/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Netværks fejldmelding??
Fra : DJfrakja
Vist : 3355 gange
28 point
Dato : 13-04-04 00:14

Hvorfor får jeg af og til denne fejlmelding når jeg forsøger at komme i kontakt med en maskine på min interne net :

\\computernavn er ikke tilgængelig
Der er i øjeblikket ikke nogen logonservere til rådighed, som kan betjene logonanmodningen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-04-04 00:17

Det må jo være fordi den server du forsøger at få kontakt med er nede
Mvh Sune

Kommentar
Fra : DJfrakja

Dato : 13-04-04 00:23

nope. Den kører og jeg kan sagtens få fat i den fra andre maskiner. Og hvis jeg logger af og på igen, kører det fint et stykke tid igen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-04-04 00:37

Jae så ved jeg ikke er det trådløst ?? så er det måske noget med dårlige sendeforhold ??
Mvh sune

Kommentar
Fra : morban

Dato : 13-04-04 00:39

Hvilke styresystemer har du på de omtalte maskiner?

Er den maskine med fejlen meldt ind i et domæne?

Kommentar
Fra : DJfrakja

Dato : 13-04-04 00:44

Det er ikke noget trådløst netværk. Alle maskiner kører w2k, og domæneserveren kører w2kserver.
Det er alle maskiner der melder fejlen efter et stykke tid. Så kan man bare logge af og på igen, så kører det en ½ times tid uden problemer.

Kommentar
Fra : morban

Dato : 13-04-04 00:53

Det er nok lidt vanskeligt at spore sig ind på, men hvis du forteller mig hvilke protokoller du bruger, om du kører wins eller dns internt, om din win2k server er opdateret, så kan jeg måske spore mig ind på hvad der er galt.

Kommentar
Fra : DJfrakja

Dato : 13-04-04 01:06

Det er almindelig TCP/IP protokol. DNS får den fra routeren. Serveren er opdateret..... Det er vel en slags timeout kunne jeg forestille mig.

Kommentar
Fra : morban

Dato : 13-04-04 01:33

Det tror jeg nu ikke, men lad os tage det fra en ende af.
Du skal sikre det banale først:
•Er dine netværkskabler 100% i orden ingen, knæk (bøjninger der er skapere end diameteren på en tennisbold.)
•Er din switch i orden
•Alle maskiner har forskellige IP adresser og samme subnetmaske,
•Alle maskiner har forskellige navne
•Hvis du bruger hub skal du sikre at dine netkort ikke står til fuld duplex

hvis jeg skal komme med et skud, vil jeg nok sige at du har en anden subnetmaske på din server end du har på de øvrige maskiner.

du kan teste om det er en tcp/ip fejl ved at slå IP fra og installere netbeui på dine maskiner, hvis fejlen forsvinder skal du gå din ip opsætning godt igennem, hvis ikke skal du kigge på kabler.

Du vil sansynligvis kunne omgås problemet ved at sætte dns eller wins op på din server men det kræver en smule viden om det før du går i gang, og så har du ikke fundet fejlen men kun lavet en work around.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-04-04 00:10

Husk at lukke
Mvh sune