/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Fz50 skyder
Fra : Hauerslev
Vist : 925 gange
54 point
Dato : 10-04-04 20:38

De skyde agtige lyde kommer så vidt jeg kan høre fra cylinderen, men er der kun mens den er kold eller går ved få omdrejninger, men når den er varm kører den som en drøm, både ved lave- og høje omdrejningstal.
Har tjekket om tændrør sidder rigtigt, og den starter udemærket godt...
HJÆLP MIG :)

Kommentar
Fra : codename

Dato : 10-04-04 20:45

Når den skyder plejer det at være fordi der er kommet benzin i udstødningen, det tyder på at du skal justere din kaburator.

/Jesper

Kommentar
Fra : codename

Dato : 10-04-04 20:50

Glemte lige at skrive at det også kan være defekt tændrør, altså således at det ikke tænder hver gang.

/Jesper

Kommentar
Fra : Hauerslev

Dato : 10-04-04 21:16

Men det skyder jo ud fra cylinderen?? Kan det være utætte pakninger?? Eller nej, nok egentlig ik når det kun er ved lave omdrejninger når den er kold... glem det :)

Kommentar
Fra : Hauerslev

Dato : 10-04-04 21:16

Og mit tændrør er kun ½ år gammelt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-04-04 23:29

NYT TÆNDRØR Du sir når den er kold kig i instruktionsmanualen hvis du har sådan en eller sørg for at få det rigtige rør til din model
Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-04-04 23:30

Ps. der kan godt være fejl i et tændrør eller det kan være et forkert du købte

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 54 point
Dato : 11-04-04 01:04

For sen tænding: Kontroller tændingstidspunktet og juster til korrekt tidspunkt.
Stempelringe fastbrændt i rillerne: Løsn stempelringene og rens rillerne. Monter evt. ny stempelringe.
Forkert platinafstand: Kontroller og indstil platinafstanden.
Motor får for lidt benzin: Kontroller dyserne, rens evt. karburatoren.
Karburatoren sidder løst: Spænd karburator fast. Udskift evt. karburator pakning.
Tændrøret har for lavt varmetal: Skift til korrekt varmetal eller nærmeste højere.
Motoren suger falsk luft ind: Kontroller pakninger ved cylinderen samt krumtapshuset.
Tændrørskabel løst eller dårligt isoleret: Sæt kablet fast, eller udskift det.
Tændrørets gnistgab bøjet/defekt: Rens tændrøret først. Kontroller og olieblandingprocenten.
Defekt kondensator/gnister mellem platiner: Udskift kondensatoren.
For meget sod på stempeltop, og topstykke: Brug ikke for meget olie og rens motoren for sod
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 11-04-04 10:22

hvis den skyder ud mellem cylinder og topstykke, kan det tyde på at topstykket er en lille bitte smule skævt. Når så motoren bliver varm udvider pakningen sig en smule og kan så udfylde utætheden...

Godkendelse af svar
Fra : Hauerslev

Dato : 11-04-04 12:40

Tak for svaret pallebhansen.