/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Køb af TFT-Skræm?
Fra : Befan
Vist : 577 gange
50 point
Dato : 13-04-04 17:53

Hey...
Jeg har 2 spørgsmål i et.

Det første: Hva er bedst en høj eller Lav ms??

Det andet: Nogen der kan anbefale en go 17" TFT-Skærm, til en rimlig penge???

MVH Befan

Kommentar
Fra : myg

Dato : 13-04-04 17:57

Lav ms - gerne 16 til spil. Kontorprogrammer er ikke kritiske - 25 er OK.

Der er mange gode - f.eks. Philips 170 B4 til ca. 3500 kr.

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 13-04-04 18:00

Okay... så fik vi det på det rene...
Vil bare genre have lidt flere TFT-skærme at vælge mellem...
Eller anbefalinger..

MVH BEfan

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 13-04-04 18:01

Normalt er de billigst at få i ALDI, men bemærk de har dem kun hjemme lejlighedsvist, og jeg tror min lokale ALDI p.t. har udsolgt. Så vidt jeg kan se er de der en smule billigere, men ellers må jeg anbefale www.edbpriser.dk
mvh
Varla

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 13-04-04 18:02

ms = Responstid...
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43536

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : myg

Dato : 13-04-04 18:05

HUSK - en meget vigtig ting er (efter min mening) ikke at købe en skærm, du ikke selv har kontrolleret for pixelfejl (sorte eller hvide prikker - pixels der "ikke virker").
Mange postordrefirmaer kræver, at man tolererer 5-10 pixelfejl før den kan byttes - og det er træls

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-04-04 18:17

Hej Befan
Som 'myg' skriver pas på pixelsfejl, det er ikke kun postordrefirmaer men også alm. forretninger der forlanger at man skal tolerere et vist antal pixelsfejl. Det er ofte producenterne af skærmen der sætter standarden for hvor mange fejl du skal finde dig i.
Hvis du kan finde den skærm du gerne vil have hos www.elgiganten.dk så har du den fordel at man har fuld returret i 30 dage uanset om der er noget i vejen med skærmen. Det betyder at du kan afprøve skærmen, er der pixelsfejl eller du syntes responstiden er for langsom, så leverer du skærmen tilbage. Men husk at gem emballagen for det kræver de.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 13-04-04 18:17

Hva synes i om den her lille sag...???
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18470
er det noget der kan anbefales.. ellers har man noget bedre pris og mærke messigt???

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-04-04 18:21

Jeg glemte at skrive at jeg selv har en 17" Acer AL732 med en responstid på 16ms, den kostede 4000 kr. for et halvt år siden, men du kan sikkert få andre gode skærme i dag til en mindre pris.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-04-04 18:33

Jeg syntes den mangler DVI, når du er oppe at ofre så meget så skal du satse på en skærm hvor du frit kan vælge analog eller DVI indgang til skærmen. Så har du en skærm der er rimelig up to date.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 13-04-04 18:56

jamen er det ikke meget dyrere??
Hva er fordelen ved DVI på en skærm??

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 13-04-04 19:19

For jeg tænkte på er det så meget bedre med DVI i stedet for RGB....
Når det ca koster 1000 kr mere???

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-04-04 19:25

De fleste nyere grafikkort understøtter DVI og det betyder at du får et rent digital billede. Et roligt og klart billede. Det kan godt være at skærmen bliver 2-300 kr. dyrere, men det vil da være ærgeligt, hvis du en dag udskifter dit grafikkort og dette understøtter DVI at du så skal køre analog fordi din skærm mangler DVI indgang.
Jeg var lige inde at se på grafikkort, og grafikkort fra ca 700 kr. og op understøtter DVI.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 13-04-04 19:33

mener du også at FX 5600 understøtter det+???

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 13-04-04 19:47

kan du så anbefale en go 17" skærm meed DVI???

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-04-04 20:09

Hej Befan
TFT skærm med DVI kender jeg kun Acer AL732 som jeg selv har, den er nu afløst af
http://www.multimediaworld.dk/default.asp gå ind under skærme og TFT og se på Acer AL1721
Ellers er der et andet eksempel her med et andet mærke
http://www.datatelpartner.dk/catalog/product_info.php?cPath=5&products_id=626
De har begge en responstid på 16 ms. Men jeg er sikker på at du kan finde flere andre gode mærker i samme prisklasse.
Jeg håber det må lykkes for dig, at finde den skærm der passer dig, men forsøg at se dem i virkeligheden inden du køber en.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 13-04-04 20:44

jo tak... jeg mener bare at jeg har læst et stedat der skal være over 5 pixel fejl med Acer før dne kan byttes... så det ved jeg nu ikek om jeg vil holde på..

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 50 point
Dato : 13-04-04 20:52

Hej Befan

Selv om jeg har været væk fra diskussionen et stykke tid, kan jeg se, at mit oprindelige råd stadig gælder:
Se selv skærmen INDEN køb - så får du en vare du forhåbentlig bliver tilfreds med. Jeg kunne personligt ikke drømme om at købe en TFT-skærm ubeset - så hellere give lidt mere for den.

Philips har jeg selv haft gode erfaringer med, men der er garanteret også andre gode fabrikater. Samsung laver f.eks gode CRT-skærme - jeg kender ikke deres TFT. AOC er også et hæderligt lavprisfabrikat indenfor CRT - jeg har set et par gode TFT-skærme i AOC, men har heller ikke arbejdserfaring med dem.

Der er til syvende og sidst kun dig selv til at vurdere!

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 13-04-04 20:58

jeg tænkte på denne fra LG:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=76223
Tror i den ville være dum? synes selv den virker ok...

Befan

Kommentar
Fra : myg

Dato : 13-04-04 21:01

LG har jeg hørt meget godt om, men har ikke selv erfaringer med den.
Dataene på skærmen er i orden, men igen: Ud og se sen i virkeligheden. Står den skarpt m.m. og er den fri for pixelfejl!

Kommentar
Fra : Befan

Dato : 13-04-04 21:12

jamen tak skal i have for hjælpen..... jeg ved snart ikke hvem der skal have pointene...

Godkendelse af svar
Fra : Befan

Dato : 13-04-04 21:27

Tak for svaret myg.
NU blev det dig... håber at det er ok med jer begge.

MVh Befan

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-04-04 21:31

Hej Befan
Pixelsfejl skrev jeg om til dig kl. 18.17. I elgiganten kan du bytte alle skærme indefor 30 dage uanset hvorfor, men spørgsmålet er om de har en du kan bruge, prøv at gå ned i en af deres forretninger hvis du har mulighed for det og se hvad de har, eller gå ind på linket jeg lagde tidligere.
Da jeg købte min Acer i en computerforretning kunne jeg ikke få lov at se den så jeg valgte den de havde som udstilling, for den var jeg sikker på ikke havde pixelsfejl.

//bentjuul

Kommentar
Fra : myg

Dato : 13-04-04 21:32

Takker så meget

Held og lykke med den nye skærm.