/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ram2 og Fridaflip
Fra : webgun
Vist : 476 gange
1 point
Dato : 13-04-04 21:05

jeg har lige læst i TIPS at Ram2 og Fridaflip er blevet smidt ud af Kandu.dk
er det godt nok rigtigt?????? eller er det mig som er fatsvag!!

hvis det er rigtigt så er det da en skam at ram2 løb med den der 256mb USB.
og fridaflip.........jaee hun går bare hjem.....FARVEL!!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-04-04 21:14

Profilerne er væk, men om personerne bag spøger vil tiden vise.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 13-04-04 21:19

Hej BjarneD

Ja, der er dejligt fredeligt nu. Man kan være på KanDu, uden risiko for at blive "svinet" til.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 13-04-04 21:24

frida var uden tvivl ram2s bedste ven...måske den eneste.
Ram2 var bare et levene eksempel på at det er muligt at have så meget lort i hovedet at det kommer ud af munden!!
det havede han sku nok ikke regnet med.....Griner..og GNÆK!!

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 13-04-04 21:32

Lad os nu nyde freden og roen så længe det varer. Det dumme svin skal squ nok få smidt en profil ind påny.

Valentin

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-04-04 21:36

Næsten, Frank. Tonen er bedre og det kalder jeg et positivt fremskridt selv om jeg ikke personligt følte mig generet af de to. Jeg fik kun verbale tæv når jeg stak snuden frem og det kan man jo lade være med, men jeg har haft svært ved at acceptere at nogle følte sig tvunget væk, og det glædede mig meget, at du blev fordi ingen skal tvinges væk på grund af andres luner.
VH
Bjarne

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 11 point
Dato : 13-04-04 21:45

Jeg skal da gerne indrømme at jeg ikke begræder at de ikke er her mere, omvendt ønsker jeg heller ikke at hovere, jeg vil nok nærmere betragte det som lidt tragist for begge 2.
Jeg er nu heller ikke så naiv at tro, de ikke dukker op "i anden forklædning", men uanset hvad, vil kandu udelukke dem igen lige så snart de kan gennemskues.

Jeg gad nok vide hvad de har skrevet til Rasmus. Det har nok været det afgørende for deres skæbne. Jeg ved også at han bestemt ikke har haft det nemt, og hvis man er preset fra alle sider, ja så er nogle af den opfattelse at det er en uoverlagt handling, men det tror jeg nu ikke, der bør også være en grænse for hvad administrationen skal finde sig i.

Men lad os håbe at tonen fremover bliver mere behagelig, ikke at vi ikke stadig kan være uenige, men at denne holdes på et verbalt sobert sprog uden at beskylde nogen for det værste.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 13-04-04 22:00

1. Ram2 var slem. det ved vi alle, og han fortjener om nogen at blive smidt ud.men som ellebye også siger , så skal han nok dukke op igen.
2.Fridaflip. var hun entlig så slem???jeg har aldrig oplevet hende som værene bare halv så slem som Ram2.At hun hele tiden og igen klynkede sig op af Ram2s meninger, fortæller vel bare at hun ikke var den skarpeste kniv i skuffen.men når hun var her alene , uden Ram2 så var hun da rimelig ok...eller Hva??

Kommentar
Fra : binky

Dato : 13-04-04 23:00

Hvis det er tilfældet, vil jeg ikke være ked af det.
mvh
binky

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 13-04-04 23:18

webgun

Jeg har oplevet, at fridaflip svarede/skrev ordentligt i mange "tråde" indtil ram2 dukkede op. Så blev hun næsten ligeså "ubehagelig".
Så jeg er MEGET glad for de er væk herfra, så vi igen kan hjælpe hinanden, med vores svar/erfaringer uden at skulle overfaldes ubehageligt verbalt. Jeg har selv prøvet det mange gange, fra ram2. Jeg har holdt mig langt væk fra "KanDu" i lang tid. Kun været med på sidelinien.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-04-04 23:21

Vil lige meddele, at nogen er begyndt at lukke op for modtagelse af mail i de forskellige tråde, ved blot at sende "et tomt" indlæg. Så får man automatisk tilsendt mail i tråden når der kommer nye, uden selv at afsløre sig.
Så er I advaret.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 13-04-04 23:24

elleby

Har du nogensinde været inde på min hjemmeside? Det tror jeg ikke du har. Skriv i min gæstebog. Det gælder selvfølgelig også andre.

http://www.franksp.k-nettet.dk/main/frontpage.asp?wid=3256

Venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 13-04-04 23:26

Ellebye

Hvad mener du med din advarsel?

