/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Tilladsel eller ej
Fra : Surf
Vist : 355 gange
30 point
Dato : 12-04-04 12:52

hvorfor skal man ha tilladseler når man hente noget fra en fanside af og vil putte det på sin egen side

okay lad mig forklar. jeg hente noget fra en fanside af som har fået det fra den officielle (tror nok det staves sådan) side af og putte det på min egen side. så hørte jeg at man skal have tilladsel til sådan noget der fra den fanside af

men hvis nu jeg hente det fra den oficielle side af og vil putte det på min egen side. skal man også spørge om tilladsel der. når de alligevel give ud af deres fan site kit. som indholder flere elemanter fra fx deres nye spil af

altså for mig. så er det lige meget om man skal have tilladsel eller ej

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 12-04-04 12:53

hvorfor skal man ha tilladseler når man hente noget fra en fanside af og vil putte det på sin egen side

okay lad mig forklar. jeg hente noget fra en fanside af som har fået det fra den officielle (tror nok det staves sådan) side af og putte det på min egen side. så hørte jeg at man skal have tilladsel til sådan noget der fra den fanside af

men hvis nu jeg hente det fra den oficielle side af og vil putte det på min egen side. skal man også spørge om tilladsel der. når de alligevel give ud af deres fan site kit. som indholder flere elemanter fra fx deres nye spil af

altså for mig. så er det lige meget om man skal have tilladsel eller ej

sådan her skulle det have stodet

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 12-04-04 12:58

Ja .. det er altid en rigtig god ide at få en accept før du benytter andres materialer. De fleste vil acceptere hvis tekst / foto osv benyttes seriøst. Men spørg ! .. det er gratis.
/PG

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 12-04-04 12:59

Du skal altid gå ud fra, at alt på en webside er copyright - altså at man ikke må kopiere det til sin egen side eller andre steder, med mindre der står at man må.
Hvis du vil hente noget fra siden, må du derfor sende dem en mail og spørge om det er i orden - det vil de fleste sige ja til, hvis man skriver hvor man har oplysningerne fra.
Der findes som regel altid en mailadresse man kan skrive til (webmaster eller lignende).

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-04-04 12:59

Næsten alle hjemmesider har Copyright.

Det ville jo være nemt hvis andre lavede alt arbejdet og man så bare kunne kopiere det.

Det må man ikke. På nogle sider må man gerne kopiere, men så skal man skrive på ens egen side hvor det kommer fra.

I det hele taget skal du passe meget på hvad du sætter på din hjemmeside og hvor du har fået det fra.

Det gælder også hvis du kopierer billeder fra aviser og ugeblade.

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 12-04-04 13:05

hvad så hvis jeg tog det fra den oficielle side af. og når de alligevel give væk af deres fan site kit. som indholder elementer fra deres fx nye spil af

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-04-04 13:17

Det ændrer ikke noget - en ting er hvad du selv skal bruge - noget andet hvad du lægger på din side som andre kan bruge.

Du må gerne hente tingene til privatbrug, men du må ikke lægge det ud så andre kan bruge det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-04-04 13:18

Du kan lægge et link på din side så andre kan gå ind på originalsiden og hente det.

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 12-04-04 13:27

men de give alligevel ud af deres fan site kit. som indholde flere elementer fra deres nye spil af. det må man da godt bruge og sætte på ens side ik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-04-04 13:30

Nej - kun hvis det står man må. Du må gerne bruge det selv, men ikke lægge det på din side så andre kan bruge det.
Men du kan som sagt linke til deres side - Det må du godt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-04-04 13:31

Og for en god ordens skyld.....

Lad være med at gøre det alligevel - det kan blive MEGET dyrt.

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 12-04-04 13:45

jeg vil kun bruge det engan til at lave min egen fan side til the sims 2 det er der ikke udlovlig så at bruge det vel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-04-04 13:48

Jo - du må ikke lægge det på din egen side.

Du må kun lægge et link til den anden side.

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 12-04-04 13:50

det er der ikke udlovlig at bruge fan site kit til at lave sin egen fan side til the sims 2. så meget ved jeg da

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-04-04 13:52

Vi prøver igen

DU MÅ GERNE BRUGE DET DER LIGGER PÅ SIDEN TIL AT LAVE NOGET SELV.

DU MÅ IKKE LÆGGE DET PÅ DIN SIDE SÅ ANDRE KAN BRUGE DET.

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 12-04-04 13:59

det vil jeg sku heller ikke med mindre jeg fået lov til det. jeg vilbare lave min egen fan side. og vil ikke sætte noget ud på min side så andre kan dl det med mindre jeg har fået et tilladsel af det

fx her jeg lige nu på min side http://www.boker.dk/tsbss.htm

som det man nu dl kommer fra http://thesims.ea.com/us/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-04-04 14:02

Så er der jo ingen problemer.

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 12-04-04 14:05

got vi kom til fornuftig samme

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-04-04 15:00

Surf prøv at se her :

Jeg ville godt bruge lidt grafik fra Kandu.dk for at linke til dette board. Jeg sendte service@kandu.dk en mail og her er Kandu.dk's svar :

Citat
Vi har selvfølgelig ikke noget imod, du linker til os på din hjemmeside.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 12-04-04 15:02

Jamen så lav en login til din side med en mail adresse så kan man henvende sig hvis der er behov for det.

Annuller spørgsmålet
Fra : Surf

Dato : 12-11-06 09:55

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål