/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
transparante billeder på hjemmesider
Fra : ting27
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 11-04-04 18:11

Hej. Jeg er i gang med at lave en hjemmeside, og mangler lige lidt hjælp.
Jeg skal har sat nogle ovale billeder ind, og laver dem derfor transparante. Altså så der uden for det ellers firkantede billede ikke bliver vist. Jeg bruger tegneprogrammet fireworks, og jeg bruger frontpage 2003 til at designe min side.
Når jeg sætter billederne ind er de ikke transparante men derimod lidt mørkere.
Hvordan skal jeg gøre for at få det transparante 100% transparant.

Kommentar
Fra : Wilduhr

Dato : 11-04-04 23:12

Ting27:

Jeg kender ikke tegneprogrammet fireworks, men i stedet for det transparante, kan du så ikke give det samme baggrundsfarve som din hjemmeside???

Mhh
Wilduhr

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 11-04-04 23:24

Det har jeg tænkt på, men jeg skal lave billederne så de toner frem når musen er henne over det. Derfor vil billedet være mørkerer end baggrunden der. Men det kan godt være at jeg dropper det med fremtoningen, og så bare gør som du siger.

Kommentar
Fra : Wilduhr

Dato : 11-04-04 23:26

Jeg skal ikke kunne sige om du kan lave det 100% transparant, så vent og se om der kommer én der ved mere end jeg eller som har et bedre forslag

Accepteret svar
Fra : secret

Modtaget 100 point
Dato : 12-04-04 12:03

Hej ! Du kan lave billeder transparante i Adobe Photoshop programmet, og bagefter gemme dem til Web til at hente dem i din FrontPage.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 12-04-04 12:36

okay.. Jeg har lige hentet photoshop i går.. Kan du forklarer hvordan man gør

Godkendelse af svar
Fra : ting27

Dato : 29-05-04 12:09

Tak for svaret secret.