Kommentar
Fra : mango

Dato : 13-04-04 23:27

hej ellebye
fint nok..ja man skulle være meget naiv hvis ikke man troede at den dame og den herre ville dukke op igen.
Jeg har det sådan lidt ambivalent
De er vældig gode til at sætte gang i den, men også meget ubehagelige..hmm, har snuset lidt rundt(har jo været væk et stykke tid) og jeg må sige, det var rystende læsning..føj..skam jer Frida og RAM !! ja i læser med garanti disse indlæg*GG*
Venligst sus

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-04-04 23:28

Det vil jeg meget gerne.

Men lige for at følge op på min forrige indlæg, er denne tråd blevet åbnet uden kommentarer, så tænk før I taler.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 13-04-04 23:34

ellebye
Vil du ikke prøve at forklare dig nærmere?
mvh'
binky

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-04-04 23:34

>Franksp

Det er lidt svært at bevise, men nogen er begyndt at åbne tråde ved blot at taste på send indlæg, så får man automatisk en mail når der kommer en ny kommentar uden man har givet sig til kende hvem der har sendt mailen. Man kan dog have sin mistanke.
Derfor mit råd, tænk før I skriver.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : binky

Dato : 13-04-04 23:36

ellebye
Kan man ikke bare fjerne fluebenet og så undgå e-mails?
mvh
binky

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 13-04-04 23:47

ellebye

Du har ret.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : binky

Dato : 13-04-04 23:48

ellebye
Jeg spørger, fordi jeg ikke ved det, så sandelig ikke for at sætte noget i gang
mvh
binky

Kommentar
Fra : mango

Dato : 13-04-04 23:49

inky, jo da du kan godt fjerne fluebenet, men det fjerner jo ikke dine egne indlæg*G* så et god råd: skriv ikke mere end du kan stå inde for..og vær ved andre som du gerne de var ved dig*SS*
Venligst Sus

Kommentar
Fra : binky

Dato : 13-04-04 23:57

Hej Sus/mango
Jeg har aldrig skrevet mere end, jeg kunne stå inde for, og du kan regne med at tonen bliver bedre her nu, for niveauet bliver garanteret højnet nu.
mvh
binky

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-04-04 00:06

Hejsa ellebye

Det du advarer imod-det forstår jeg sku ikke.

Kan du ikke lige skære det ud i pap ?

Der sker da tit at jeg bare vil føge med i en tråd uden selv at deltage,så sætter jeg et flueben forneden og klikker på send uden at skrive noget,for så får jeg nemlig em mail hver gang der er en ny kommentar i de spørgsmål som jeg følger med i fra sidelinjen.

Så jeg fatter ikke en meter af det du advarer imod

En undrende hilsen herfra
Brian

Kommentar
Fra : mango

Dato : 14-04-04 00:08

binky..ja det har du fuldstændig ret i..og helt ærligt.¨å skriver jeg hvad jeg føler, for helt ærligt må jeg indrømme at de 2 har lagt en dæmper på min kreativitet*S*
Knus sus

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-04-04 00:16

binky

Ja, hvis du fjerner "fluebenet" og sender en "TOM KOMMENTAR", så får du ikke flere mails, Men du skal huske at sende, efter du har fjernet "fluebenet".

