/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Kan kaniner være døve??
Fra : Ditze
Vist : 2605 gange
20 point
Dato : 16-05-02 09:05

Jeg har en veninde der har ca 10 kaniner, hvor en af dem har epilepsi.. så forleden dag skulle hendes bror slå græsset i haven, hvor kaninerne er i et stort bur ved siden af... alle kaninerne løb bange ind i huset (i buret) men den lille med epilepsi fattede ikke noget, den blev bare siddende... er den døv eller hvad??

Kommentar
Fra : Kjeld_larsen

Dato : 16-05-02 09:30

Ja kaniner kan være døve

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 30 point
Dato : 16-05-02 09:49

Ja, desværre har kaniner også risiko for at blive døve. Der er de desværre ikke forskellige fra mennesker.
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 16-05-02 10:45

Hej Ditze

Ja, det kan de.Min søn har 2 kaniner der går ude i en stor Voliere. Man kan tydeligt se og mærke at Hunkaninen er døv.
Hvis man stiller sig op og laver uventede lyde,-så reagere Hannen med det det samme,--uanset hvilke lyde man foretager, så bliver hunnen bare ved at sidde og gumle mælkebøtter, sove --eller hvad hun nu er i færd med.
Efter forespørgsel og undersøgelse hos Dyrlægen konkluderede han at hun er totalt døv.
Det er et handicap en Tamkanin sagtens kan leve et godt og lang liv med. Værre er det feks. hvis en Hare bliver eller er født døv,--den klarer sig ikke længe ude i naturen.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : bamserne

Dato : 31-07-02 06:37

min datters kanin fik unger den 28/7 hvornår må man skfte bund ved den??

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 22-01-03 23:54

Vent til ungerne løber frit omkring i buret.
mvh/Ejvind

Kommentar
Fra : tigermis

Dato : 17-04-03 00:45

Lige et spørgsmål. Hvordan lever den kanin med epilepsi? Altså får den noget for det eller hvad? Jeg har aldrig hørt om det før. Hilsen Kirstine

Kommentar
Fra : grisling64

Dato : 25-04-03 12:43

vedr. skifte bund. ca. 4 uger.
Vedr. epilepsi og døvhed, dette kan sagtens høre sammen, husk for at den ikke skal blive bange over at du pludselig står der kan du trampe hård i jorden eller klappe i jorden, da den så vil mærke vibrationerne, jeg håber du får medicin til den, da der findes medicin til kaniner med anfald.