/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Polini Evo Vs. Athena Racing(Evo)
Fra : chinabox
Vist : 1252 gange
30 point
Dato : 10-04-04 18:07

Hej!

Det skal side på en Yamaha Neo's som i forvejen er fyldt op med tun :)
Det skal lige siges at det er 70 ccm begge cylindrer...
Men hvilken cylinder er bedst? På siderne med tun skriver de jo at Polini evo yder op til de 20 Hk.... Men det samme skriver de med Athena Racing.... Jeg har altid fået at vide at Polini er det bedste! Og at Athena Racing kun er en dårlig kopi af Polini Evo...

Men hvad yder de, Athena og Polini? Og hvad anbefaler i?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-04-04 18:13

Ring til http://www.west-import.dk/ og hør hvad de syntes?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 10-04-04 18:32

Athena er et ok valg til de 1200,- man giver for det.
Men hvis man ikke er ked af at give 800,- mere, så vil jeg helt sikkert foretrække Polini. Det er helt sikkert bedst.

Jeg står også og skal snart have en cylinder, og der vil jeg give 2000,- og købe en Polini EVO. Det er helt klart nr. 1.

Så svaret på spørgsmålet ligger i din pengepung.............

Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 10-04-04 18:35

Og hvad tror du de siger ved west-import når de ikke handler med polini evo cylindre? Køb Athena, vil deres svar nok være...............

Kommentar
Fra : scooter_boy1615

Dato : 10-04-04 19:21

hejza jeg har selv polini evo på min jeg har også haft Athena........ Athena er ikke så godt så polini evo så jeg vil køde polini det køre godt:D

mvh steffen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 10-04-04 22:45

Okay.... jeg har ogs fundet en som har polini Evo som er lidt brugt, har kørt 400 km, jeg skal give 1100 kr for det, så det køber jeg, lyder det ikke som en fair pris?! det er komplet med top, stempel og cylinder+pakninger

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 10-04-04 22:47

Det er en meget god pris. Slå til med det samme. Men kun hvis du stoler på sælgeren.........

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 11-04-04 11:43

Jeg stoler da på ham..... men igen jeg ved jo ikke hvordan det ser ud, men han lyder til at være fin nok! Har også set billeder af kittet, det ser rigtig fint ud! Jeg har ogs købt det nu :) for det med posten tirsdag eller onsdag og så skal det sættes på!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-04-04 13:05

Jeg er sikker på du bliver tilfreds med Polini, hvis sættet er OK. Har du fået udstødning og karburator købt?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 11-04-04 13:45

ja jeg har TP Nardo udst og 21mm dellorto kab.....!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 11-04-04 13:48

Så kommer det bare til at skyde, gør det............ tillykke med kittet og pas på dig selv og de skide pansere...............

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 11-04-04 16:23

he he har mødt politiet mange gange, møder dem næsten hver dag når jeg kører på arbejde!!! Men plejer at slukke hvis jeg ser dem og ser så ud som om jeg roder med noget andet..... problemet er så bare at min scooter larmer ret så meget..... :)

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 11-04-04 16:27

Jeg er en gang kørt væk fra en motorcykelbetjent (he,he) og en gang fra en alm. fu..... patrulje......
De kan rage mig, kan de...........

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 11-04-04 16:37

en 1300 cc motorcykel skal man sgu ikke lege med!!!!!! 1300 cc Vs. 70 cc..... he he det går ikke nej!!!!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 11-04-04 16:46

Det er sgu rigtigt. Det var nede på en cykelsti med sand, og da en motorcykel er stor og tung, kan den ikke køre hurtigt i svingende, men det kunne jeg............. he, he. Så var der en bom længere fremme, og så var jeg væk...... he, he....
Jeg er forresten vant til at køre på den omtalte sti, så jeg vidste godt hvor hurtigt jeg kunne køre......

Kommentar
Fra : cptralle

Dato : 11-04-04 21:18

Det er helt klart Polini evo. Jeg har kun Polini på min scooter(Aerox) og den køre 165 km/t med sommerdæk. Og med 35 hk. så helt klart vælg en Polini evo.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 11-04-04 21:22

>>cptralle
Jeg synes du har haft en lækker drøm............. 165km/t????????????????? 35hk??????????????????????

