/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Service
Fra : abbn
Vist : 392 gange
50 point
Dato : 11-04-04 09:30

Er der nogen der ved hvor man kan få de data blade, man skal bruge, så man kan se hvad der skal efterses / udskiftes ved service.

Skal passe til
VW Passat Lemo 1999 1.8

Kommentar
Fra : 8x140844

Dato : 11-04-04 09:35

Ved et service skifter du oliefilter, olie, brændstof-filter (dielsel), luftfilter, efterser tandremmen og eftergår lednigerne at der ikke sidder noget løst.

Kommentar
Fra : abbn

Dato : 11-04-04 09:46

Nu er der jo en del mere.
km. på Tændrør / Filter / Tandrem / Div. olie
Det jeg mente var om der var nogen der viste hvor man fik det data blad.

Kommentar
Fra : 8x140844

Dato : 11-04-04 09:55

Ja hvis han skal køre det der hedder stort service, her snakkede jeg kun om et lile service.

Kommentar
Fra : 8x140844

Dato : 11-04-04 09:56

Husk ofså at efterse geringsolien ved at linde skruen i bundkaret og se om der render lidt ud.

Kommentar
Fra : 8x140844

Dato : 11-04-04 09:58

Hvis u skal køre det store service skal du også efterse dine tændrør, eftermåle dine tændrørskabler, efterse samt justereing og opsmøring at bremser og eftergå dit styrtøj.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-04 09:58

Nogle instruktionsbøger har serviceprogrammerne indstrevet.
Ved ikke om det også gælder for Passat.

Kommentar
Fra : 8x140844

Dato : 11-04-04 09:59

Okay....øhh jeg ved ikke hvor du får databladet, men nu har du i hvertfald de ting du skal gøre.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 11-04-04 11:09

Du kan købe en værkstedsmanual til din bil (evt. en HAYNES) Den kan købes hos de fleste boghandlere, Aotoudstyrsforretninger, på nettet :
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/1563924382/103-6487623-9616616?v=glance
eller hos Køsters Motorboghandel i Randers.
http://WWW.KOSTERS.DK

Det gode ved disse bøger er foruden at får beskrevet din bil ned til MINDSTE detalje også gør dig i stand til at du selv kan foretage en mængde service og reperationer på din bil. Allerede efter det første eftersyn du selv har foretaget har du tjent bogen ind igen...så RIGELIGT!!!

God fornøjelse!!!

MVH
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-04 11:17

Eller låne en værkstedsbog på biblioteket.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-04-04 14:00

De kan vel fåes gratis ved WV, man skal da kunne vide, hvad de gør ved de forskellige eftersyn.
Endvidere står det som regel jo også bag i instruktionsbogen.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 14-06-04 08:00

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : abbn

Dato : 14-06-04 15:46

Tak for svaret pallebhansen.
Undskyld jeg har helt glemt jeg har et spørgsmål kørende.

Har købt en bog.