/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke slette filer / mapper
Fra : goldeneye
Vist : 554 gange
50 point
Dato : 12-04-04 01:32

Har en gammel Win XP (som ikke bruges) liggende på D-drevet. Der er 3 mapper under temporary internet files, med hver en fil, som jeg ikke kan slette. Filerne (som alle fylder 0 kb hedder flg.:

search[1].
colour[1].
;ID=129334;size=468x60;setID=45398;aff=on;loc=0;type=iframe[1].

Den nøjagtige fejlbesked er:

Det er ikke muligt at slette fil: Kildefilen eller -disken kan ikke læses.

Af en eller anden årsag kan jeg godt flytte mapperne med disse filer i .... men slette dem er bare umuligt. Har prøvet tricket med at trække mapperne over i affaldsspanden .... det dur heller ikke.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 12-04-04 02:23

Prøv og slette dem i dos.
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-04-04 02:29

Der er ingen Dos i XP

Hvis du kan flytte mapperne så flyt dem til dit c-drev et sted hvor du kan finde dem igen.
Genstart og så kan du sikkert slette dem.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-04 02:49
Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 12-04-04 05:16

Du kan bruge et program der heder Dr delete.. det kan slette alt.. uanset hvad..
http://www.dslreports.com/forum/remark,7374516~root=sware~mode=flat

mvh Brommi

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-04 06:06

samme program, dr.delete

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 12-04-04 06:49

Skriv i kommandoprompt: rd (mappenavn) /s /q

Ellers: RMDIR [/S] [/Q] [drive:]path
RD [/S] [/Q] [drive:]path

/S Removes all directories and files in the specified directory in addition to the directory itself. Used to remove a directory tree.
/Q Quiet mode, do not ask if ok to remove a directory tree with /S.

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 12-04-04 11:21

Havde samme problem her... kører også XP

Startede op i fejlsikret tilstand og kunne slette 4 af filerne, men ikke den sidste.

Den kunne slettes fra "DOS" => Vælg START => KØR og skriv cmd i søgefeltet... tryk ok, og et lille "DOS" vindue kommer frem

Mira

Kommentar
Fra : morban

Dato : 12-04-04 23:55

hvis du ikke kan slette filerne som lengberg har beskrevet så prøv det samme i "fejlsikret tilstand med kommandoprompt". lidt det som Chamira foreslår men på denne måde får du det hele med første gang (ikke amindelig fejlsikret tilstand)
du får mulighed for at vælge "fejlsikret tilstand med kommandoprompt" under opstart hvis du trykker f8, men det er nødvendigt at du kender den nøjagtige sti til mappen og at du ved hvordan du navigerer i kommandoprompten, som rigtig nok ikke er "dos" men den har dog stort set de samme kommandoer.

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 20-04-04 21:09

DrDele duer ikke. Den skriver at filen ikke findes.

Jeg kender ikke meget til DOS og er heller ikke meget for at lege med kommandoprompter.

Hvis nu filerne ligger således:

D:\Slet\1 (den 1. mappe jeg ikke kan slette)
D:\Slet\2 (den 2. mappe jeg ikke kan slette)
D:\Slet\3 (den 3. mappe jeg ikke kan slette)

Hvad skal jeg helt specifikt gøre.

/Michael

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 22:44

Gå i kør
Skriv cmd og tryk enter.
Nu åbner et doslignende vindue.
Nu skriver du D: og trykker enter
Så står der D:\ Nu skriver du del *.*

Så skulle alt være væk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 22:47

Alt dette forudsætter at det er den rigtige sti du har opgivet her - ellers sletter du alt hvad der ligger på D-drev

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 22:53

Du må IKKE gøre dette her hvis du har andre ting på dit D-drev.

Hvorfor formaterer du ikke bare D-drevet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 22:57

Hvis du allerede har lavet et bibliotek der hedder SLET og der kun ligger disse 3 filer skriver du sådan

Gå i kør

Skriv cmd og tryk enter.