Mere har jeg ikke at sige..................

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 11-04-04 23:41

cptralle: 165 km/t og 35 HK med Polini Evo???? Arj det holder jo ikke vel! Ved godt at Polini Evo er godt, men SÅ godt er det ikke :)

Kommentar
Fra : cptralle

Dato : 12-04-04 00:52

Jeg er ked af at skuffe jer drenge. kan man vedlægge en fil her? for jeg kan filme det. jo Polini evo og Evo 2 udstødning alene kørte 100. Så sorry men sandt.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 12-04-04 01:10

Jeg tror på dig cptralle.........
Det er derfor at Polini´s egen scoot med 2 cylindre (2 polini evo cyller) og 2 udstøninger (polini evo igen) 2 karburatorer og andre div. dele, yder ca. 25 heste. En tophastighed på ca. 140 km/t.
Men de er heller ikke så gode til at tune som dig makker
TOTALT GRINEREN
Du er sgu syg og jeg kan ikke lade være igen og igen og igen ........... nå, jeg skal i seng nu, ellers kunne jeg blive ved hele natten

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 12-04-04 11:26

cptralle: Nej du kan ikke vedhæfte filer her mener jeg.... men send det til min mail eller kontakt mig på msn: happybent2003@hotmail.com

Kommentar
Fra : cptralle

Dato : 12-04-04 12:50

jamen så må du vkelig få et schok når d høre det er rigtigt. Ok chinabox skal bare aftale et tidspunkt med min bror hvor de filmer fra bil og mig på siden og så se hans bils display. Så får du rigtigt nedtur mordenx!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 12-04-04 12:56

For det første tralalala, er det Mordex, med stort M og uden n.
Hvis du ser lige så forkert på displayet, som du gør her, kan jeg godt forstå du kører så hurtigt
Men jeg tror dig lille lalle. Jeg kan nemlig også løbe hurtigt. Ca. 90km/t. Det er fordi jeg har 6 ben, men ikke helt alm., det er nemlig 6 Carl Lewis Evolution ben
Du er totalt til grin.
Lad os se hvad Jon og Palle siger når de ser dette

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-04-04 13:26

Jeg siger bare den med 165 og 35 HK, den holder ikke en meter. Det er jo Danmarks hurtigeste, og jeg vil også gerne have lov at måle den med bil, selvom biler viser 10% for meget, så viser cptralles vist noget nær 40% for meget.
Hvorfor har vi ikke hørt om den til scootertræf? og til løb?
Hvor kan vi se dyret?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 12-04-04 13:45

Mordex: Ha ha den var sgu go :) he he

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 12-04-04 15:22

tror på 165 35 hk...haahahahaha til grin man....

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 12-04-04 16:23

Jeg er glad for at der er flere end mig der tror på det

Kommentar
Fra : cptralle

Dato : 12-04-04 20:44

hvorfor jeg ik har været de steder det skal jeg sige dig det er fordi den er efterlyst i hele danmark og hvis jeg kommer sådan et sted bliver jeg så bustede som man kan blive.... okat Moordex viser en bmw og mercedes forkert som har kørt ved siden af NEJ! så ta dig lige sammen bare fordi der ik er nogen der må ha en hurtiger scooter end din!!! OG den er lige blevet måplt på et værksted til 33.2 hk! TABER!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 12-04-04 20:47

Det sidste ord er den bedste måde at beskrive dig selv på. Men du skal have ros for selv at indse det.....

Kommentar
Fra : scooter_boy1615

Dato : 12-04-04 22:41

hej hvad tun kørten den så for det ville jeg også godt have så 165/35hk ha ha ha ha ha ha ha

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-04-04 23:24

Hvordan målte de den? Var det sondemåling, med balance aksel efter DIN måling, det er den eneste rigtige, og har du udskriften?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : cptralle

Dato : 13-04-04 00:29

Jeg har intet at bevise overfor jer. Kom og sagde han skulle købe evo fordi jeg har fået min op på 33.2 hk med 165 km/T så må i sQ selv om, om i tror det. Jeg ved det passe køre på den hver dag. Men i er velkommen til at kikke forbi i min scooter klub på amgargade nr. 12 scooterkluben amgar hedder den spøger det blå lyn og så får i af høre hvad den kan.

