/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hvordan får jeg svedlugten ud af trøjern~
Fra : Nuserpigen
Vist : 2425 gange
70 point
Dato : 17-05-02 21:07

Hej
Jeg har problemer med mit vasketøj, dvs. jeg har svært ved og få svedlugten ud af tøjet/trøjerne.
Jeg bruger Persil vaskepulver og Bamseline skyllemiddel. Jeg har prøvet med BiotexSpray, men det hjælper ikke. Har det noget og gøre med den deodorant vi bruger? Jeg bruger Rexona og får gule mærker i trøjerne/T-shirts, min kæreste bruger alm. Axe, der er ikke gule mærker i hans trøjer, men svedlugten er der stadig.
Er der nogen der kan give mig et godt råd, til hvordan jeg kommer af med de gule pletter og svedlugten?
På Forhånd Tak.
Qnuzer Fra Nuserpigen

Accepteret svar
Fra : kjeldgaard

Modtaget 80 point
Dato : 17-05-02 22:09

Hej nuserpige,

havde på et tidspunkt samme problem. Nu har vi i laaaang tid benyttet Bluecare fra FDB og et neutralt skyllemiddel og vi har ingen problemer med svedlugt i tøjet. (heller ikke min teenagesøns trøjer).

se også http://www.fs.dk/sphj/5_lugt.htm

Hvilken temperatur vasker du på? Og hvilket program? Hvis du du f.eks. vasker ved for lave temperaturer, kan det være årsagen til, at svedlugten ikke kommer ud. Lugten forsvinder som regel, hvis tøjet tåler vask ved 95C. Hvis tøjet ikke tåler så høj temperatur, kan du dyppe det i vand tilsat et middel til desinfektion, fx Rodalon e.l. (midlet virker ikke, hvis der er rester af sæbe tilbage i tøjet). Vask tøjet på et langt, varmt program bagefter.

Når du bruger deodorant og samtidig sveder kraftigt, kan der komme skjolder på tøjet, som du ikke kan få af. Hvis du tror, at det kan være grunden til dine gule pletter, så prøv at erstatte din deodorant med en neutral deo-stift istedet. Vil du gerne beholde duften så spraye på oversiden af barmen, eller andre steder, hvor du ikke sveder så meget.

håber det hjælper.

m.v.h. kjeldgaard

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-05-02 20:52

Hej Nusserpigen!!!

Du skal købe noget Rodalon, i mates eller dagligvare forretningen, og så
ligge tøjet iblød i det, og derefter vaske det igen..... Det virker, og hvis
lugten kommer tilbage, gentager du bare processen... Held og lukke med
det...

Hej fra

Karina
"Nuserpigen" <Nuserpigen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:SscF8.8765$HN.379852@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Jeg har problemer med mit vasketøj, dvs. jeg har svært ved og få
> svedlugten ud af tøjet/trøjerne.
> Jeg bruger Persil vaskepulver og Bamseline skyllemiddel. Jeg har prøvet
> med BiotexSpray, men det hjælper ikke. Har det noget og gøre med den
> deodorant vi bruger? Jeg bruger Rexona og får gule mærker i
> trøjerne/T-shirts, min kæreste bruger alm. Axe, der er ikke gule mærker
> i hans trøjer, men svedlugten er der stadig.
> Er der nogen der kan give mig et godt råd, til hvordan jeg kommer af med
> de gule pletter og svedlugten?
> På Forhånd Tak.
> Qnuzer Fra Nuserpigen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : mango

Dato : 18-05-02 12:05

Hejsa
Du behøver ikke købe de dyre produkter, eddike er fremragende til at tage dårlig lugt. Læg evt. bluserne i vand med en god sjat eddike i. M.h.t. de gule pletter kan man idag få nogle deostifter lavet af saltkrystal, som skal fugtes med vand inden brug, de dufter ikke, men man kommer heller ikke til at lugte af sved. Så kan du jo købe dig en god parfume istedet.
Venligst
Mango

Godkendelse af svar
Fra : Nuserpigen

Dato : 19-05-02 18:27

Hej
Jeg vasker ved 40 grader, tøjet kan ikke tåle højere grader. Jeg vasker på almindeligt vaskeprogram. Har prøvet at forvaske også, men det hjælper heller ikke.
De gule pletter på trøjerne tror jeg skyldes deodoranten, det er ikke fordi jeg sveder meget.
Men nu har jeg købt en ny deodorant, så jeg håber det hjælper.
Tak for rådene. Jeg vil prøve mig frem.
Knus Nuserpigen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-05-02 22:28

> > Hej
> > Jeg har problemer med mit vasketøj, dvs. jeg har svært ved og få
> > svedlugten ud af tøjet/trøjerne.
> > Jeg bruger Persil vaskepulver og Bamseline skyllemiddel. Jeg har prøvet
> > med BiotexSpray, men det hjælper ikke. Har det noget og gøre med den
> > deodorant vi bruger? Jeg bruger Rexona og får gule mærker i
> > trøjerne/T-shirts, min kæreste bruger alm. Axe, der er ikke gule mærker
> > i hans trøjer, men svedlugten er der stadig.
> > Er der nogen der kan give mig et godt råd, til hvordan jeg kommer af med
> > de gule pletter og svedlugten?
> > På Forhånd Tak.
> > Qnuzer Fra Nuserpigen
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >

eddike kan osse tage lugten, læg tøjet i blød inden den almindelige vask -
mvh max

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 01-06-02 23:19

Er der ikke nogen, der ved, hvordan jeg kommer af med svedskjolderne....??

Kommentar
Fra : ednob

Dato : 03-10-02 15:41

Jeg har hørt et rygte om at det er hvis man kommer til at blande vaskepulver og skyllemiddel inden vask, om det har noget på sig ved jeg ikke ??