/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
MS Excel til homepage
Fra : Brommi
Vist : 481 gange
150 point
Dato : 14-04-04 02:06

Jeg har lavet et fint lille regneark i MS excel som jeg gerne vil ligge online på min homepage.. Hvordan gør jeg det?
Jeg har kigget på microsofts homepage og der fandt jeg ud af en metode.. problemmet er bare at man skal installere et program før man kan bruge det regneark..
kort sagt: jeg vil gerne ha et regneark over i en hjemmeside som man kan se uden at installere noget for at se det.

Det må gerne være i php eller lign. men det skal være NEMT da jeg ikke er for dygtig til at lave hjemmesider endnu.
Har hørt noget om at man kan i Mysql.. men det fatter jeg ikke.. :(
Hvis der findes et program der kan gemme det direkte i php ville det nok være bedst.

mvh Brommi

ps. regnearket er interaktivt og har kun ét ark

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 14-04-04 05:52

Hej Brommi...

Du kan evt. installere "Frontpage" og trække excel-dokumentet direkte over i.
og så gemme det som f.eks. en HTML eller ASP-fil.

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 14-04-04 08:38

Det må ikke være i ASP. Serveren understøtter ikke det.

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 14-04-04 09:29

Hvis du har programmetr MS excel så kan du gemme det som Webside, tekst (tabulatorsepereret) og en masse andre format. Er problemet at du ikke har programmet Exel ?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 14-04-04 11:04

Jeg har haft succes med det i almindelig HTML

Blot ved at kopiere hele regnearket ind i et nyt *.htm dokument og uploadet det

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 14-04-04 17:26

Hvis jeg gemmer det som en webside inde i Microsoft Excel så funker det skam også fint nok.. MEN.. så er regnearket ikke interaktivt længere.. (altså såen at www brugeren kan ændre på talene og dermed bruge de ligninger der er inde i regnearket) og det er jo det der er hele fidusen ved det.. ellers kan man jo sagtens lave en tabel i hvilket som helst program..

det skal lige siges at man godt kan gøre det igennem excel.. men så SKAL ham der skal bruge dokumentet installere et program før han kan bruge regnearket interaktivt. og det vil jeg ikke ha!

mvh Brommi

Kommentar
Fra : sion

Dato : 14-04-04 18:58

Jeg håber, der kommer et godt svar her... Jeg har nemlig de samme tanker.

Simon

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 05-07-04 17:19

Jeg forsøger lige igen.. mangler stadig et brugbart svar

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 05-07-04 17:47

Som jeg skrivit inden, Hvis du har programmetr MS excel så kan du gemme det som Webside, tekst (tabulatorsepereret) og en masse andre format.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 05-07-04 17:51

ja.. men man kan ikke gøre det når det er et interaktivt regneark..

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 05-07-04 19:27

Nej - det kan man ikke.

mvh

sMorch

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 08-07-04 14:18

kan visual basic ikke lave et regneark og gemme det som en .php fil?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 150 point
Dato : 28-07-04 14:00
Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 28-07-04 19:24

molokyle: Jeg har prøvet der igennem.. men er ikke helt tilfreds med metoden.. ville også helst finde et program eller lign som kan gøre det gratis.. men det er da det bedste svar indtil videre :)

Godkendelse af svar
Fra : Brommi

Dato : 12-12-04 18:30

Tak for svaret molokyle.