/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Poppy Seed Roll (oversættelse)
Fra : netper
Vist : 456 gange
300 point
Dato : 08-04-04 12:37

Jeg hr fundet denne opskrift frem som jeg kunne tænke mig oversat, så jeg håber der er nogen der har lyst til at oversætte den for mig.

Mvh
Per

1 pk Active Dry Yeast
1/2 c ;Lukewarm Water, 115-120
-Degrees F.
1/2 c Milk; Lukewarm
2 3/4 c Unbleached All-Purpose Flour
4 oz Butter; 1 Stick
2 tb Sugar
1 lg Egg; Beaten With A Little
-Water For A Glaze
MMMMM------------------------POPPY SEED FILLING-----------------------------
1 c Poppy Seeds
Milk To Cover The Seeds
1 tb Sugar
2 tb Honey
1 ts Butter
Zest Of One Orange; (Orange
-Color On Peel)
Zest Of One Lemon; (Yellow
-Color On Peel)
2 lg Egg Whites

ROLL DOUGH:

Dissolve the sugar in the water and milk, then add the yeast, stirring to
dissolve, and let sit for 10 minutes. Combine the flour, butter (which
has been cut into small pieces), and the yeast mixture, kneading until the
dough forms a smooth ball. Or, in a food processor with the machine
running, add the butter to the flour, then add the yeast mixture. Process
until the dough forms a ball, adding flour or milk as necessary. Let rest
for a few minutes, then process 1 minute more. Place in a lightly oiled
bowl, turing once to oil the top, cover and let rise until double in bulk.

POPPY SEED FILLING:

Pour boiling water over the seeds, let stand for 5 minutes, pour off the
water and repeat, draining well. Cover with the milk in a saucepan and
bring to a boil, then strain. Grind with the steel blade in a blender or
processor until the seeds release the milk and turn white, then add the
sugar, honey, and butter. Cook in a heavy skillet for 1 minute over high
heat. Cool. When cool, add the egg whites and zests, blending well.

On a lightly floured surface, roll the dough into a long rectangle about
1-inch thick. Spread the filling evenly over the dough stopping 1-inch
from one long edge and roll up, making sure that the filling is sealed
inside. Place on a non-stick baking sheet, seam side down. Bake in a
preheated 350 Degree F. oven for 35 to 40 minutes. Brush with thegg laze
and cool on a wire rack.

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 08-04-04 13:47

jeg ved ikke om du kan bruge den her til noget http://www.danish-deli-food.com/Danish/cookbook/recepdetail.asp?recid=340

Accepteret svar
Fra : mrbmann

Modtaget 300 point
Dato : 08-04-04 14:29

Her er den:
Dej:
½ kop lunken vand
2 3/4 kop lunken mælk
2 3/4 kop mel
1 ¼ dl. Smør
2 spiseskeer sukker
1 pisket æg til glasering.
Vand til glasering.

Fyld:
1 kop birkes
Mælk til at dække birkes
1 spiseske sukker
2 spisesker honning
1 spiseske smør
Skal af en appelsin (usprøjtet)
Skal af en citron (usprøjtet)
Hvider fra 2 æg

Dej:
Opløs sukkeret I vandet iblandet mælken, tlsæt gæren og rør til gæren er opløst. Lad hvile i 10 minutter. Bland melet, smør (som skæres i små stykker) og gærblandingen.
Ælt indtil dejen bliver smidig kugle, eller brug en foodprocessor . Tilsæt mel eller mælk om nødvendigt. Lad dejen hvile i et par minutter og ælt derefter igen i 1 minut.
Læg til hævning i en let olieret skål. Dejen drejes for at dække alle sider med olien. Tildæk med et viskestykke og lad hæve til dobbelt størrelse.

Fyld:
Hæld kogende vand og birkes’ne. Lad det trække i 5 minutter, hæld vandet fra.
Læg birkes’ne på en pande og dæk med mælk. Bring det til at koge. Hæld overflødig vædske fra. Kom i en blender og processér til blanding bliver hvid. Tilsæt sukker, honning og smør. Varm op i en tykbundet kasserolle og lad koge i 1 minut ved høj varme. Køl af. Når blandingen er kold tilsættes æggehviderne og den revne appelsinskræl.

På et melet bord lægges dejen ud og æltes til et langt rektangle på ca. 2,5 cm tykkelse.
Læg fylde ud på dejen. Dejen smøres ud til ca. 2,5 cm fra kanten af dejen.. Rul dejen til en roulade så fyldet er indeni. Læg på en smurt eller non-stick bageplade. Sørg for at roulade samlingen vender nedad. Ovnen opvarmes til 175 (165 hvis det er en varmluftsovn) grader og rouladen bages i 35 – 40 minutter. Glacér med æggeblandingen og lad rouladen køle ned på en rist.

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 08-04-04 14:42

Tak for svaret mrbmann.