-04-04 16:28

Har en USB-enhed men der sker ikke noget når jeg flytter på den og heller ikke når jeg flytter på routeren.. og når der er fint signal på den anden på den jo os stå godt nok..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-04-04 17:28

Jeg har hørt at antennerne helst skal stå i samme vinkel.
Emesen.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 14-04-04 17:51

Hvis du f.eks. har en stømkilde (230 volt kabel i vægen) kan den, når der skabes et forbrug på denne, danne et magnetfelt som forstyrer dit signal. Du er nødt til at undersøge om der er sådanne hindringer. Selv hvis du stiller dig foran antennen med kroppen, kan den mængde vand, der er i kroppen, dæmpe signalet.

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 14-04-04 21:18

Hmm okay.. Vil det sige at et tv, og et par store højtaler også kan forstyrrer signalet..?? For jeg har nemlig et 29" tv lige ved siden af og derefter den ene af to store højtaler.. Og hvad kan jeg i så fald gøre ved det..?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-04-04 21:22

Så har du da et par dejlige store felter.
Men du kunne jo prøve uden at disse apparater er tændt.
Emesen.

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 14-04-04 21:31

Har prøvet men det er det samme (dog stadig med strøm til dem..) Det er også ret mærkeligt for når man ligesom har fået "hul" og har været på i et stykke tid gør den det ikke mere..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-04-04 21:40

Så må det være et eller andet signal den forsøger at genkende indtil den har fundet det rigtige. Tv udsender jo signaler.
Emesen.

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 14-04-04 21:48

Ved det ik, men synes det er lidt mærkeligt at jeg kan havde min computer tændt hvor den står på fx. 80% og næste gang jeg tænder den står den måske på 40 og flader til 30 og så til 20 og så forsvinder signalet helt.. hvis jeg så trykker opdater finder den det på måske 30 % og så falder det igen til ingenting.. det er til at bliver vandvittig af...!!!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-04-04 21:50

Du skal være opmærksom på, at det signal som du kommunikere med, er et HF signal af en meget høj frekvens, typisk på 2,4 GHz.
Hvis du ved lidt om HF signaler, dets udbredelse og om reflektion og dæmpning, så vil du kunne forstå, at ledende materialer kan have en virkning på signalet.
Hvis du har armering i væggene (især bærende vægge) kan det have stor virkning.

Prøv at flytte lidt på enhedderne, og se om ikke du får bedre signal?

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 14-04-04 22:00

Ved ikke så meget om HF signaler.. Men har prøvet både at flytte på routeren og på min modtager. Det jeg ikke forstår er at den anden computer som det funger fint på står længer værk med den samme væg imellem +2 til..

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 15-04-04 09:31

Det har ikke så meget med afstand at gøre, men mere om der er "støj" på den vej signalet skal "bæres". I mit eget hus kan jeg ikke have trådløs forbindelser til den vinkeltilbygning der er udført, fordi der er lagt en stor jerndrager som bærende del. Du er nødt til at prøve dig lidt frem.

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 15-04-04 14:18

De står i præcis samme retning..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-04 14:35

Du skal måske have en bro til at forstærke signalet med,altså et stærkere signal der kan klare dine forhindringer,men det koster selvfølig nogle gysser,der er mange af slaksen her er et>
http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=9810
bare et foreslag.
Manse9933

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-04-04 19:09

Prøv at flytte den "vanskelige maskine" ind i samme rum som den anden, for at konstantere om det er rummet eller det trådløse netkort der er problemet?!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-04-04 19:10

Vidste du, at udelukkelsesmetoden er den sikreste måde at konstantere et problem på!

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 15-04-04 19:39

ja, den mulighed har jeg os tænkt på.. og det bliver det nok os til før eller siden, nu må vi se her i weekenden..

Kommentar
Fra : sprenger

Dato : 29-04-04 19:42

Når du installere det trådløse netkort, følger der et program med som skal styre netkortet, SSID, WEB-nøgler o.s.v., men man skal huske at gå ind på windows indstillingerne for det trådløse netkort også, og skrive SSID, kanal nr. der bruges af accesspunktet, og om WEB er aktiveret. Det kan "smutte" for Windows; det er jo set før!!
WINXP kan selv styre trådløse netkort, så du behøver ikke installere programstyring fra installations-CD'en til det trådløse netkort, idet 2 styringsprogrammer ikke fører til noget fornuftigt resultat.
En af de største hindringer for signalet er en microovn, da den bruger samme frekvens, 2,4 GHz.
Håber det hjælper på dit signalproblem.

Sprenger

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 29-04-04 21:24

hmm okay.. Men faktisk siden jeg sidst skrev herinde har det fungeret fint.. Meget mærkeligt og også helt fint..

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 29-04-04 21:48

Har du slukket for den store spole der laved et radiodødt område

Kommentar
Fra : kims812

Dato : 16-05-04 19:07

husk at der best er signal når senderen står højt oppe

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-05-04 20:04

Hvis du en dag, pludselig igen skulle være udsat for ringe/manglende signal, så prøv at lægge mærke til hvad der sker omkring dig.
1. er der flyttet på noget siden forbindelsen var god?
2. er der tændt for noget siden forbindelsen var god?
Prøv så at ændre lidt på det, så de kan få lokaliseret den gene der driller!

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 20-05-04 16:36

Har jeg prøvet men det lader ikke til at der er noget system i det..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-06-04 07:38

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 18-06-04 11:20

Det ved jeg.. Men jeg har ikke fået et svar jeg kan bruge til noget. Og det er begyndt at gå helt godt med det.. når det ikke virker tager jeg USB stikket ud og sætter det til igen eller genstarter computeren og det plejer at virke.. Derfor ville det ikke være fair at gi point til nogen da der ikke er nogen der har svaret..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-06-04 11:37

har du prøvet at,under enhedshåndtering i computeradministrationen at højre klikke på
dine usb rodhubs>egenskaber>strømstyring>at fjerne fluebenet i >tillad computeren at
slukke denne enhed for at spare strøm.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-06-04 11:45

du kan klikke på ? oppe i højre hjørne af dialog boksen og så pege på teksten /boksen
med flue benet,for mere info

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 18-06-04 11:45

Nej men det er gjort nu.. så må vi se om der sker noget de næste par dage..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-06-04 11:46

pege>og klikke

Kommentar
Fra : xhal99104

Dato : 17-10-04 20:27

Er der naboer der har trådløst netværk i nærheden? Det kan være der er et andet netværk som kører på samme kanal. Prøv at skifte kanal på hele netværket, det kan være det hjælper. Det kan også være dit netkort der ikke ligger helt præcist på frekvensen, og så kan det også hjælpe at skifte kanal. Du skifter kanal på netkortene under avancerede indstillinger, og husk også at skifte kanal på routeren/access punktet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-05 23:24

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-05-05 23:44

Hvad nu hvis han helt har mistet forbindelsen?