/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word 2000 - tabel
Fra : 2100
Vist : 437 gange
100 point
Dato : 14-04-04 15:16

Når man opretter en tabel i Word med 1 række og 2 kolonner.
i kolonne 1 indskreves foreks. Navn: og kolonne 2 er tomt.
Kan man så beskytte kolonne 1 så der ikke kan rettes, men kun indskrive i kolonne 2

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-04 15:24

Nej - enten er dokumentet skrivebeskyttet eller ikke beskyttet.
Hvis du overfører en tabel fra excel må du der kunne beskytte cellerne inden overførsel - men jeg har ikke prøvet om det virker.
Hvad er formålet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-04 15:26

Alternativt skal det laves som en formular hvor der kun kan indtastes bestemte steder.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 14-04-04 15:29

refi: Excel ved jeg at det kan, men nu er det sådan at det skal være i Word, da ikke alle bruger Excel. Dette er et dokument som kan downloades og derefter udfylde dette, og sendes retur.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 14-04-04 15:31

Ved også at man kan gøre dette som en PDF fil, men heller ikke alle bruger dette.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-04 15:43

Dem du normalt finder til download er almindelige .doc.

I nogle kan rettes i teksten i andre er der indsat en tekstboks der hvor folk skal skrive.

Det sidste er nok den bedste løsning da alle der kan være med.

Så hvis du i stedet for at oprette en tabel indsætter en tekstboks folk kan skrive i er du lidt nærmere en løsning hvor kun et enkelt program er nødvendigt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-04-04 16:52

Hvis du laver en formular så se i hjælp hvordan du kan skrivebeskytte.
F1>skriv skrivebeskytte>søg>beskytte et dokument.....>forhindre brugere.....
Der står en masse i hjælp om formularer.
H-klik på værktøjslinien>tilpas>værktøjslinier>hak i formularer>træk den op under de andre værktøjer>luk
Der er de funktioner som du har brug for, men det kræver nok lidt fodarbejde at lave formularen.
Emesen.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 15-04-04 15:48

Hej refi & emesen
Langt om længe fandt jeg selv ud af dette. Jo man kan godt beskytte kolonner i en tabel, som man selv vælger ud, og resten kan der så skrives i. En lille knap som jeg ikke viste kunne gøre dette, skulle man bare trykke på, for den kolonne som man ønsker at der må skrives i. Resten er så beskyttet.

Accepteret svar
Fra : shw

Modtaget 100 point
Dato : 08-10-05 14:45

Som forrige tabel på experten

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 08-10-05 15:07

Tak for svaret shw.