/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Opkald fra Outlook
Fra : Smukke_Ole
Vist : 548 gange
100 point
Dato : 14-04-04 11:06

Hej !

Jeg har lige set, at Outlook kan bruges til at ringe op med, men når jeg prøver at markere en kontaktperson og trykke på Ring op ikonet, så sker der ikke en hujende fis !
Jeg har prøvet at kigge i Outlook's hjælpefunktion, og der står noget med, at man skal angive automatisk opkaldsstyring for computeren og modemet, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan det skal gøres. Har kigget i Windows hjælp, men har ikke kunnet finde noget om det.
Er der nogen, der ved hvordan ?
Det skal lige tilføjes, at jeg godt kan bruge modemet til fax o.l.
Det er et Lasat Web Set Go 56 K, og jeg kører XP PRO

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-04-04 11:16

Det har ikke noget med outlook at gøre, men med modem/netværks opstilling
kik i din manual til modemet, den ligger nok på en cd til modmet.
På Win Me gå i kontrolpanel kik under modem/nætværk.
Er du i tvivl, er der hjælp i de enkelte programmer i kontrolpanelet.
Og jeg gætter at der er mere hjælp i XP-Pro end i min Win-ME
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-04-04 11:25

Hejsa

Klik på hjælp-og i søgefeltet skriver du opkaldsforbindelse-så dukker der en helt masse op.

Sådan konfigureres et modem til en opkaldsforbindelse
1.   Åbn Netværksforbindelser.
2.   Klik på den opkaldsforbindelse, du vil konfigurere, og klik derefter på Skift indstillinger for forbindelsen under Netværksopgaver.
3.   Klik på det modem, du vil konfigurere i Opret forbindelse ved hjælp af under fanen Generelt, og klik derefter på Konfigurer.
4.   Marker afkrydsningsfelterne for de indstillinger, du vil aktivere, under Hardwarefunktioner.
5.   Hvis du vil aktivere modemhøjtaleren, skal du markere afkrydsningsfeltet Aktiver modemhøjttaler.
Bemærk!
·   Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Netværksforbindelser, hvis du vil åbne Netværksforbindelser.
·   For at sikre kompatibilitet skal du bruge samme slags modem som det på fjernadgangsserveren, vælge samme begyndelseshastighed og aktivere de samme funktioner. Hvis du ikke vælger samme model, bør du i hvert fald vælge et modem med samme ITU-T-standard som modemet på serveren.
·   Hvis du markerer en funktion, der ikke understøttes af det aktuelle modem, har det ingen betydning for ydeevnen.
·   Netværksforbindelser konfigurerer automatisk forbindelser i henhold til de enheder, der er tilgængelige. Du kan f.eks. bruge en bærbar computer med en dockingstation, når du er på arbejde, med forbindelsen konfigureret til at bruge dockingstationens modem. Når du er ude at rejse, og dockingstationens modem ikke er tilgængeligt, konfigureres forbindelsen automatisk til at bruge den bærbare computers PCMCIA-modem. Når du er tilbage på arbejdet og har sat den bærbare computer i dockingstationen igen, registrerer Netværksforbindelser, at dockingstationens modem er tilgængeligt igen, og omkonfigurerer automatisk forbindelsen til at bruge dockingstationens modem.
Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 14-04-04 16:59

-> natmaden og briani !

Tak for Jeres svar. Desværre har jeg nok ikke udtrykt mig klart nok.
Jeg skrev;
"Jeg har lige set, at Outlook kan bruges til at ringe op med, men når jeg prøver at markere en kontaktperson og trykke på Ring op ikonet, så sker der ikke en hujende fis !"
Det jeg troede, og stadig tror, er at der i Outlook er indbygget en dialer, så man selv slipper for det hårde arbejde med at trykke på tasterne, når man vil ringe til tante Oda.
Det er den lille sag, jeg ikke kan få til at funke
Håber på snarligt nyt !

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 100 point
Dato : 14-04-04 17:52

Det er stadig som, at der tidligere er skrevet
Hvis at du eks. kun åbner din adressebog, ser du at det er det samme der.
Hvis ikke så ,, hmm !

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 15-04-04 11:21

-> natmaden & briani

Jeg forstår ikke, hvad I skriver. Når jeg i Outlook (ikke Outlook Express) klikker på kontaktpersoner, markerer én person og derefter klikker på ikonet for Ring op, fremkommer en dialogboks, Nyt opkald, hvor der er en knap benævnt Start opkald, og hvor opkaldsstatus er: Lagt på.
Når jeg så trykker på Start opkald, sker der ikke mere.
Det som briani omtaler er en opkaldsforbindelse til til f. eks. en netudbyder eller en anden computer.
Det er ikke det, jeg er ude efter, men simpelthen at få Outlook til at ringe op for mig til tante Oda.
Sig til, hvis det er mig, der er for tykhovedet til at forstå jer

Smukke_Ole

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 24-04-04 11:01

Tak for svaret natmaden.
Det er bare for at få spørgsmålet lukket

Smukke_Ole