/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Flere XP - problemer
Fra : bennymanden
Vist : 502 gange
100 point
Dato : 07-04-04 23:49

Jeg kan ikke slukke min PC fra XP - jeg har slået APM til og når jeg vælger "sluk" lukker den windows ned og genstarter. Når jeg slår APM fra lukker den også ned men når kun til at jeg nu kan slukke for min computer, hvorefter jeg må gøre det manuelt.
Det er en Baze AMD K6 2. Det må vel kunne gøres så den selv slukker, eller hvad ?
mvh Benny

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-04-04 23:54

Kommer i første række an på om det er en ATX computer! Er tænd/sluk knappen lidt ligesom en ringeklokke?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 08-04-04 00:00

Ja tedd, det er den faktisk, sådan en tryk ind knap, lidt blød i det, hvis jeg skal "tvangsafbryde" - skal den trykkes helt ind og holdes i 5 sek.
Benny

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-04-04 00:09

Kigger på det i morgen er lidt træt nu, men jeg har hørt om problemet før! Måske kommer der andre ind med en løsning!

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 08-04-04 00:16

OK tedd - tak for nu og sov godt.
mvh Benny

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-04-04 00:21

Prøv lige:
kontrolpanel - System - Avanceret - Oplysninger om systemstart...Indstillinger, Fjern markering ved Genstart automatisk

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-04-04 05:09
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-04-04 05:09
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-04-04 06:32

Det kan være mange ting der skaber problemet,her er nogle af dem>
http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.htm

Du kan også prøve dette vbs script>
linje 76. Power Off or Reboot After Shutdown

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

klik på teksten Off gem på den pc'en dobbel klik på samme>indstaller

Læs hvad der står i toppen af linket.

Manse9933

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-04-04 08:59

Hejsa Benny

Prøv at kikke på dette links

http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/apm.htm

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-04-04 10:25

Tillæg

Ofte finder Windows ikke automatisk ud af at Avanceret Strømstyring (Advanced Power Management) understøttes på maskinen. Denne indstilling kan dog nemt slås til ved hjælp af egenskaberne for skærmen, men... det er ikke altid nok (se nedenfor) :

For at slå "Avanceret strømstyring" til gør du følgende :

Åbn egenskaberne for skærm (dobbeltklik på "skærm" i kontrolpanelet)

Klik på fanebladet "Pauseskærm"

Klik på knappen "Strømstyring..." nederst på siden.

Klik på fanebladet "APM"

Sæt flueben i "Aktivér Avanceret strømstyring".

I nogle tilfælde er dette ikke nok, men så kan registreringsdatabasen hjælpe :

(Husk også at checke om denne funktion eventuelt er slået fra i BIOS).

Åbn regedit.exe

Gå til HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE
\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Her finder du værdien PowerdownAfterShutdown (ellers tilføjes den som strengværdi REG_SZ).

Indholdet sætter du til 1 for at aktivere funktionen, og 0 for at slå den fra igen

Genstart maskinen for at ændringerne træder i kraft.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-04-04 10:35

Her er der billeder på>

http://www.winguides.com/registry/display.php/251

Men vbs scriptet gør det samme.

Manse9933

Kommentar
Fra : kacama

Dato : 08-04-04 19:39

jeg får hele tiden at vide at pc. ikke han finde SetupRun.exe hvad skal jeg gøre jeg har windows xp

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-04-04 20:08

kacama>> Man skal skrive sine egne spørgsmål, men Bennymanden fik et svar på det samme i går så du kan jo købe hans spørgsmål: http://www.kandu.dk/dk/spg/37778