De venligste hilsener
Frank

Kommentar
Fra : binky

Dato : 14-04-04 00:17

Sus/mango
Helt enig bortset fra at jeg da har haft indlæg, men de skulle da også jordes og gøres til grin. Så taber man lysten til at deltage i noget her på smalltalk, hvis der er overhunde på. Lad os håbe, det bliver bedre nu. Jeg vil gøre mit til det.
Knus til dig sus
fra
binky

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-04-04 00:19

Helt rigtigt Brian, det gør jeg også, men jeg opfordrer blot alle, da man ikke ved HVEM der har logget sig ind, til at fortsætte en pæn og sober tale, så er vores sti ren. Andet lægger jeg ikke i det.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-04-04 00:26

Der er nogle enkelte der godt kunne lære lidt om pli, men nogen sammenligning kan der vist ikke blive tale om.
Noget tyder forresten på at flere syntes at det er prisen for frihed, at man finder sig i at nogle undertrykker andre, og de vil sikkert betragte denne tråd som noget fnidder.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-04-04 00:33

Jeg har en mistanke om at jeg er en af dem du omtaler som "flere" Bjarne? Men correct me if I'm wrong?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-04-04 00:36

BjarneD, vi er vist så "gamle" at vores opfattelse af ordet pli er gået af mode.
Kan ellers følge din holdning fuldt og helt.
Dog en befrielse at mange tidligere brugte verber er udeladt svarerne imellem.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-04-04 00:44

kære Tedd du var nok en af flere der har givet udtryk for noget i den retning, eller det er i hvert fald det man kan konkludere når I mener udlukkelsen er forkert med henvisning til ytringsfriheden. Hvis du ikke vedgår dette har du vist forfægtet de forkerte holdninger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-04 00:46

"ellebye"
Nu bliver jeg da også nysgerrig.

Mener du at hvis man bare trykker send med hak i flueben så sender den en tom blok UDEN afsender.

Eller har jeg misforstået det.

Har godt set et par stykker af dem, men troede det var fejl.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-04-04 00:58

Øh jeg kan altså ikke rigtigt se hvor jeg har skrevet det? Hmm? Jeg har bare spurgt hvorfor Kandu har hældt Ram og Frida ud, for der er jo ikke noget i Kandus regler der forbyder dem at opføre sig som de gjorde!
Men ytringsfriheden er da vigtig! Jeg vil da til enhver tid hellere vide hvad nynazisterne, står for end at forbyde dem så de rigtigt kan gro, bare for at give et eksempel! At ytringerne så kan få et retsligt efterspil, det så det!
Man kan altså bare ikke gradbøje ytringsfriheden! Enten er den der, eller osse er den der ikke. Så ved jeg godt hvad jeg foretrækker!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-04-04 01:17

Tedd vi er jo ikke uenige om, at der skal være ytringsfrihed - det er tilsyneladende ansvaret for det man ytrer, der er problemet. Jeg gider ikke hente citater for det var ikke for at starte en ny debat jeg skrev det, men alene en konstatering af de holdninger der er givet udtryk for og hvem der siger det er ikke så vigtigt. Jeg har da forøvrigt bemærket de verbale overfald du blev udsat for og du har nok ikke grund til varme følelser for de fraværende.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-04-04 01:25

Nej varme følelser kan man nok ikke kalde det! Men jeg har nu aldrig forstået hvorfor folk ikke bare ignorede dem når de var ude i deres korstog mod alt og alle! De var jo så gennemskuelige at de nærmest var gennemsigtige. Lidt ret havde de jo i deres floskel om at man bare kunne fjerne fluebenet! Interessant at de stadig kan skabe debat herinde!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-04-04 01:27

>refi, ja, hvis du vil følge med i et spørgsmål, uden at give dig tilkende, taster du blot på send indlæg uden et ord, og du vil fremover modtage en mail når der kommer indlæg i tråden.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-04-04 01:35

>tedd
Nu har jeg altså oplevet at blive bagtalt af begge parter i en tråd jeg ikke selv deltog i, så det er en sandhed med modifikationer det med at fjerne fluebenet, de var "gode" nok selv om man ikke selv havde deltaget med eet ord. Så kan man jo have en holdning til bagtalelse.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-04-04 02:16

Husker det godt ellebye! Ja sådan er det jo med folk der lider af prepubertetsopmærksomhedssyndrom! Det var jo det Ram og Frida led af til sidst! Men hvis alle bare havde ignoreret dem, så havde de jo ikke haft et forum at optræde i? Eller sagt på en anden måde, så var Ram og Frida jo ingenting, hvis folk ikke blev forargede på dem! Det var det de "kære" to levede højt på! Så uden os andre ingen Ram og Frida!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-04-04 08:56

