/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Vafler
Fra : AKZO
Vist : 1890 gange
100 point
Dato : 07-04-04 21:06

Hej

Da jeg sidste år var på en sommerferie, købte jeg nogle fantastiske vafler! (købt i Agger) De var hjemmelavede og ikke som de vafler man ellers får som er lavet næsten som pandekager. De her var virkelig sprøde og nærmest kikseagtige. Mon nogen kender opskriften??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-04-04 21:31
Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 07-04-04 21:38

Nej det er desværre ikke dem........ det er bare alm vafler

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-04-04 21:40

Kan du ikke læse der står sku da sprøde vafler ellers her
http://www.arla.dk/appl/HJ/HJ200ADK/HJ200D01.NSF/O/62D6E77C62715FD4C1256D860037BD59

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 07-04-04 21:42

jo jeg kan da men de er pandekageagtige dem jeg snakker er så sprøde/hårde som kiks eller knækbrød

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-04-04 21:44
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-04-04 21:45

Du skal bare give dem dobbelt tid på halv varme
Mvh Sune

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 07-04-04 21:51

Jeg opfinder selv nogen medmindre andre ved præcis hvad der er for nogen jeg mener.......

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 08-04-04 18:34

spørgsmålet er lukket.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-04-04 20:14

Hvis spørgsmålet er lukket skal du trykke på accepter over navnet på den man syntes gav det bedste svar( Altså mig da der kun er mig at vælge imellem)Og tilddele et antal stjerner nederst på siden og trykke på send indlæg
Mvh Og god påske SUNE

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-04-04 21:01

Husk at lukke og god Påske
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-04-04 00:03

Husk at lukke
Mvh sune

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 27-06-06 21:09

Hej AKZO.
Ærgerligt, at der ikke kom et rigtigt godt svar på dit spørgsmål - jeg ville ellers også gerne have fingre i de super-sprøde vafler. Det er jo fint nok med links, men meget bedre med folks egne, afprøvede opskrifter.
Venlig hilsen Karen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 13:20

Citat
spørgsmålet er lukket.
??????? - da ikke før der er et svar der er accepteret

mums - lyder nemlig godt med de vafler

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 04-02-07 14:40

Så, for søren, det havde jeg rent glemt...

Svigermor bragte denne opskrift med hjem fra norge i sommers - og de ER SUPERsprøde:

Alfhilds sprøde vafler:

4 æg
250 g sukker
500 g kartoffelmel
3 tsk bagepulver
1 tsk vanillesukker

Pisk æg og sukker, smelt margarinen og afkøl den. Blandes i æggemassen skiftevis med melet.

NU kan spørgsmålet godt lukkes

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 14:42

bliver såååååååååå lækkersulten

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 04-02-07 14:44

Det er der sandelig også grund til, mirit-pigen!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 14:47

hold så OP

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 04-02-07 14:55

Joh, du må ud og købe kartoffelmel - Føtex har søndagsåbent...

Du kan lige nå det til eftermiddagskaffen

Nej, øv nu fik jeg selv frygtelig lyst til vafler

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 15:03

- lige nu må en ostemad eller et æble træde i stedet - dovenskaben længe leve

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 04-02-07 15:13

Citat
dovenskaben længe leve

Næh, ikke her - jeg smutter i Føtex

(den ældste knægt stod og læste over min skulder, så bordet fanger)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 15:18

SNYD !!!!!! der er rigtig langt til en føtex her - især på cykel