/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Auto-update i XP Pro virker ikke...?
Fra : NKSDK
Vist : 481 gange
200 point
Dato : 06-04-04 21:14

Hej alle

Jeg har et problem i Win XP Pro:

I 'System' på fanen 'Automatiske opdateringer', er mine indstillingsmuligheder nedtonede, og jeg får beskeden, at "tjenesten Windows Update er ikke tilgængelig".

Det er dog ikke helt korrekt, da jeg sagtens kan køre update manuelt uden problemer overhovedet, men er der et klogt hovede derude, der ved, hvordan jeg får mulighederne på ovennævnte fane aktiveret, vil jeg blive glad.

På forhånd tak

NKSDK

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-04-04 21:22

Her er hvad der står i windows hjælp:
Du skal være logget på som administrator eller som medlem af gruppen Administratorer for at ændre indstillinger for Automatiske opdateringer. Hvis computeren er tilsluttet et netværk, kan visse indstillinger for netværkspolitik også forhindre, at hele proceduren kan udføres.

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 06-04-04 21:25

Hej Tedd

Ja, jeg er klar over ordlyden i hjælpen, og det skulle ikke være noget problem, da jeg selv er administrator på en standalone-PC

NKSDK

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 210 point
Dato : 06-04-04 22:12

vis tjenesten automatisk opdatering er stoppet så vil den fane være udtonet,
så >computer aministration>tjenester og programmer>tjenester>bobbelt klik
på automatisk op datering>starttype>sæt den til automatisk,og start den eller genstart pc'en,så skulle fanen være der igen under kontrol panel> system.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-04 22:13

dobbel klik

Godkendelse af svar
Fra : NKSDK

Dato : 06-04-04 22:19

Tak for svaret Manse9933 - du er en kvik knægt

Mvh

NKSDK

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-04 22:21

Selv tak og kvik i lige måde