Jeg er enig med dig tedd, "set i bagkundskabens klare lys" (citat Kurt T.), burde man totalt ignoreret deres tråde, og lade dem lege deres egne lege, men det er som sagt noget man burde have gjort. Dette står ikke til at ændre, men hvis de begge skulle dukke op under andre former, og indgå på lige fod med andre så er det også helt ok fra min side.
Kandu har jo bedt os om at holde øje med dem, men man skal også passe morderlig på, ikke at se spøgelser overalt, så kan vi jo ikke bestille andet.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-04-04 19:02

Jeg oplever også mails uden at der er nogen indlæg.
Men det har jeg altid set.
Mon ikke mailen kommer både ved
ja tak send.........med hak
ja tak send.........uden hak
Så det kan jo ligeså godt være nogen der hakker væk.
Jeg hakker som regel af, hvis det er en lang tråd, når jeg forlader comp
og lader en mail stå i indbakke.
Emesen.
Efter denne "send indlæg" prøver jeg at hakke væk, og "send indlæg" igen.
Så skulle i få to mail's

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-04-04 19:37

Når så det er dig der spøger??

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-04-04 20:28

Hmm jeg kan altså slet ikke forstå hvorfor det er, at nogle herinde mener "der skyldes" en forklaring på bortvisningen - mener bestemt engang at selv Ram var/ er fortaler for at det er deres (Kandu's board) og hvad de gør er deres egen sag.... nu har jeg været her længe og der er kun en enkelt anden der har opnået at blive bortvist på samme måde.... så formoder Kandu har ment sig fuldt ud berretiget - det må være deres ret.
Det blev i tippet fra Kandu skrevet LIGE præcist nok, rigeligt og forklarende efter min smag. Den godtager jeg...

Det er jo ikke et kollektivboard - og er man ikke til den slags egenrådige administration er jeg bombesikker på Kandu vil svare: OG ??

"Bagkundskab !! ..... hedder det ikke bagklogskabens ulidelige klare lys"

Og nu vi er ved ..... det handler ikke om ytringsfrihed .... for var det bare det de havde praktiseret - næh nej det handlede om helt andre ting og set i det lys er det vel ikke så underligt at Kandu finder/fandt deres adfærd som værende "for meget"...

Det er lidt ligesom at have gæster, ikk' - hvem filan gad at to af ens gæster sad og bøvsede, grovfilede, nedgjorde, og hånede de øvrige gæster.....

Karina

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-04-04 20:30

fik du så to mails eller en.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 14-04-04 20:39

ellebye
Ikke lige møntet på dig, men den med spøgelser overalt ved jeg alt om.
Jeg skal gøre mit til, at vi får et ordentligt sprog her fremover. Jeg har den fejl, at jeg tænder af, når jeg føler mig uretfærdigt behandlet.
mvh
binky

Kommentar
Fra : binky

Dato : 14-04-04 20:59

Hej franksp
Giver det ikke samme resultat bare at fjerne fluebenet?
mvh
binky

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-04-04 21:05

Hej Karina! Grunden til at jeg spurgte om en forklaring, var at der ikke jo ikke umiddelbart er noget i Kandu's regler, der forbød deres (osse efter min mening uacceptable) adfærd! Ikke at jeg går ind for specifikke sprog eller opførselsregler, der skal jo være et vist spillerum, men mere fordi Kandus udsmidningen af Ram og Frida, i mine øjne mest var baseret på et angreb over email på en Kandu medarbejder! Ergo kunne de opføre sig svinsk over for alle andre forum deltagere herinde, men lige så snart det gik udover en Kandu medarbejder var grænsen åbenbart nået!
Så jeg ville egentligt bare vide spillereglerne for Kandus side. Man kan måske blive smidt ud hvis man sender et vredt brev til Kandu om at nu stinker deres forbandede server igen, eller andre sprogtusser der kan slippe ud, når man er ophidset over et eller andet med Kandu?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-04-04 21:14

Hej Tedd - naaah tror faktisk Frida havde ret i den tråd hvor hun skælder ud over den lange ventetid - deri skrev hun "at mailen til Kandu naturligvis var skrevet i et ordentligt sprog" (omend den nok har været yderst kritisk) - jeg tror det hele er kogt sammen af "måske" flere, tidligere mails - men det der slog hovedet på sømmet var nok, de ting Frida kaldte Rasmus "on air" i føromtalte tråd.... det mente de åbenbart var nok.... jeg var selv blandt de første til, at undre mig over at så kunne man sgu komme i omdrejninger og vippe dem ud - besynderligt.

