/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Guldregn
Fra : 1249
Vist : 823 gange
100 point
Dato : 18-05-02 00:34

Hej alle

Jeg har en guldregn, som efterhånden er rigelig stor, kan den skæres tilbage ? vil / kan den skyde igen ? Eller skal den fældes ? Jeg mener ikke at det netop nu er det rigtige tidspunkt at foretage tilbageskæring, men planen var at gøre det i oktober måned.

Hilsen

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 110 point
Dato : 18-05-02 01:12

Hej

Her kan du læse alt (næsten) omkring Guldregn.
http://ljohans.com/planteleksikon/tr047.html

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-05-02 21:27

1249 wrote:
>
> Hej alle
>
> Jeg har en guldregn, som efterhånden er rigelig stor, kan den skæres
> tilbage ? vil / kan den skyde igen ? Eller skal den fældes ? Jeg mener
> ikke at det netop nu er det rigtige tidspunkt at foretage
> tilbageskæring, men planen var at gøre det i oktober måned.

Hvis den skyder nede fra, så riv skudene af, da den er podet på en
frøplante, med griftige frugter.

Godkendelse af svar
Fra : 1249

Dato : 18-05-02 23:41

Tak for svaret PARKENSS.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-05-02 21:11

Ang guld regnen:
>
> Hvis den skyder nede fra, så riv skudene af, da den er podet på en
> frøplante, med griftige frugter.

Ikke forstået - guldregn er vel giftig i sig selv - eller hva`? Og hvad så
med de selvsåede i vores grusgrav?

mvh
Gitte Tj.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 07:59

On Tue, 21 May 2002 22:11:06 +0200, "Maeng / Tjornehoj"
<maeng@home1.gvdnet.dk> wrote:

>> Hvis den skyder nede fra, så riv skudene af, da den er podet på en
>> frøplante, med griftige frugter.
>
>Ikke forstået - guldregn er vel giftig i sig selv - eller hva`? Og hvad så
>med de selvsåede i vores grusgrav?

Ja, guldregn er giftig. Den sort som sælges mest her i landet ('Vossii')
får dog ikke ret mange bælge, heller ikke selv om den får masser af
blomster.

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk

Directory Opus - nu også til windows - http://www.gpsoft.com.au