/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hjælp til at fjerne Virus
Fra : 4kvik
Vist : 280 gange
20 point
Dato : 13-04-04 21:05

Jeg har fået en såkaldt Trojan Horse. Jeg har nu fået fjernet det meste med programmet trojan hunter.
Mit avg antivirus har også taget det meste.
Jeg har også Zone alarm firewall.
Jeg kører Windows 98 Me.
Der er dog en trojan horse som jeg ikke kan fjerne. Den lægger i den skjulte mappe restore. Hver gang jeg prøver manuelt, fortæller den mig at den er i brug.
Hvad gør jeg.
Pga. denne kommer mit Antivirus program altid op med, at der er virus.
HJÆLP Hvad gør jeg. Den skal jo gerne væk.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 13-04-04 21:07

4kvik

Hvad hedder din Trojan Horse?

mvh
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 13-04-04 21:09

4kvik

Har du set på arlets svar her. Kan det ikke hjælpe dig?

http://www.kandu.dk/dk/spg/38165

mvh
Frank

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-04-04 21:21

Du skal deaktivere restore da du ikke kan få adgang til filerne.
Jeg har ikke kørt ME længe så jeg husker ikke hvor du skal deaktivere.
Når du deaktiverer restor bliver alle backupfilerne slettet, men da de er inficeret kan de ikke bruges.
Hvis du ikke kan finde ud af at deaktivere må du lige melde tilbage så finder vi ud af det.

Kommentar
Fra : 4kvik

Dato : 13-04-04 21:23

Hvordan kan jeg deaktivere

Kommentar
Fra : 4kvik

Dato : 13-04-04 21:23

Hvordan kan jeg deaktivere

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-04-04 21:31

Højreklik Denne Computer, vælg Egenskaber - Ydeevne - Filsystem - Fejlfinding.
Marker, Deaktiver Systemgendannelse.
Klik OK og genstart computeren.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-04-04 21:38

Jeg tror det vil være klogt at genstarte i fejlsikret tilstand så kan den fjernes.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-04-04 21:43

Det er for øvrigt altid en god ting, at slette filerne i C:\Windows\Temp når man har haft skidteras på computeren.
Virusskanning i fejlsikret tilstand er også glimrende og hvis du så afslutter med en onlineskanning af for eksempel Panda online så skulle du have styr på det. Husk lige, at Adware (spyware) også er et problem så AdAware er et glimrende program.
Panda: http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm
AdAware: http://www.tucows.com/preview/236049.html

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 30 point
Dato : 13-04-04 21:44

4kvik
Du kan se hele fremgangsmåden på det link jeg gav dig fra arlet

frank

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-04-04 21:50

Franksp>> Man kan altså godt klare tingene uden hijackthis og dit problem kunne du selv have ordnet med denne: http://www.spywareinfo.com/downloads/tools/CWShredder.exe

Kommentar
Fra : 4kvik

Dato : 13-04-04 21:50

Jeg har også adaware.. Den trojanske hest hedder
c.\RESTORE\TEMP\A0017480.CPY Trojan Horse PSW.Bispy.B

HJÆLP

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-04-04 21:53

Du skal stadigvæk starte med at deaktivere restore da den ligger der, og derefter skal du skanne igen gerne i fejlsikret. Hvis filen stadig findes derefter må vi tage det derfra.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-04-04 00:14

Prøv lige denne her først

http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe

Dette er et program som finder og fjerner spyware, du skal ikke gemme programmet men blot åbne det. Så kører det en hurtig scanning af din computer.

Bagefter kan du lige køre en onlinescan med panda her

http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-04-04 00:31

Briani har du ikke læst dette under X-Block:
Vigtigt!
Hvis du har Windows 95 - 98 eller Me må du ikke bruge denne onlinescanner. Den kan i værste tilfælde nedlægge din computer.

Jeg har allerede givet et link til Panda-online
VH
Bjarne

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-04-04 00:41

Til BjarneD

OK. Jeg har været inde på flere links til at fjerne "mine problemer", men da jeg bruger Windows ME, er jeg flere gange blevet advaret, mod ar bruge "Online-Scanning"

mvh
Frank

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-04-04 00:50

Frank, det burde ikke være tilfældet med anerkendte antivirusskannere, men ellers skal man bestemt passe på fordi ME er lidt af et misfoster i Windows udviklingen, og der er ikke taget for højde for dette mærkelige program, der bygger på Win98, men som er en slags øvelse til noget mere med gendannelsesfunktion.

Godkendelse af svar
Fra : 4kvik

Dato : 18-04-04 20:16

Tak for svaret Franksp.