/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Genstart af autoradio.
Fra : Botgaard
Vist : 4397 gange
100 point
Dato : 09-04-04 22:25

Har haft strømmen af batteriet på naboens Passat, 92, hvor der sidder en Blaupunkt "AUDI" Gamma autoradio. Denne har en kode, som vi også har liggende, men er der nogen, der kan fortælle, hvad vi skal gøre for at få radioen i gang igen? Min nabo vil blive utrolig glad, hvis vi kan få den i gang.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 09-04-04 22:28

har den ikke et navn mere.. er lidt svært at indkredse det...

Junior

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-04 22:32

Dette skulle gerne hjælpe:
Citat
Autoradio med kodesikring

Hvis batteriet er fjernet, eller der er foretaget forkert kodeindtastning, viser autoradioen kun streger på displayet. Hvad gør man? Når man har undersøgt, om radioen er rigtigt tilsluttet, skal den være tændt, indtil der står „Code“ på displayet (maks. 1 time). Efter et tryk på stationstasten „1“ viser displayet hhv. tre og fire nuller. Nu kan den rigtige kode indtastes på stationstasterne 1 – 4: Det første tal i koden indtastes på stationstast 1. Tryk på stationstast 1 så mange gange, som svarer til tallet. Det andet tal i koden indtastes på stationstast 2. Der trykkes på stationstast 2 så mange gange, som svarer til tallet. Fremgangsmåden er den samme med det 3. og 4. tal. Når hele koden står på displayet, bekræftes kodeindtastningen med søgningsvippen pil opad eller til højre. Hvis du har en 3-cifret kode, indtastes denne på stationstasterne 2 - 4. Det første ciffer er så et "0". Dette indtastes ved at trykke på tast 1. Displayet viser herefter kun 3 indtastningsfelter.

Hvis du har mistet apparatets KeyCard med kodenummer
Autoradioen kræver kodeangivelse. Apparatets KeyCard med kodenummer er ikke længere til rådighed.
Hvad skal du gøre? Det kodenummer, som passer til apparatet, kan rekvireres hos Blaupunkt. For at få oplyst koden skal du fremvise følgende:

1.) Produktnummer (BP...._.......)
2.) Typenummer (764......)
3.) Ejerbevis - enten

- Pas
- Købskvittering
- Forhandlerens erklæring på tro og love
- Bekræftelse fra politiet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-04 22:33

Hvis I ikke selv kan gøre det skal I køre på et autoriseret vw værksted og få det gjort - tag koden med så de kan se det er jeres radio.
Det er jo en slags tyverisikring hvis nogen stjæler radioen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-04 22:34

Ja bedre kan det ikke gøres Bjarne.........

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-04 22:37

Man har vel selv sådan en Blaupunkt selv om den sidder i en Italiener og er noget nyere. Det erlet nok når man fælger anvisningen.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 09-04-04 23:12

BjarneD

og jeg som troede at man fælgede dæk, men i denne moderne tid kan alt vel ske Bjarne.

mvh
per

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-04 23:16

Pas på Per de næver der rammer tasterne så tilfældigt kune måske varme dine rygstykker

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-04 23:16

Se stave kan jeg slet ikke

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 09-04-04 23:28

øhh du bjarne det var bare for sjov duuu

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 09-04-04 23:29

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 09-04-04 23:39

Nu har jeg været nede og forsøge mig med det du skrev BjarneD. Tændte for radioen og der stod SAFe og det blev der ved med at stå. Hva' gør jeg så?

Peter.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-04 23:50

Enten er den så gammel, at det beskrevne ikke passer eller også har I forsøgt for mange gange.
I kan evt. prøve at koble strømmen til radioen fra 10-15 minutter og så prøve igen.
Sammen med bilens instruktionsbog følger der gerne en Blaupunkt instruktionsbog hvor fremgangsmåden er beskrevet.
Hvis der er problemer plejer man at ringe til nærmeste Blaupunkt service center.
http://www.blaupunkt.dk/12_1.asp
Det er vist det bedste jeg kan hjælpe med.

VH.
Bjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-04 23:56

Hvis i har koden - har i så ikke også bilens instruktionsbog - der plejer det at stå.

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 10-04-04 00:00

Dytten er importeret hjem fra Dyskland uden instruktionsbog men med Keycard til radioen. Nu prøver jeg igen i morgen med at tage strømmen fra i 15 minutter og så starte forfra.

Indtil videre tak.

