/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skærm er underlig
Fra : Andreas1982
Vist : 533 gange
20 point
Dato : 14-04-04 12:39

Hej.
Min skærm har kørt uden problemer i lang tid men er nu begyndt at vise farverne i det der ligner mange farver.
Jeg har ikke lavet nogle ændringer og ved ikke hvad der er sket.

Mine indstillinger er: 1024*768pixel, ægte farver på et Sis 650.
Jeg har geninstalleret driveren men det hjalp ikke. Ligeledes har jeg installeret AGP driveren fra Sis650.

Hvad kan jeg gøre?

Andreas

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-04-04 12:41

Har du magneter i nærheden, eller har haft.

Kommentar
Fra : return

Dato : 14-04-04 12:58

måske det kan være ledningen ej el men den anden fra skærm til pc har nemlig lige haft noget der lignede det hvor skærmen havde underlige farver men det viste sig at være ledningen så fik ny på og så virkede det igen , så prøv at hive lidt iden mens du kigger på skærmen for at se om den så skifter farve når du gør det .

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 14-04-04 13:00

I nærheden har jeg en switch og en oplader til en telefon ( ikke mobil, bare såådan gå rundt med den ).
Begge har jeg haft hele tiden.

Det er desuden en bærbar Mitac 8575.

Andreas

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-04-04 13:02

Så kan vi udelukke den fejlmulighed andreas.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-04 13:04

Prøv at se om du kan finde en nyere driver til skærmen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-04-04 13:30

Du må have skærm indstillinger på din skærm,altså en knap eller hvad ved jeg på fronten,prøv at find Degauss og klik på denne,det vil fjerne statisk
elektrisitet som har opbygget sig i skærmen/billed røret,på grund af ude og inde frakommende faktore,f.eks. stærke strøm kilder,det bliver opbygget over
længre tids påvirkninger og det er en god ide er at bruge Degauss en gang imellem.
Manse9933

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 14-04-04 22:21

De drivere jeg har installeret er hentet fra Sis.com og skulle være de seneste.
Jeg har ikke en degauss knap på den bærbare (desværre) - kender godt tricket.
Jeg kunne jo selvfølgelig geninstallere men jeg vil bare meget nødig miste de email der ligger i min indbakke i Outlook 2003 da der er nogle af dem der er ret vigtige.

Venlig hilsen
Andreas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-04 23:09

Den kan du da sagtens redde ved at sende det hele til dig selv - KUN SENDE - og så hente dem igen når du er færdig

Kommentar
Fra : hatchi

Dato : 14-04-04 23:26

der er nogen ting som er magnetiske som ellers ikke burde være det, og magnetiske ting får skærmen til at vise sjove farver. Jeg havde en kniv til at ligge under min skærm på et tidspunkt, og den fik skærmen til at vise farver. prøv at fjerne tingene rundt om skærmen, selvom de ikke burde være magnetiske.