/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Start problem Stalker
Fra : civtek
Vist : 395 gange
45 point
Dato : 16-05-02 17:56

Når jeg starter motoren går denne i stå efter 5-10 sek. og må tage tændrøret ud det er vådt, starter igen med samme resultat som ovenstående.

Er der en med et godt råd? den har lige rundet 10.000 km

På forhånd TAK.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 55 point
Dato : 16-05-02 17:16

Justering af karb. mål?
"civtek" <civtek.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ZzQE8.4425$4f4.304222@news000.worldonline.dk...
> Når jeg starter motoren går denne i stå efter 5-10 sek. og må tage
> tændrøret ud det er vådt, starter igen med samme resultat som
> ovenstående.
>
> Er der en med et godt råd? den har lige rundet 10.000 km
>
> På forhånd TAK.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-05-02 17:40

".: [d33p blu3] :." <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3ce3db3f$0$58745$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Justering af karb. mål?

Du ved vist godt at man skal kommentere under det man citerer...ik´?
Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle ske nu. Den drukner jo, sådan skal det
vel forstås? Det kan være _mange_ ting.

Hvis din CDI tænding er færdig, altså den slår ikke en krafitg nok gnist, så
får du ikke forbrændt gassen ordentligt. Tjek evt elektrode afstanden.

Kompression... tjek bund og toppakning, altså skift dem. Efter 10kkm er de
nok blevet lidt møre.

Olien...måske får den pludseligt for meget. blokér motoren for olie, evt ved
at klemme slangen og se om den så står længere tid i tomgang? Motoren tager
ikke skade så længe du kun holder den i tomgang.

Måske er udstødningen sodet til? Tjek lige det, da det kan resultere i at
motoren ikke kan komme af med udstødningen og det derved forbliver i
cylindret.

Godkendelse af svar
Fra : civtek

Dato : 21-05-02 19:01

Tak for svaret .: [d33p blu3] :..

Kommentar
Fra : civtek

Dato : 21-05-02 19:05

"Brian Axelgaard" skrev d. 16-05-02 17:40 dette indlæg :
> ".: [d33p blu3] :." <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ce3db3f$0$58745$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Justering af karb. mål?
>
> Du ved vist godt at man skal kommentere under det man citerer...ik´?
> Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle ske nu. Den drukner jo, sådan skal det
> vel forstås? Det kan være _mange_ ting.
>
> Hvis din CDI tænding er færdig, altså den slår ikke en krafitg nok gnist, så
> får du ikke forbrændt gassen ordentligt. Tjek evt elektrode afstanden.
>
> Kompression... tjek bund og toppakning, altså skift dem. Efter 10kkm er de
> nok blevet lidt møre.
>
> Olien...måske får den pludseligt for meget. blokér motoren for olie, evt ved
> at klemme slangen og se om den så står længere tid i tomgang? Motoren tager
> ikke skade så længe du kun holder den i tomgang.
>
> Måske er udstødningen sodet til? Tjek lige det, da det kan resultere i at
> motoren ikke kan komme af med udstødningen og det derved forbliver i
> cylindret.
>
> Tak for svaret. Nu er der jo et par ting jeg kan prøve. hilsen civtek
>