/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tuning Af Honda Melody (Avanceret)
Fra : fred280188
Vist : 6960 gange
200 point
Dato : 12-04-04 18:31

Er der nogen herinde der vil give mig en Step-by-Step forklaring på hvordan man:
Piller skiven ved varioen?
Hvordan man borer plumben?
Laver en Xtra indsugningsmembran (samt montering).....

Brugeren der kan give mig en detaljeret beskrivelse modtager 200 point, samt mit evige troskab og lotalitet......

Jeg er en rimlig hat til det her!... men kan finde OK rundt i im knallert... på forhånd tak, gæve knallert-forum-xperter

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 12-04-04 18:35
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-04-04 20:01

Ja det kan jeg godt, men lad være det giver ikke noget rigtigt, ellers køb denne:
http://www.kandu.dk/dk/spg/35199
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 12-04-04 20:09

CitatPalle Hansen "Ja det kan jeg godt, men lad være det giver ikke noget rigtigt, ellers køb denne:
http://www.kandu.dk/dk/spg/35199
VH Palle Hansen"

køb? KAndu.dk?.. hhe joker bare, hva mener du?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-04-04 20:27

Jeg mener at i dit sidste spørgsmål er der luciano666 der kun har planet sit topstykke, den kan du da købe billigt (2000kr), og så lege med den, tune mm, så ødelægger du da ikke din fine maskine, den kan du sælge for måske 4000kr til en ældre mand/dame. ha ha
Men ellers kan du købe alverdens tun til den, og den kan så måske komme op på 50 ned ad bakke, så har du prøvet det.
Det bliver aldrig nogen racer, og er ikke pengene og umagen værd.
Sorry
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 12-04-04 20:40

hmm næppe.. kald mig naiv.. men j ska sq nok få min melody til at køre 60!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-04-04 23:47

hejsa

der er masser her på kandu
http://www.kandu.dk/dk/spg/4375

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-04-04 23:53

Ja det er bare så fandens dyrt at få den op på 60, men alt kan lade sig gøre, den skal jo have lavet ny studs da den er begrænset til 8 mm, og kan bores op til 10mm, som jo ikke er noget særligt, og så kan der sættes en standard sfx 12,5 mm karburator på, og powerfilter.
Så skal den dyses til, og en masse andre ting.
Problemet er at der ikke fåes ret meget til den model.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Djernis

Modtaget 200 point
Dato : 15-04-04 01:46

Det med skiven fik min Melody til at gå fra 39km/t til 50km/t med det samme - ud af lige vej selvfølgelig. Jeg har også gjort en masse andre ting, men det ved du jo... Det vigtigste for at få gearingen til at virke er, at du rykker plumben (ellers dør den helt i optrækket) - det gør du sådan her:

Afmonter studsen (bindeleddet imellem karburator og selve motoren). Den sidder fast med to 8mm bolte. Hvis du er uheldig, er den ene bolt en envejsskrue - så må du igang med en mini-nedstryger el.lign., og save skruens hovede af...
Når studsen er afmonteret, kan du på bagsiden se noget, det minder om en nitte. Den skal du bore ud indtil du rammer plumben inde i studsen. Så finder du et 10mm bor og borer fra det øverste hul i studsen indtil du igen rammer plumben (denne gang fra toppen). Så kan du evt. opvarme studsen, og med en dorn banke plumben ud. Bagefter finder du en bolt, og skruer i der hvor nitten sad (tæt evt. med lock-tight).

Når du skal "geare", skruer du kickstarter-skjoldet af. Det kan godt være lidt svært at trække af blokken, men så må du igang med skruetrækkere el.lign. og "lirke" det ud.
Når du er inde ved kilremmen (transmissionen), skal du kigge på den forreste (mindste) remskive. Find en tang, helst en låsetang, og spænd den omkring remskiven. Få så en anden person til at løsne møtrikken imens du kontraspænder...
Når den er løs skruer du møtrikken+spændeskiven af, og fjerner remskiven. Så kommer der en tyk ring som kilremmen ligger på - væk med den. Efter den kommer en remskive magen til den du havde tangen på tidligere - afmonter. Inderst sidder en tynd spændeskive - fjern.
Når du så samler igen er rækkefølgen (indefra og ud):

- tyk spændeskive
- remskive
- tynd spændeskive+kilrem
- remskive
- spændeskive
- møtrik

(Hvis du har svært ved at få kilremmen på, skal du tage fat i den og trække hårdt fremad i retning mod styret - så udløser koblingen og remmen bliver slap...)

Det lyder måske indviklet, men jeg tror ikke at du får det mere detaljeret:0)

Dit topstykke kan du få planet hos en smed - sig til ham, at han max. må tage to mm (mit er kun planet 1mm, og det er sgu for lidt).

Det med membranen er - indrømmet - ikke så vigtigt endda, men det giver en lille smule. Drop det indtil du får ordnet det andet og skriv så igen hvis det er...

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 15-04-04 19:39

Det var FEDT! 1000 tak for hjælpen! det var kvalificeret hjælp BRAV=

Godkendelse af svar
Fra : fred280188

Dato : 15-04-04 20:24

Tak for svaret Djernis. Lie en ting? Powerfilter og indsugningsforstærker+at snuppe ringen? hva tror du det vil gi? km/T?

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 16-04-04 15:29

Djernis?... jeg har taget nogle billeder, fordi jeg er i tvivl om min ring er taget!.... hvordan jeg vise dem til dig?.. messenger? scootergalleri? hvasom helst?

Kommentar
Fra : Djernis

Dato : 16-04-04 21:53

Har ikke Messenger - du kan smide mig en mail (djernis@sol.dk). Jeg ved ikke med indsugningsforstærker, men jeg tvivler på at det vil gi' ret meget. Til gengæld tror jeg det kunne være smart med et powerluftfilter, men så skal du sandsynligvis omdysse din karburator - måske til en str. 65 (standard er 52). Jeg skal også til at forsøge mig med 12mm karburator+powerfilter.
Prøv at gå ind scootergalleri.dk og søg på Melody - der er en masse fede (og hurtige Melody'er). Der er bla. en gut hvis Melody går i nærheden af 65km/t, og han har sgu ikke engang gearet kværnen...

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 17-04-04 11:44

Hvordan omdyserman kaburatoren.... hvor sider standard dyseN?...

Kommentar
Fra : Djernis

Dato : 18-04-04 17:37

Hvis du skruer karburatoren af studsen, sidder der i bunden to stjerneskruer. Dem løsner du og tager bundkarret af. Så kigger du op i karburatoren hvor du kan se enden af en "messing-dims" - det et dysen, og den skruer du ud med en alm. skruetrækker, som passer 100% - ellers er der stor sandsynlighed at kærven bliver ødelagt. Husk at påmontere powerfilter, ellers drukner knallerten med det samme. Jeg ved ikke hvor meget du kan gå op i str., men jeg vil sige at 65 er absolut max...

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 18-04-04 20:54

TAK IGEN

Kommentar
Fra : dennus

Dato : 11-01-05 15:09

hmm er ikke helt ening ,,, membranen siger os en del... hjælper jo ikke du filer karurator tager pumben osv osv..
hvis ikke membranen er stor nok... og for det andet siger din udstødning os en del... det sidder en masse små kamra som stopper meget at gassen... prøv at sru den af og kør en LILLE tur :D