/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel i Office 2003 - Åbning af filer
Fra : bigfool
Vist : 404 gange
120 point
Dato : 10-04-04 14:14

Har netop fået installeret Office 2003 DK (havde tidligere Office 2000) og det er fint nok, men når jeg åbner Excel, åbner programmet samtlige filer, der ligger på harddisken, og det er knap så fint :( - Nogle der kender til problemet og hvordan man løser det ?

På forhånd tak.

Bigfool

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-04-04 14:25

Det kan være du har lagt den oveni den gamle off 2000 og nu blander den opstartfilerne.
Har du prøvet at lukke alle filerne - lave en fil - gemme den, og så prøve igen.
Sker det også med de andre office programmer.
Emesen.

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 10-04-04 14:38

Det lyder mystisk... Generelt bør man afinstallere gamle programmer, før man installerer nye.. med mindre det er en upgrade? Er det blevet pillet ved indstillingerne?

M.v.h.

Ulle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-04 14:44

Det lyder som en vittighed og et eller andet kun en virus kan producere.
For at det kan lade sig gøre skal både programmet og en søgefunktion være på spil.
Ligeledes skal exe filen åbne alt det søgefunktionen finder.

Spørgsmålet må være stillet forkert, eller også forstår vi ikke meningen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-04-04 14:46

Jeg var lige inde i funktioner (off2000)>indstillinger>standard>der kan du hakke i "vis seneste filer og bestemme antal"
Jeg ved godt, at det er senest brugte filer der vises i rullemenuen under Filer,
men det kunne da være.
Måske kunne du afindstallere off2000 og indstallere igen men ikke i samme mappe
Lav evt. emappe i C:Programmer/Microsoft Office2 og læg den der.
Husk lige evt. at låse den op igen.
Emesen.

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 10-04-04 14:47

Der er noget om snakken, refi. Måske det er en makrovirus? Så Bigfool, scan lige din PC totalt for virus m.v....

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 10-04-04 14:59

@alle - Tak for en masse besvarelser inden for kort tid ! :)

Nej, det er ikke en vittighed. Maskinen er formatteret, så Office 2003 er ikke lagt oven på en tidligere version. Selve *.XLS-filerne er efterfølgende lagt ind via backup. Under "viste antal filer" er der kun bedt om 4.

Håber derfor på nogle besvarelser, der kommer problemet tætte ...

På forhånd tak.

Bigfool :)

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 10-04-04 15:00

Glemte lige at sige, nej, det er kun i Excel, jeg oplever problemet.

Bigfool :)

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 10-04-04 15:22

Prøv lige at tjekke hvor dine genveje til start af excel viser hen.
Hvis den automatisk starter biblioteket som en projektmappe vil den nemlig åbne alle filer der ligger der.
Alternativt - SLET dine genveje og opret nogle nye til excel.exe

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 10-04-04 16:30

@refi og alle andre:

Tror nok jeg netop selv har løst probemet; Under "indstillinger" og fanen "standard" siger næstnederste linie "ved start åbnes ALLE filer i" (filplacering) og efter jeg har fjernet hele stien åbner Excel nu med et "standard-ark", så én er glad igen - Burde lade én af jer venlige sjæle få de 120 point, men hvem skal det være ... ?

Tak for jeres interesse allesammen !!!

Bigfool :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-04 16:40

Ha ha
Godt det er løst.

Du vælger selv

Fortsat God Påske

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-04-04 16:50

Tja - det var så ikke en makro-virus..............bare en "makro"
Emesen.
Afstår fra at få point.

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 19-04-06 07:32

Tak for svaret refi - Bedre sent end aldrig herfra, men var lige i gang med at rydde op

Maskinen har efterfølgende været formateret igen (af andre årsager) og problemet har "løst sig selv".

Bigfool