Nu åbner et doslignende vindue.
Nu skriver du D: og trykker enter

Så står der D:\
så skriver du dir slet
så står der D:\slet\ Nu skriver du
del *.*

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-04 23:02

Vis Drdelete siger at filen ikke eksisterer så er det nog en nøgle i regedit du skal have slettet,prøv at køre et regcleaner program og få ryddet op i din registreings database,du skriver også filerne fylder 0 kb
så det kan se ud som en nøgle i regedit er blevet efterladt i reg efter
der er blevet slettet/fjernet nogle filer:
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-04 23:05

Du kan da prøve regcleaner>
http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-04 23:09

Det er lidt svært at slette ingenting,der ligger ikke en fil på D drevet men
nogle åndvage nøgler i regedit,det kan inda være at recleaneren ikke kan få
henvisningen til disse filer fjernet og at du så skal i regedit og søge efter dem manuelt.
Manse9933

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 20-04-04 23:12

Har prøvet at slette i "dossen" .... der sker nada.
Prøver lige med regcleaner

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-04 23:15

prøv og genstart pc'en efter du har kørt regclean

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 20-04-04 23:19

Prøv at køre en scandisk på den harddisk..

gå ind i "denne computer"
højreklik på harddisken->egenskaber->funktioner->vælg undersøg nu

mvh Brommi

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-04 23:23

Der var du hurtig Brommi sad lige og tænkte på det samme
nå nu er det på hovedt i seng jeg har lige kommet hjem efter 12 timer's vagt
med 25, 14 til 17 årige vildbasser pup bøvser jeg er helt bæløjet:
God nat.
Manse9933

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 20-04-04 23:25

RegCleaner hjalp heller ikke.
Mærkeligt, jeg kan flytte rundt på mapperne og filerne deri uden problemer, men slette l..... kan jeg ikke.
Det ser ud som om jeg prøver at slette en fil der ikke findes, det er ihvertfald den fejl jeg får hver eneste gang jeg prøver at slette.

En løsning vil selvfølgelig være bare at flytte mapperne til et sted hvor de ikke forstyrrer mig, men det irreterer mig da grænseløst at jeg ikke bare kan få de mapper væk fra computeren.

/Michaeæ

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-04 23:34

prøv Brommi foreslag,det kan godt ryde gammle index filer af vejen eller prøv i CMD at skrive sfc> og tast>enter og tøm din filcache

sfc mellemrum/purgecache

det tømmer din fil cache som bliver genoprettet igen mens du benytter pc'en
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-04 23:38

lad den køre indtil den siger windows har udført ændringen

God nat, jeg har tåger for øjenene

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-04 23:41

har du prøvet at flytte dem og så omdøbe dem>genstart

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-04-04 23:52

eller flyt dem lav en txt eller en anden fil du vil af med i samme mappe og marker alt>slet

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 21-04-04 00:53

Nu har jeg vist prøvet det hele. Scandisk´en tog kun lidt over en time , og jeg som allerede der var på vej i seng.
Nå men, ingenting hjalp det. jeg har også prøvet alle de andre tips og tricks .... ingenting vil bare hjælpe.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-04 01:17

jeg kan sku ikke sove,nå
prøv at flytte de omtalte filer til en mappe læg en fil eller flere ind i mappen sammen med de omtalte 0 kb filer og brows med DrDelete og sæt hele mappen ind,og genstart pc'en, eller læg nogle filer ind i original foldern og sæt hele mappen ind i DrDelete og genstart.
Manse9933

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 21-04-04 14:09

hmm.. lyder underligt... har du et opdateret antivirus program installeret? prøv at scanne.. men husk nogle scannere scanner ikke temp inet files med mindre man fortæller at den skal gøre det

Kommentar
Fra : shb

Dato : 24-05-04 19:56

prøv at start op i fejlsikret tilstand og slet dem :)