/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
import af ammo til riffel
Fra : webgun
Vist : 3586 gange
100 point
Dato : 13-04-04 19:40

er her nogen som har erfarring med at købe ammo i udlandet?
jeg var ude i Ålborg jagt for at købe nogle bønner til winchesteren.dem havede de skam også et par kasser af ,men til 10 kr stykket!!!jeg plejer at give 6,5 kr stykket, såe det er jo noget af en stigning.
de påstår iøvrigt at jeg ikke kan finde nogle bønner i DK overhovedet til 6,5 kr stk.???
har dog ikke købt bønner siden 1998, men de kan vel næppe stige så meget på så få år!!
måske har nogle prøvet at købe/importere nogle bønner fra udlandet feks USA..eller hva????

caliberet er .44 rem mag. (240gr hollow soft point)

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-04-04 20:06

Hvorfor lader du ikke selv, så kan du sælge "bønner" og tjene penge på det.
alimak

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 13-04-04 20:14

alimak.
jeg har ikke ladekursus og har ikke den store plan om at begynde at lade selv.
om der er nogen fortjeneste på det er nok tvivlsomt.desuden er markedet for cal.44 rem.mag næsten ikke eksisterene i DK.

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 110 point
Dato : 13-04-04 20:19

Ok det var bare en ide jeg fik.
alimak

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 13-04-04 20:21

alimak.
Du kan da købe nogle af mig....skal vi sige 12 kr stykket?????????????????????

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-04-04 20:48

Jeg trodde det kunne betale sig at lade selv. Jeg har da flere venner der gør det selv i Norge. Det er nogen år siden men jeg synes jeg husker noget om ca 1 krone pr skud.Men jeg kan huske fejl.
alimak

Kommentar
Fra : Rohan

Dato : 01-06-04 12:53

Hej Webgun - jeg har fra Told og skat fået af vide der er følgende procedure ved import af ammo og våben fra udlandet:

Told + 3,5%
Moms +25%

Eneste derudover er tilladelse fra politiet, som ligeledes kan besvare særlige procedurer vedr. importen. Efter hvad jeg kan se på nettet vil besparelsen være væsentlig såfremt du køber lidt større partier (grundet fragt og handling omkostninger fra told og skat).

Mvh Rohan

Kommentar
Fra : JRexA

Dato : 24-08-04 18:50

Hvis du importerer fra et andet EU land, så slipper du for told, og evt også for dansk moms, specielt hvis du selv henter det.

Tyskland har ofte rigtigt gode tilbud på ammo, se f.eks. bladet Visier.
Du kan også købe direkte hos Frankonia i Tyskland, problemet med at få det sendt er at det i de fleste tilfælde tæller som Farligt Gods, specielt i disse Terrorist tider.

Tidligere kunne man i Sverige købe ammunition uden tilladelse, det var kun våbnet der krævede registrering og tilladelse, jeg ved dog ikke om disse regler stadig er de samme. Du vil stadig skulle bruge en Importtilladelse for at få ammunitionen ind i landet.

Jeg har selv kigget på Import fra udlandet, men da jeg bor i Grønland skal jeg op på ret store partier før det kan betale sig. Grønland har også en HELT anden lovgivning.

Ved import fra Sverige eller Tyskland, så vil jeg tro at det kan betale sig ved 2000-5000 patroner. Glem alt om mængder under 1000 skud, der æder du hele besparelsen op i transport.

Ammunition skal normalt sendes med Speditør. prøv at spørge DFDS Dantransport om hvad f.eks. 100 kg farligt gods fra Tyskland koster.... Du vil sikkert blive chokeret.

Men ellers så check et par andre butikker for ammo. Her er et par som jeg har brugt.
http://www.karlslundesport.dk
http://www.huntinglife.net
http://www.jilas.dk

Godkendelse af svar
Fra : webgun

Dato : 20-10-05 22:47

Tak for svaret alimak.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-10-05 23:24

Tak selv
alimak