/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
lejlighed i venedig søges
Fra : karstenhou
Vist : 530 gange
98 point
Dato : 08-04-04 22:49

Jeg skal med familien til venedig - er der nogen der kender en lejlighed?

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 08-04-04 22:52

Hvor længe ? Hvornår ?
Hvis 1-2 uger, så søg under "Pensione" - det svarer til "Bed and breakfast"
/PG

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 08-04-04 23:11

Det bliver i efteråret og jeg har søgt forskellige lejligheder og har endda en på hånden ... men hvis der nu var en der kendte en... som kunne fortælle om en god en,til en rimelig penge sååå...

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 08-04-04 23:14

Har boet i Norditalien i 5 år, og Venezia er ABSOLUT det dyreste sted at bo. Mit bedste råd er at søge i Mestre, som ligger bare 5 minutter fra Venezia.
Hvad er prisen du har fået tilbudt ?
/PG

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 08-04-04 23:44

120 eu pr døgn.
- det virker billigt nok

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 08-04-04 23:54

Yes, det må siges at være en OK pris for familien ! Jeg vil ønske Jer en rigtig god tur, men skulle I blive "trætte" af Venezia en enkelt dag, så ligger Verona i behagelig afstand, .. og den by er også et besøg værd.
Go' nat for idag.
/PG

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 09-04-04 09:06

det var sørme helt utroligt billigt.
go tur

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 09-04-04 11:32

Lige en sidebemærkning.
Hvis I kører i egen bil, så undlad parkering i eet af parkeringshusene, som ligger for enden af dæmningen.
Kør over og aflæs familie og baggage. Kør tilbage til Mestre og find her en P-plads. Tag toget fra Mestre til Venezia (5 minutter). Der kører "100" tog i timen.
Det koster "spidsen af en jetjager" at benytte parkeringshusene, brug istedet pengene på familien.
Nej jeg er ikke misundelig .. men bare det var mig !
/PG

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 09-04-04 20:45

Vi kører ikke i bil , men tager mærsk air til ingen penge.
Er der noget for børn , mine 2 drenge er 12 og 15 og skal naturligvis slæbes gennem alt det jeg syns er spændende.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 12-04-04 20:31

> karstenhou
Venezia er KULTUR .. KULTUR og KULTUR. Fantastisk spændende, hvis det er drengenes interesser.. men er det det ?
Mine 2 børn var på ca. samme alder, da vi besøgte Venezia i een dag .. og da havde de fået set det de ville. Kanalrundfart med diverse båd-busser, og pitstop ved de mest kendte bygninger, cola i "Harry's Bar" osv.
Det de bedst husker er Hurtigbåden fra Lido de Jesolo til Venezia og retur. Vi boede på Lidoen.
/PG

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 98 point
Dato : 12-04-04 20:37

> karstenhou
Jeg kommer altid i tanke om noget, jeg lige havde glemt.
Venezia og Firenze er romantikkens byer. Godt til Hvedebrødsdagene, når der fejres sølvbryllup eller du rigtig vil forkæle konen/kæresten.
Dine drenge vil kede "sig ihjel" på 2. eller 3. dagen.
/PG

Godkendelse af svar
Fra : karstenhou

Dato : 17-04-04 22:50

Tak for svaret Guild.