/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Monza
Fra : DBVM
Vist : 982 gange
100 point
Dato : 06-04-04 19:27

Købt puck monza rensede motoren, blokken er boret/planet, fik at hvide af den forrige ejer at den er svær at starte, (Spørgsmål kan det være at kaboratoren ikke er stor nok)
eller kom med et svar tak
hvis det er kaboratoren, hvor køber man dele til en puck monza

Med venlig hilsen
DB

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 06-04-04 19:35
Kommentar
Fra : DBVM

Dato : 06-04-04 19:41

Hej dodola
jeg kan ikke bruge den side der er ikke noget til monza

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-04-04 19:43

Hos T.Hansen har de næsten alt
http://www.thansen.dk/

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-04-04 19:45

Stemplet er sikkert også hakket evt for meget Hvis det er det skal du overveje at sætte et nyt i
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 06-04-04 20:01

prøv dette limk i stedet for:
http://www.frip.dk/monza/

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-04-04 21:08

Karburatoren passer selvfølgelig til en lovlig cylinder, men er alt for lille til et tun.
http://users.cybercity.dk/~bbe8722/tuningstricks.htm
http://www.puch-info.webbyen.dk/
http://www.geocities.com/bamzedk/maxi_tun.htm
Du kan bruge cylindre fra Maxi, men du kan få tun mange steder, feks: http://www.west-import.dk/ http://www.protuna.dk/products.asp?c=15585055&n=19066886#xy
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 06-04-04 23:36
Kommentar
Fra : jk6

Dato : 07-04-04 09:03

hvis karburatoren er indstillet korrekt så burde den sagtens kunne starte selvom den er lille. næste gang du forsøger at starte den, så prøv at lytte efter utætheder. Alt efter hvor du har bearbejdet motorbolokken kan du have gjort den utæt. Hvis du har haft tændingen skruet af blokken kan det også være denne der skal indstilles.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 07-04-04 14:30

Hvis det er ikke udført "professionelt" den tuning der foretaget på din (DEJLIGE) Monza, kan du SAGTENS have problemer med start og gang (især tomgang).
Det er sin sag at afstemme en god og ensartet fyldning/skylning hvis tingene der er gjort ved din motor ikke stemmer (110%) overens. Som Palle B Hansen pepeger er det ikke sikkert der er kommet et stempel i som er afstemt efter resten af tuningen/optimeringen.
Find ud af hvor meget dit stempel er "ekstra" åbent i indsugningsfasen og hvordan den takter i forhold til tændning og udstødning. Du skal jo regne med at en højkomprimeret (totakt)motor jo har et vist "overlap" i skylningen som jo (gerne) skal "kompenseres" igennem din ekspansionudstødning, såfremt denne er afstemt efter karbureringen.
Ja DBVM det er let at tune din MONZA, man det er marginalerne der afgør hvordan/om den kører GODT.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 07-04-04 21:50

hvis den kun er boret og hakket ka den godt køre med standard karburator vh trytter

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 07-04-04 22:58

Lige meget hvor meget du tuner/modificerer din motor (og det gælder ALLE typer forbrændingsmotorer) kan den ikke yde mere end din karburering kan levere.
Man kan vha af vandforstøvning, intercooler mv. øge en motors effekt forholdsvis meget uden at ændre på brændstoftilførelsen propertionelt....men det er en helt anden snak. Du vil mærke en MARKANT effektforøgelse på din motor ved at sætte større karb på det du i forvejen har lavet.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 07-04-04 23:49

Som jk6 siger er det ligemeget om det er en lille eller en stor kaburator der er på for at den skulle kunne starte, det er "kun " moment og topfart den flytter på. Men en stor kaburator skal man jo ikke normalt give bundgas for at starte den. Er der en god kompression når du træder på kickstarteren ? kan stemplet være hakket for meget ?
er tændrøret i orden ? hjælper det at give choker eller bliver det værre ? er det både kold og varm ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-04-04 20:59

Husk at lukke og god Påske
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-04-04 00:00

Husk at lukke
Mvh sune

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-06-04 07:58

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 03-07-04 15:41

Tja Jeg har efterhånden set mange knallert motorer, hvor den forrige ejer har undladt at montere et komplet sod sæt. Det er typisk bundpakningen til cylinderen der mangler. Hvis der kan komme luft ind andre steder en igennem karburatoren, så får man ikke nok vakuum I karburatoren ved lave omdrejninger. Hvis den er helt gal da kontrollere Simmeringen under tændings systemet (Det kræver en afmontering af sving hjulet med en aftrækker) om den er tæt, Hvis ikke da kræves der en total renovering af motoren da der sider en tilsvarende under kugle lejet ved koblingen.

Hos http://www.thansen.dk/ kan Du Få fat I en bundpakning Vare Nr. 52020800 ca. 6 kr.
Hvis Du skal bruge en aftrækker da Benyt Var Nr. 56500000 (det er en PUCH MAXI aftrækker. Men kan også benyttes til monza da det er den samme Boch tænding)ca. 49. kr.

Falsk luft det er min konklusion.

m.v.
rpje

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-07-04 15:47

rpje: Hvorfor tror du han vil svare nu efter mere end 3 mdr. hvor vi har opfordret ham til at give lyd fra sig?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 03-07-04 16:02

Tja. Han kunne ha ramt et vejtræ med 100 kmt. Hvem Ved.
Nej det var en smutter.

Sorry.

Rpje..