/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
C:\WINNT\system32\drivers\etc HOSTS FIL
Fra : Andreas1982
Vist : 471 gange
19 point
Dato : 09-04-04 15:49

Jeg kan ikke finde ud af at bruge denne fil.
Hvis jeg nedenunder
"127.0.0.1 localhost"
indtaster f.eks.
"195.234.155.140 ged.dk"
bliver denne ikke blokeret i browseren.

Dette er selvfølgelig bare et eksempel.

Er der en der kan se hvad jeg gør forkert??

MVH
Andreas1982

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 09-04-04 16:29

Hosts-filen bruges til at fortælle maskinen, hvilken ip-adresse den skal tilgå, når du indtaster et domænenavn i adresselinien. Hvis du f.eks. havde skrevet således "216.239.57.99 www.ged.dk" ville du i stedet for komme ind på Googles hjemmeside, når du indtastede "www.ged.dk" i adresselinien.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 09-04-04 16:52

Okay.
Så er kærestens mail fikset, men jeg kan ikke finde ud af at ændre www.as.dk ----> www.akvariesiden.dk

Kan du være behjælpelig igen??

MVH
Andreas

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 09-04-04 21:10

Akvariesiden.dk er tilsyneladende hostet hos Digiweb, derfor er det deres ip, man får, når man pinger. Du kan evt. henvende til folkene bag akvariesiden. Måske kan de hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 09-04-04 23:42

Okay.
Tak for hjælpen!

Der skulle vel ikke findes en lignende fil i Windows, der kan blokere fro visse sites?

ps: jeg skal nok acceptere dit første svar.

Venlig hilsen
Andreas

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 09-04-04 23:57

Nu er jeg ikke sikker på, hvad du mener med at blokere. Hvis meningen er, at du ikke vil have dem vist i browseren, når du indtasten webadressen, sætter du bare ip-adressen til 127.0.0.1 i hosts-filen.