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 09-04-04 00:10

Hej igen allesammen, og tak for de mange forslag. Jeg har læst i alle linkene både dem fra Brian, tedd og manse9933, og det virker som om det kan være mange forskellige ting der gør sig gældende, lige fra netværkskort og CD-drivere til tastatur og mus, det er åbenbart et udbredt problem i XP. Brian, jeg har prøvet at følge dine råd, men uden held. Hvis jeg aktiverer APM og deaktiverer "genstart automatisk" - så får jeg en hel "skærmfuld" af fejlmeldinger under nedlukning, jeg skal kontakte producent m.m. og min PC er lige før den eksploderer, står der. Jeg har også været inde i Registreringsdatabasen og foretaget forskellige ændringer, uden held. (Jeg har ført alle tilbage til det oprindelige) Nu er situationen den at jeg med en ganske let berøring af afbryderknappen kan slukke PC´en - når WinXP skriver at jeg nu kan afbryde min computer. Det kan jeg godt leve med indtil videre, men jeg håber at en pludselig kommer med et rigtig godt råd. Nå OK, jeg har leget med netværk i aften, så nu må jeg derover og stille et spørgsmål, eller to. Foreløbig tak til alle.
mvh Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 09-04-04 00:17

Til Briani . Jeg har sat værdien i PowerdowmAfterShutdown til 1 og det er den iøvrigt fortsat, ligeledes i samme kollonne, satte jeg AutorestartShell til 0, den stod i forvejen til 1 , men ingen af delene hjalp. Tak for nu, og over til netværk.
mvh Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 09-04-04 00:18

Til Briani . Jeg har sat værdien i PowerdowmAfterShutdown til 1 og det er den iøvrigt fortsat, ligeledes i samme kollonne, satte jeg AutorestartShell til 0, den stod i forvejen til 1 , men ingen af delene hjalp. Tak for nu, og over til netværk.
mvh Benny

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-04-04 00:28

Hejsa

Prøv lige dette også.

Hejsa

Check i Enhedshåndteringen at APM er installeret rigtigt.

Højreklik Denne Computer, vælg Egenskaber, gå til fanen Hardware og klik på knappen Enhedshåndtering. I menuen skal vælges "Vis skjulte enheder" i fanen Vis.

Hvis der er et rødt kryds over NT Apm er det installeret, men ikke aktiveret. Højreklik og aktiver, så skulle den være hjemme.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : tomato825

Dato : 09-04-04 10:03

Til Briani

Jeg har haft det samme problem med min XP PRO. Først brændte jeg de ting ned som jeg ikke ville miste. Så installerede jeg XP PRO igen hentede opdateringer hos microsoft og nu virker maskinen som den skal.

Mvh
Tomato825

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-04-04 13:04

Hejsa Tomato.

Nu har Benny jo lige installeret xp,så jeg tror ikke en geninstallation,løser overstående proplem,men den der med at hente opdateringer kunne måske løse Bennys proplemer

Hejsa igen Benny

Har du været inde og hente alle de opdateringer der er kommet til xp ?

Vigtige opdateringer-xp opdateringer-samt diverse driver opdateringer

Det vil være en godt ting at hente dem alle-selv om det tager lang tid,da der virkelig er kommet mange opdateringer.

PS-Det vil være en god ting at have service pack 1 inde da den måske kan løse dine proplemer.

Her kan du hente opdateringerne

http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : tomato825

Dato : 09-04-04 13:39

Hej Brian

Jeg skrev jo også at han skulle hente div. opdateringer hos Microsoft.
Men hvis maskinen bliver ved med at genstarte, hver gang man prøver at lukke XP ned, ja, så har man mistet en fil i systemet. Han kan da godt prøve at hente opdateringer, men det løser ikke problemet. specielt ikke, hvis han HAR hentet opdateringerne før.

Mvh Tomato825

Accepteret svar
Fra : andy40

Modtaget 100 point
Dato : 09-04-04 16:53

bennymanden,

Har du været inde i din bios og checket opsætningen der ???
Det kunne næsten lyde som om APM ikke er "enabled" der. Find din bundkortsmanual og check der.
Derefter kan du gå ind i kontrolpanelet og checket XP opsætningen med hensyn til strømstyring

Andy40

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 04-05-04 01:14

Tak for svaret andy40.APM var ganske rigtig ikke enabled i bios - nu virker alt som det skal - tak for hjælpen til alle og undskyld den lange ventetid
mange hilsener Benny