/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
køb af elektrisk timet foderskål...
Fra : paparazzi
Vist : 1374 gange
100 point
Dato : 07-04-04 12:35

Vi er hver morgen ved at få knopper af vores to 'søde' 1årige katte. De vækker os hver morgen (som de fleste katte jo gør) og lader os ikke få fred før vi har været oppe og give dem morgenmad. Nu virker løsningen på vores problem ligetil --> en elektronisk madskål!!! Så kan kattene få morgenmad 'til tiden' og vi kan sove indtil vækkeuret ringer Nu er spørgsmålet: Hvor kan vi købe en skål og hvad koster den og hvad er jeres erfaringer med en sådan? Spolerer kattene den ikke i løbet af natten for at få maden ud? Er den hygiejnisk? osv...
Hilsen Paparazzi og co.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 07-04-04 12:42

I kunne jo bygge en selv, kan ikke rigtig finde nogen "elektronisk madskål" på nettet!

f.eks. bygge noget ud a træ så når f.eks. uret (gammeldags ur med klokker) ringer, så er der en tråd sat fast i klokkerne, hvor denne tråd så bliver løsnet når uret ringer! ... og så kan man jo lave mange sjove ting med denne snor/tråd...

f.eks. en bøtte kattemad som vælter ned i en madskål eller lign. ...........

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 07-04-04 12:46

Jeg kan godt se problemet med at blive vækket, men hvad med at give katten foder om aftenen og om formiddagen. Så holder den vel op med at plage. Sådan gør vi, og alle er glade.

/dorte

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 07-04-04 12:47

Hejsa

Jeg kender ingen i DK der sælger dem, men her er et link til et sted hvor du kan købe dem.

http://www.homevisions.com/hvprod/prod_display1.asp?Product=31938&partner=14&clktru=1&msnshopping=1

mvh
Henning Borchert

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 07-04-04 12:58

Hej igen

Kom lige i tanke om at der var endnu et sted jeg havde set på en sådan anordning en gang.
De har den i 2 modeller. Den ene kan håndtere 2 måltider, den anden op til 20 måltider over 4 dage.

Begge modeller køler maden ned ved en plastbeholder som i frossen tilstand lægges i toppen af foderskålen.

http://www.kittenkaboodle.com/Merchant2/merchant.mv?store_code=KK&screen=PROD&product_code=C20

Den lille model koster ca 50$ og den store ca 70$

mvh
Henning Borchert

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 07-04-04 13:23

Hej Paparazzi og co.
Jeg har fundet en dansk side som har hvad i søger.
www.dyreudstyr.dk
Gå ind på siden med foderskåle,og den kommer frem,foderbeholder autmatisk ,4 måltider ,36timer,pris:333,25 dk.
mvh eskild

Kommentar
Fra : circelone

Dato : 07-04-04 13:27

Hejsa Eskild

Kender godt den model. Har selv brugt den tidligere, men havde det problem at den ikke er velegnet til andet end tørkost, og så måtte jeg iøvrigt erkende at da jeg fik 2 katte, så var der problemer med kun et foderrum åbent ad gangen.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 07-04-04 13:32

www.harald-nyborg.dk har eller har haft dem i kataloget
/nilsg

Kommentar
Fra : paparazzi

Dato : 07-04-04 13:56

Jeg har fundet ud af via jeres links at det må være en 2 stk "cat mate c10" veg skal have... Jeg har bare ikke kunne finde den her i Danmark. Der er masser af internetbutikker fra bla. England som har den til mellem §15-30, men så kommer fragt og alt mulig andet besværligt oveni. Jeg har forsøgt på Harald Nyborg men det ser ikke ud til de har dem mere... Kan i hjælpe med at finde den i Danmark? Så bliver i honoreret med et par ekstra points!!!??
Paparazzi...

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 07-04-04 16:52

Sidst jeg var ude i ZooZity (De handler også på nettet, ZooZity.dk, Send evt. en forspørgende mail til deres katteafdeling) så jeg nogle, i hundeafdelingen, "diverse tilbehør"- afdelingen, der var både til katte (eller små hunde)og hunde, henholdsvis lille og stor størrelse. Pris cirka 150kr, Såvidt vidt jeg husker. Måske kan du også få en bestilt hjem dertil, hvor du normalt handler, hvis det er en dyrehandler af en slags.
Jeg har tidligere set henvisninger til link, og har set alt igennem på kandu´s kattesektion, men kan ikke finde det, og hvor var det så egentlig jeg så dem , husker ej, men ihvertfald dur ZooZity.
Alternativt kunne I stå op og give kattene mad,- på den måde kan I tage det som en udfordring, at prøve at lade være med at blive irriterede over det, for I ved jo godt at jeres "søde" katte IKKE gør noget galt, de er jo bare sultne :)

Kommentar
Fra : Frk_Laura

Dato : 07-04-04 23:59

JEg har selv kat, den har altid mad stående fremme, og den er rigtig god til kun at spise hvad den har behov for, så find noget rigtig lækket tørkost, så er jeres problem løst, med at skulle foder katten, så kan i bare fylde skålen op når den er tom.
Hvis I opdager at katten tager på, så stop med det samme, ikke alle kan regulere deres mad behov.

Accepteret svar
Fra : sazzy

Modtaget 100 point
Dato : 16-04-04 20:29

bliver det her spørgsmål snart lukket??????????????????????

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 17-04-04 18:41

Hvis nogen ønsker det, kan de blive solgt på www.loppetjansen.dk

Gå ind på siden, og send en mail om jeres ønsker, vi opfylder "næsten" alle.

Karin

Godkendelse af svar
Fra : paparazzi

Dato : 25-06-04 19:59

Er du glad nu, sazzy?

Kommentar
Fra : sazzy

Dato : 27-06-04 21:37

ja da d vr ik 4 at 4nærme dig :- ) Held & lykke m kattene