/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Hvordan laver jeg jeg små input bokse?
Fra : runemunk
Vist : 447 gange
100 point
Dato : 12-04-04 11:23

Hej,
jeg har en login form på min hjemmeside og input boksene er den normale halvstore størrelse. Jeg har set på flere hjemmesider at boksene er meget små - hvordan gør man det?

mvh
Rune

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-04-04 11:38

Til venstre her i Kandu lidt nede er der faktisk lidt hjælp om forms
http://www.kandu.dk/dk/kurser/HTML/editor/editor.asp?filnavn=forms/tekstfelt
du kan måske her se hvordan du ændrer størrelsen på din form.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-04-04 11:39
Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 100 point
Dato : 12-04-04 14:04

checker også om der er noget indtastet.
Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head><title></title></head>

<style type="text/css">
   form {font:10px verdana;}
   input {background:cccccc; border:1px solid black; font:9px verdana;}
</style>
<body>
<form method="post" onsubmit="if (!this.medlem.value || !this.kode.value) { alert('udfyld alle felter !'); return false; } else return true;"
action=godkend.html>
Navn: <input type="text" name="medlem">
Kode: <input type="password" name="kode">
<input type="submit" value="Login">
</form>
</body>
</html>

PS. <form........> skal stå på en linie men kandu laver til tider nogle utilsigtede linieskift
Mvh. Natmaden

Godkendelse af svar
Fra : runemunk

Dato : 12-04-04 21:34

Tak for svaret natmaden.