/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Nemt spørgsmål
Fra : DJfrakja
Vist : 368 gange
40 point
Dato : 12-04-04 02:54

Jeg har en log fil, som jeg gerne vil have udskrevet hver dag kl. 24. Hvordan laver man en *.bat fil eller lign. så det virker.
(det kører på en w2k maskine)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-04-04 10:39

Har ikke prøvet i w2k, men i Win98 kan man gøre det i : 'Opgavestyring'. (Scheduling Agent)

Du laver en printme.bat fil, hvori der står :

type C:\LOGFIL.log > lpt1

..hvis filen hedder LOGFIL.log og ligger i roden på C: drevet.

Så sætter du Opgavestyring til at køre filen printme.bat kl. 24 hver dag.
Opgavestyring skal selvfølgelig være aktiv i din systray. Vælger du Start->Kør.. og skriver msconfig skal der under fanan start stå; C:\WINDOWS\SYSTEM\mstask.exe
Din printer skal selvfølgelig også være tændt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : DJfrakja

Dato : 12-04-04 13:41

Det virker ikke. Der sker ikke noget.
Den skal også kunne skrive ud til en netværksprinter, og ikke til lpt porten.

Kommentar
Fra : stj

Dato : 12-04-04 14:01

Hej
Det Molokyle skriver er ok!
Skal du udskrive til en netværksprinter, skriver du følgende i bat-filen:
copy c:\logfil.log \\computernavn\printernavn
Dette bruger jeg i W2K.

mvh.
Stj

Kommentar
Fra : DJfrakja

Dato : 12-04-04 14:23

ja, det virke nu også ok, men netværksprinteren sidder på en printserver. altså på en ip adresse 192.168.0.138, så hvordan får jeg den til at skrive på den?

Kommentar
Fra : stj

Dato : 12-04-04 14:35

Du må jo have givet printeren et navn under "delt som" på printserveren.
I stedet for
copy c:\logfil.log \\computernavn\printernavn skriver du det delte navn
copy c:\logfil.log \\computernavn\det delte printernavn

stj

Kommentar
Fra : DJfrakja

Dato : 12-04-04 14:47

Printeren hedder Epson LQ-300 ESC/P 2, og sidder på en port der hedder IP_192.168.0.138_1 og har IPadressen : 192.168.0.138.
Den sidder på en HP Jetdirect 500x printserver. Så den er ikke bare delt fra en anden maskine.

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 15-04-04 15:41

copy c:\logfil.log \\192.168.0.138