Jeg tror nu de havde fået nok.... og så er det bare jeg mener - det styrer Kandu vel...
jeg mener nu ikke de blander sig unødigt, i forhold til så mange andre boards, men noget må have fået dem til, at sige stop.....

Behøver jeg vide en masse om det .... naah har mine anelser og det er for mig rigeligt.

- og nej tror ikke man bliver smidt ud fordi man klager vredt til Kandu - det har jeg selv gjort før, men det førte aldrig til noget - ingen svar - de eneste gange de svarede hurtigt - var når jeg lavede smileys og sendte til dem

Tror ikke Kandu interesserer så meget for os.... som brugere, det er deres board og de råder.... enevældigt åbenbart

Karina

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-04-04 21:21

Ingen Kandu uden os!! Ingen os uden Kandu!?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-04-04 21:38

*GGG - lige os kan de nok undvære - det er ligesom en restaurant der serverer dårlige skaldyr - næste aften kommer der bare nogen andre gæster .... og som et gammelt ord siger: "Imorgen er alting glemt" - så tror ikke lige vi er så uundværlige.... men hvis OS er lige alle mennesker - så yeps - så har de et problem, men tror nu ikke vores lille dagligdag på Kandu vil påvirke senere tilkommende.....
- det er det samme som for 15 måneder siden, nogen kan huske balladen fra dengang og dem der er kommet til siden - lever lykkeligt foruden ...*GG

Karina

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-04-04 21:41

Næh du har nok ret Karina!! Øv følte mig ellers betydningsfuld for et par minutter!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-04-04 21:46

Fnollerpige >
Emesen.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 14-04-04 21:58

søde tedd..(klåge susåge sier) :du er jo betydningsfuld...alle mennesker er betydningsfulde...uden os, ingen mennesker!! Hmmmm

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-04-04 22:03

*GG - ja se bare tedd - du skal ikke tro du er noget - særligt ihvert fald

Karina

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-04-04 22:06

Tænk hvis jeg skulle vælge mellem jer to piger

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-04-04 22:09

Jamen hvis verden, som den gør set med mine øjne, drejer sig omkring mig, hvad den gør, så vil jeg altid være det mest betydningsfulde væsen.

(At der så er ca. 4 mia. andre der har den samme opfattelse, er noget helt andet.)

Kommentar
Fra : binky

Dato : 14-04-04 22:15

ellebye
du skal bare huske, at hvis enhver tænker på sig selv, er der ingen, der ikke bliver tænkt på
mvh
binky

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-04-04 22:32

enig ellebye..... *S jeg deler helt klart holdning med dig .... desuden er de 4 mia. ikke heeeelt så gode til at føle det som du måske er

Ja tedd - så ville du være svært på den hvis du så'n skulle vælge.

Karina

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-04-04 22:34

Nemlig Karina! Medmindre I er med på en øhhh ligemeget!!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-04-04 22:37

>> tedd .... *GGGG med på en øøhhh..... aha!! Nu skal du jo ikke gabe over mere end du kan klare

Karina

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-04-04 01:11

Øh tror der er børn tilstede!! Shhh!

Kommentar
Fra : mango

Dato : 15-04-04 08:22

Jeg tror du ville få så rigeligt at se til tedd*GF*
EVENTUELLE BØRN HOLDES VÆK FRA SKÆRMEN...TAK!

...Der kan man se hvad en uskyldig bemærkning kan ende ud i

Venligst sus

Godkendelse af svar
Fra : webgun

Dato : 19-04-04 18:03

Tak for svaret ellebye.hvis man ellers kan kalde det et svar!!!!!!

jeg fræser lige en tur omkring, og kigger efter spøgelser!!!!!!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-04-04 20:28

Nu må du ikke se spøgelser overalt, og hvis de er tiltalende må de da gerne blive.

ellebye

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 21-04-04 19:57

jeg har kun set skyggen af et spøgelse.skikkelsen var muligvis frida..meen det var jo lidt tåget.

måske du har set spøgelser?
evt ram4 eller ram5.