/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Gallesten (behandling) med Resium
Fra : Bragesvej
Vist : 23267 gange
50 point
Dato : 13-04-04 10:23

Kender nogen produktet?

Det lindre smerter men opløser/knuser det også galestenen?

Læs her: http://home.worldonline.dk/isl45853/resium.html

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 13-04-04 13:30

Min mor på 79 har mailet til mig:
,Men som Marcussen skriver: Udtræk af roden anvendes mod urin-, sten- og gruslidelser. 1 spiseskefuld til ½ liter vand, gives et kort opkog under låg, skal derefter trække mindst 10 minutter. 2-3 kopper daglig.

Derimod tror jeg meget på RESIUM. Det købes som skrevet i smsen i Matas eller helsekostforretninger. Det fås på flaske i ca. ½ eller hel liter, og det tager man så en slurk af om dagen. Det smager ikke af ret meget. Det indeholder: VEJPILEURT, PADDEROKKE, FIGENKAKTUS, KVIKGRÆS, BAKKETIDSEL, ROSMARIN, KNOPGRÆS, ENGSTENBRÆK, MARKHINDEKNÆ, STENFRØ, HJERTENSFRYD og destilleret vand.

Det tog xxxxx en del af, og da han blev opereret var der ingen sten, men kun grums. Han trøster sig med, at de nok havde skullet fjerne galdeblæren alligevel, for den var ikke så god. Men hvem ved?

Hvis jeg fik mistanke om at jeg havde galde- eller nyresten ville jeg i hvert fald tage Resium.
Tro det eller lad være !!!
Vær`nobel kør Opel /nilsg

Accepteret svar
Fra : Gazi

Modtaget 50 point
Dato : 13-04-04 16:04

Jeg har haft temmelig mange galdestens anfald inden for de sidste tre år. Jeg startede så med at tage resium hver dag i en periode. Jeg har ikke haft nogle i fire måneder, så jeg mener at det hjælper. Men jeg har også fundet ud af, at hvis der er optræk til et anfald(især røget mad er barsk) så tager jeg resium og drikker et par store glas vand. Så det er værd at prøve.
Jeg har altid resium i køleskabet og hvis vi skal i byen snupper jeg lige en "snaps".

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 15-04-04 07:44

Tak for svaret Gazi.

Kommentar
Fra : hellebirthe

Dato : 08-05-04 00:55

Men ved nogen, hvordan Reium virker? Altså - hvad sker der helt konkret, når man tager det? Jeg ved nemlig, at mange naturlægemidler mod galdesten faktisk fremprovokerer anfald - så det de hjælper mod er at galdeblæren tømmes, så der ikke længere er sten i. Det er jo sådan set rart nok. Blot ikke, at det skal ske gennem anfald. Altså opløses galdestenene af Resium, eller hvad gør det?

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 11-05-04 11:40

Jeg har læst at stenene bliver opløst, men om det er rigtigt ved jeg ikke. Kun at det har hjulpet mig.

Kommentar
Fra : goggeh

Dato : 09-07-04 14:26

Jeg har også god erfaring med Resium. i efteråret 2003 afviste jeg en galdestensoperation, min galdeblære var fyldt med små sten. NU har jeg kun symptomer og slet ikke så slemt som før. Nu bruger jeg kun resium ved spidsbelastninger og hvis der er lidt kneb. Desuden har jeg på www.selvet.dk har jeg fundet en galdestenskur som jeg har gennemført 2 gange.
Nu skal for første gang i 2 år holde ferie uden smerter og det glæder jeg mig meget til.

Kommentar
Fra : hellebirthe

Dato : 09-07-04 16:42

Jeg læste fornylig, at man er blevet opmærksom på, at c-vitaminer - og i særdeleshed dem fra citrusfrugter modvirker galdestensanfald.m Man anbefaler, at man spiser 1 stk. citrusfrugt dagligt, og tro det eller ej, hver gang jeg mærker optræk til et anfald, spiser jeg fluks en appelsin eller drikker saften af en citron, OG SÅ GÅR DET OVER igen! Dette har jeg nu gjort gennem 2 måneder, og det virker!

Kommentar
Fra : qutes

Dato : 29-08-08 15:27

nogen som ved hvor lang tid tager det til at resium virker??

Kommentar
Fra : lenemd01

Dato : 08-10-11 12:24

Hej
Har nogen erfaringer med om RESIUM er i stand til at opløse galdesten ? hvor hurtigt virker det og hvor lang tid skal man tage det ?