/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
TELEX forbindelser i vægfatning
Fra : Hartmann
Vist : 770 gange
100 point
Dato : 07-04-04 11:51

Er der nogen der tilfældigvis kan forbindelserne i et originalt TELEX væg stik, der er så vidt jeg ved 2 stk 40ma current loop forbindelser 1 stk TX og 1 stk RX.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 07-04-04 12:28
Kommentar
Fra : Hartmann

Dato : 07-04-04 12:49

Hej Cooper

Det løser ikke lige mit problem, jeg skal bruge forbindelserne, altså hvilke stift numre i et DANSK TELEX væg fatning der
bruges ag til hvad de forskellige bruges til.

MVH

Hartmann

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-04 15:33

Du kan prøve at henvende dig til TELEX

http://www.telex.com/TelexMain/Web.nsf/57e529a2ece68c4686256b800053d054/d950b3322130300c86256bc80068301b?OpenDocument

Eneste forhandler af deres produkter i DK skulle være

Ib Sigismund.
Postbox 7079, Hobrovej 355, Aalborg SV, DK-9200
Voice: [45] (981) 85066
Fax: [45] (981) 88832
Email: ib@ascon.dk
http://www.ascon.dk

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 07-04-04 15:35

hej
kan ikke lige huske dem ,det er for mange år siden ,jeg har arbejdet med det
men hvis du kan vente til efter påske
så skal du nok få dem
har dem ude på mit arbd.
mvh ole

Kommentar
Fra : Hartmann

Dato : 08-04-04 12:46

Hej Refi

TELEX som du omtaler er et firma der bla, laver microfoner ikke lige det jeg spørg om.

Kommentar
Fra : Hartmann

Dato : 08-04-04 12:51

Hej 1133

Det er helt ok med efter påske er selv ude at rejse intil først i JUNI så det haster ikke.
Der er tilsyneladende ikke så mange der ved at man engang har haft noget der hedder TELEX og at det faktisk for 50 år siden var den nemmeste måde at få en besked rundt i hele verdenen og vist også den eneste hvor man fik en bekræftigelse på at denne kom frem og som derudover faktisk var juridisk gyldig. Men der er jo sket meget de sidste år så
jeg leder efter en gammel TDC gut eller lignede de er jo nok nogle af de få der ved det.

God påske

Venlig hilsen

Hartmann

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-04 12:51

Korrekt - men det er eneste importører af TELEX produkter fra USA

Kommentar
Fra : Hartmann

Dato : 08-04-04 12:55

Hej refi

Det har altså stadig ikke noget med firmaet TELEX at gøre, jeg leder efter forbindelserne i et DANSK TELEX stik.
TELEX i denne forbindelse var et produkt som P&T stod for i DK og som vistnok nu er helt udgået.
Det var den eneste måde at kommunikerer over faktisk hele verdenen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-04 12:58

Se det er straks en helt anden historie.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 08-04-04 14:25

hej
er det fjernskriver
jeg er TDC!!

mvh ole

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 08-04-04 19:03

hej
send lige huske mandag

Accepteret svar
Fra : 1133

Modtaget 100 point
Dato : 13-04-04 17:04

hej
telex el fjernskriver det er det samme,telex nettet kører endnu, der er så vidt nogle hundrede tilbage
der kommer en del transit trafik i kolding nettet drives af tdc
ben forbindelser 1 og 4, 2 og 3 kortsluttes hvorfor kan jeg ej huske
hvis det ikke virker laver du en a/b bytning(bytter ledninger på 1/4)

mvh ole

Godkendelse af svar
Fra : Hartmann

Dato : 03-05-04 15:06

Tak for svaret 1133.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 05-05-04 11:47

hej
det var godt du kunne bruge det
men hvad skal du bruge det til
ole

Kommentar
Fra : Hartmann

Dato : 05-05-04 11:54

Jeg skal bruge det inde på museumsskibet Peder Skram , hvor vi bla andet er ved at sætte radiostationen idrift igen.
Vi har så nogle Telex converterer til at tilslutte på Radio og som så skal forbindes til det faste net i skibet.
Men lige præcis på disse kabler mangler vi tegninger.

JEH

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 05-05-04 13:25

hej igen
har du fået det du skal bruge,hvis ikke er du velkommen igen
vi har desværre lige skilt os af med en masse telex da vi skulle flytte værksted
men hvis du mangler noget så skriv tilbage så måske kan jeg hjælpe
ole

Kommentar
Fra : Hartmann

Dato : 05-05-04 13:57

Hej Ole

Jeg mangler stik og fatninger til Fjernskriver og væg, så hvis du har noget af den slags, evt noget
teknisk materiale om fjernskriver.

Jeg har faktisk engang selv arbejdet med fjernskriver i P&T, men det er 25 år siden og jeg var der ikke ret længe så jeg husker ikke en pind, vi har så til gengæld haft mange fjernskrivere på mit nuværende arbejdssted, men alle der har rodet med dette er blevet pensioneret desværre.

MVH

JEH

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 05-05-04 14:28

hej
hvilke modeller
mekaniske elle elektroniske
kan se om vi har nogle stik
ole

Kommentar
Fra : Hartmann

Dato : 05-05-04 15:21

Hej

Til selve maskinerne har ingen dele men til gengæld mange maskiner, jeg skal ud på PESK for at finde
ud af hvilke typer der er ombord, og jeg kommer desværre ikke derud før omkring den 18 - 19 maj, jeg
skal rejse igen.
Men hvis du har nogle stik vil det ihvertfald være fint.

JEH

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 05-05-04 16:08

hej igen
jeg skal efter er det de runde elle de rekantulere
også en adresse
ole

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 14-05-04 13:37

hej ka mugligvis nok finde nogle stik
ole

Kommentar
Fra : Hartmann

Dato : 24-06-04 09:46

Hej Ole

Har været ude at rejse side Maj, men her er lidt mere til dig

Stik vi bruger er de rekangulere, maskiner er typen Siemens 100 og en nyerer type, men til dem har vi så mange ekstra maskiner at det ikke betyder noget.
Hvad jeg mangler er nogle Telex bokse det kan strømføde en Telex, de bruges bla til at lave test af maskiner, således
at forstå at man kan skrive på Telexen når man sætter stikket i denne box.

Hvis du har noget er jeg da intererseret.

Addressen er

Museums Fregatten Peder Skram
Elefanten
Nyholm
1439 Kbh K.
Att. Teknisk leder.

På forhånd tak

JEH

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 26-06-04 09:54

HEJ
jeg undersøger sagen
men min kollega der har med telex at gøre
har ferie i næste uge
jeg vender til bage

ole

Kommentar
Fra : Hartmann

Dato : 26-06-04 13:38

men min kollega der har med telex at gøre
har ferie i næste uge
jeg vender til bage

Hej Ole

Helt Ok med mig jeg har jo heller ikke selv været den hurtigste til at svare.
på forhånd tak for hjælpen.