/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Akkorder
Fra : BananJoe
Vist : 483 gange
100 point
Dato : 07-04-04 17:32

hvordan ka jeg lære at tyde en side med akkorder til guitar,
hvis nu der står

Intro
E------------
B------------
G------0----- X2
D--------0---
A------------
E-3--3-------

hva skal jeg her, udmiddelbart ville jeg gætte på at jeg skulle spille e-dur og så b-dur men hvor længe skal der gå mellem dem, håber i forstår mit problem

Verse
G G C9 D
E-------------------------------------------------
B-----3------------3-----------3-----------3------
G---0----0---0---0---0---0---0---0---0-2-2---2---0 X4
D----------0-----------0-----------2---0-------0--
A-2------------2-----------3----------------------
E-3------------3----------------------------------

og hvad betyder det her skema?

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 07-04-04 17:34

se om der evt. er noget du kan bruge fra nogle af de links der ligger her http://www.kandu.dk/dk/spg/37735

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 07-04-04 17:40

det var ikk så meget hvordan man spiller dem jeg tænkte på men hvordan jeg ser hvornår jeg skal spille dem,

fx

i introen ovenover skal jeg vel spille e og så b men hvor hurtigt og hvor lang tid skal jeg vente før jeg går videre til b

sådan nogen ting

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 07-04-04 17:43

det kan jeg ikke se ud fra det du skriver, da jeg vil mene der mangler en takt angivning et eller andet sted... lang tid siden jeg har spillet musik så er lidt rusten på det område :)

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 07-04-04 17:44

Det kan du ikke se på tabulaturene ovenfor.. Du bliver nødt til at kende melodien først..

Hør nummeret et par gange, det sætter sig hurtigt fast!

Mvh Niels

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 07-04-04 17:45

kan man se om det er fingerspil eller ej?

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 07-04-04 17:46

hva så med det her

G G C9 D
Another turning point, a fork stuck in the road

betyder det at jeg skal spille g 2 gange indtil jeg synger a fork hvor jeg skifter til c9?

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 07-04-04 17:50

du starter på G når de synger Anothe og laver endnu et anslag på G når de kommer til R'eret i anotheR og holder den tone til de kommer til point hvor du skifter til C9 og skifter igen ved Stuck... men ja... hør sangen så kan du hører hvornår de forskellige anslag kommer.. det er den næmmeste måde at finde ud af det på.. så lyt lær og spil med :)

Kommentar
Fra : mux

Dato : 08-04-04 09:16

Prøv at gå ind på www.guitaren.dk
MVH. Mux Meanbean

Accepteret svar
Fra : Ylle

Modtaget 100 point
Dato : 10-04-04 16:48

Det er også bare for at vise at sangen (Verset i dette tilfælde), kører over 4 akkorder. Det ville være mærkeligt hvis C9 og D kun skulle spilles en halv gang i forhold til G-akkorden. Så det viser vel bare at G kører 2 gange, sværere er det ikke :)

Godkendelse af svar
Fra : BananJoe

Dato : 18-10-06 14:17

Tak for svaret Ylle.