Kommentar
Fra : cptralle

Dato : 13-04-04 00:30

Ps: Palle jeg ved ik hvordan de målte den. De skulle bare lave tjek og så bad jeg dem om at måle det hele nu hvor de var i gang men jeg kan godt finde ud af det.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 13-04-04 00:51

Citat
hvorfor jeg ik har været de steder det skal jeg sige dig det er fordi den er efterlyst i hele danmark og hvis jeg kommer sådan et sted bliver jeg så bustede som man kan blive.

Citat
Men i er velkommen til at kikke forbi i min scooter klub på amgargade nr. 12 scooterkluben amgar

>>cptralle,

Du er da fuldstændig gakket i det lille børnehoved der stikker ud af din hals............
Du kan på ingen måder få 33,2, eller 35 hk, ud af en alm. Polini evo cyl. Du kan heller ikke få din scoot til at rende 165km/t.
Prøv lige at tænke dig om en ekstra gang, eller endnu bedre............TÆNK bare én gang.
Du mener du får mere ud af dit tun, end Polini selv??????????????
Har du været nede ved Motoline i Flensborg? De har en scoot, som tidligere nævnt, fuld tunet med alt hvad der er muligt fra Polini. 2 cyller, 2 udstødninger m.m. Jeg kender manden der har været med til at tune/bygge den, og ved du hvad tralle/lalle, den har ca. 25 heste, og en topfart på ca. 140km/t.
Er du sikker på du har gjort det bedre? For det er der ingen andre herinde der er...........
Du er totalt latterlig. Hvad vil du opnå med dit pladder herinde? Skal vi råbe hurra for dig? Bede for dig? Eller hvad?
Nå ja........ det er det eneste sted du kan udgive dine fantasier, for det kan jo ikke tjekkes herinde........ IRL ville folk jo dø af grin hvis du med samme overbevidsthed fortalte om din tiptoptunede scoot. Det er også derfor du ikke står på scootergalleri eller moped, for der kan du ikke overbevise nogen, for derinde er folk jo hardcoretunere, og dem kan du jo ikke bilde sådan en gang lort ind.............. Og herinde på kandu, ja........der er måske en eller to der siger WOOW, fordi de intet kender til tuning og derfor tror på det..........
Lalle, gå i seng lille ven............. og se dog at blive voksen............. nå nej............. der er jo sikkert 10 år til du fylder 18...... Hvis du ikke kan se op over hjulet på Aeroxen, så be´ din far om en lille skammel, så kan du se hvad der er oppe over sædet...................

Igen, TOTAL grineren

Mordex. (med et o )

PS. Hvis du nu siger at din scoot er bygget om med en motor fra en lille Aprilia 125cc, så tager jeg det hele til mig igen. For det er den eneste mulighed for at få 35 heste ud af den............. (hvis det dog i det hele taget er muligt)

Kommentar
Fra : cptralle

Dato : 13-04-04 01:07

Bare en malossi cylender yder alene 29 hk. Og jeg er da bedøvne ligeglad hvad du tror eller har fået fortalt kom ned til min scooterklub. oplev det... tab din øjne. og måske saml din hjerne op?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 13-04-04 01:11

Hvor kan man få disse "himmelske" cyller? En malossi på 29??? Polini på 35??????????????? Super..........
Sådan en vil jeg ha´ .................

Kommentar
Fra : cptralle

Dato : 13-04-04 02:02

en malossi kan du købe næsten over alt. bla. på den hjemmeside du gav mig.. og ja min polini alene yder 27 hk! så det passer sammen alligevel du! det var jo ik så godt hva=

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 13-04-04 11:46

Der er intet her der passer
På de hjemmesider der informere om antal hestekræfter på en cylinder, skriver at en Polini evo kan med den rigtige opsætning komme til at yde 25 heste. Man kan som du siger også få en Mallossi der yder de 25 heste, med det er igen, kun med den rigtige opsætning.
Skal jeg komme med links?

Mordex.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-06-04 07:59

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : AMD

Dato : 28-12-04 22:59

hahahah grinenr :D
Du mener simpelthen at kunne trække 35 hk ud af et polini evo ( ikk engang evo 2 ) men EVO, altså luftkølet cylinder? :D
Du har jo sniffet noget du ikk kan råle ... hehehe