Peter.,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-04 00:03

Ellers prøv at spørge en der har en bil magen til om I må kigge i instruktionsbogen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-04-04 10:08

Hej
Jeg havde samme porblem med ikke at kunne slette at kode var forkert indtastet.
Jeg har ikke min brugsanvisning ved siden af mig men mener at kunne huske at fejlkode ikke slettes ved at afbryde strømen.
Koden slettes ved at holde "en tast" inde og tænde radioen efter 3 sekunder slettes display (skal holdes inde til display sletter.....). Jeg kan ikke huske hvilken tast det var men der sker ikke noget ved at prøve sig frem med dem alle. De eneste jeg er sikker på det ikke er, er de 4 første stationstaster da de brugs til indtastning af code.
Start med tasterne i nederste højre hjørne af radioen, det er her jeg mindes at den rigtige tast er.
Held og lykke
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 10-04-04 22:54

Lige meget hvaf vi gør står der bare "SAFe" i displayet. Har haft strømmen af batteriet i en time, har prøvet at slukke og holde en af tasterne inde og så tænde igen og dette er forsøgt med alle knapperne, har prøvet med to knapper ad gangen. Synes snart vi har forsøgt alt. Men der bliver ved med at stå "SAFe" i displayet. Dette bliver da vist ugens gåde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-04 23:00

Tja - Der er nok kun et autoriseret værksted tilbage - men husk at tage koden med.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-04-04 23:09

Blaupunkt servicecenter efter Påske.
Kig på linket i et tidligere indlæg, der er adresser mm.
Det er rigtigt nok som Benjamin Hansen skriver, at afbrydelse af strømmen ikke er den løsning der er beskrevet, men på utroligt mange elktronisk styrede enheder kan der opnås resultat på denne måde, men med hensyn til at hold etasten inde mener jeg, at det skal være stationstast 1 der skal bruges for at starte en ny kodemenu.
Det at der netop står safe bekymrer mig lidt for de Blaupunkt autoradioer jeg har haft for på de modeller fra 1995 og frem som jeg har haft har der altid stået code. Jeg er bange for at safe betyder, at den er spærret, men det skulle en opringning til et servicecenter opklare. Når man er i besiddelse af koden burde der ikke være problemer i det med mindre det er en forkert kode der er udleveret. Radioen kan også være forsynet med keycard, et system som jeg ikke kender, men her er hvad Blaupunkt skriver:
Citat
Autoradio KeyCard-sikring

Hvis du mister dit KeyCard kan apparatet betjenes med et ekstra KeyCard. Du kan indlæse data på dit ekstra KeyCard ved hjælp af en masterkode.

Hvordan får du nyt KeyCard og masterkode?

Du kan bestille et KeyCard hos et Blaupunkt serviceværksted. Find adressen under "Serviceværksteder".

Vigtigt! Ved bestilling fremvises dokumentation for ejendom.

- Produktnummer (BP...._.......)
- Typenummer (764......)
- KeyCard
- Købskvittering
- Forhandlerens erklæring på tro og love
- Bekræftelse fra politiet

Du kan indlæse data på et andet KeyCard via det KeyCard, som du har til rådighed.
Har du allerede en autoradio med et nyt KeyCard i kreditkortformat, bedes du henvende dig til Blaupunkt hotline, hvis du mister kortet.

Kortfejl "card error"

Lad radioen køre uforstyrret i en time. Herefter står der „turn-off“ (sluk) på displayet. Vent 20 sekunder, inden du tænder for radioen igen, herefter vil den køre uden problemer. ( Sørg for, at tændingen hele tiden er slået til!). Skulle der ikke vise sig en opfordring om at slukke for radioen efter en time, skal den til service.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-04 23:41

Hvis bilen er importeret fra Tyskland er radioen næppe stjålet eller meldt savnet. Den har jo også virket inden strømafbrydelsen, hvis jeg har forstået det rigtigt.
Radioen har næppe keycard for så var det jo bare at stoppe det i.
Koden er vel bare skrevet på et kort eller lignende.
Problemet er at modellen, efter det jeg kan se ikke har været på det danske marked, men systemet bør være det samme.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-04 23:43
Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-04 23:59

Her er en lidt anderledes forklaring
http://www.continentalimports.com/bl_cod_pds.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-04-04 00:01

Samtidig fortæller siden at efter 16 forsøg blokerer radioen totalt og kan kun åbnes af autoriseret værksted.

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 25-05-04 17:33

Hej.
Nu er radíoen skrottet og problemet er "løst". Men hvad gør jeg med pointsene? Der var ingen der kunne løse problemet. Ikke engang Audi-VW importøren. Og hos VW i Wolfsburg var der heller ikke noget at hente. Vi prøvede at maile ned til en radioteknikker dernede men det hjalp heller ikke en dyt.

Peter.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 25-05-04 17:39

Giv pointene den der har færrest, som en slags filantropi
Synd det ikke lykkedes!
Vh.
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : Botgaard

Dato : 25-05-04 17:47

Tak for svaret BjarneD.
Du får pointsene, da jeg ikke aner, hvad jeg skal stille op med dem. Du er så også den der har givet de mest udførlige muligheder.

Peter.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-05-04 17:53

Fint nok Peter.
Nogle gange kan man få hjælp andre ikke.

Hilsen
Bjarne