/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Billeder --> Animation
Fra : chrelle
Vist : 475 gange
240 point
Dato : 06-04-04 18:39

Hej

Jeg har en stribe nummerede giffer:
PIC0001.GIF
PIC0002.GIF
PIC0003.GIF
.
PICnnnn.GIF.

Jeg skal bruge et program til at samle dem i en standard video fil, mpg, avi eller lignende.
Er der kender sådan eet?
De kan selvfølgelig konvateres til andet format hvis det gør det nemmere.
Det drejer sig om flere tusinde billeder så det duer ikke at gøre det manuelt i et alm grafik program.

Kommentar
Fra : _michael_

Dato : 06-04-04 18:50

Du kan gøre det i flash. :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-04 19:08

Her er programmet der kan klare en del af problemet, men desværre tager den ikke gif-filer - så lav dem om til jpg først så klarer dette program resten.

http://www.1stvideoconverter.com/

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-04-04 22:42

PaintShopPro kan samle flere gif'fer til en gif...shareware til download her: (og SVJH kan du godt gøre det som en batch handling)

http://www.jasc.com/products/trialreg.asp?pid=k-psp8-usdir

mvh Berpox

Kommentar
Fra : _michael_

Dato : 06-04-04 22:47

I flash kan det gøres ved én tastaturkommando og et tryk på retur, hvorefter der kan eksporteres... Kan det gøres nemmere i andre programmer?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-04-04 23:05

>Michael - sikkert ikke

Er det den her du tænker på? :
http://www.macromedia.com/cfusion/tdrc/index.cfm?product=flash

mvh Berpox

Kommentar
Fra : _michael_

Dato : 06-04-04 23:12

Berpox> Ja. Det er den.

Den kan downloades i fuld funktionsdygtig 30dages version. :)

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 07-04-04 14:27

Refi:
Det var lige præcis sådan noget jeg var ude efter, jeg kan bare ikke få det til at virke.
Den insisterer på at have mindst et sekund til hver frame. Hvis jeg sætter den til 0, begynder den at arbejde nogen sekunder og stopper så uden at have foretaget sig noget og uden fejlmeddelser. Og så kan det jo ligesom være lige meget.

Michael / Berpox:
Flash er muligvis det jeg skal bruge, jeg kan bare ikke få fat i det.
Hvad er det iøvrigt præcis for et program du mener? Der er flere forskellige på den adresse: StudioMX, DreamWeaver, Flash MX, o.a..
Kender du en anden adresse jeg kan downloade fra?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 07-04-04 14:34

Du skal bruge /downloade FLASH MX 2004 (evt. PROFESSIONEL)...men husk at FLASH er et (KÆMPE)stort program!!!

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-04 14:41

Du må lave en fejl med hensyn til 1stvideoconverter.
Jeg har lige prøvet med 150 billeder og 0 interval - det kører bare.

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 07-04-04 15:08

Refi:
Jeg kan ikke lige se hvad fejlen skulle være. Jeg lavede en med et interval på 1 sekund, den kørte fint. Så gik jeg ind og ændrede den til 0 uden at ændre andet og så ville den ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-04 15:59

Hvad konverterer du til og hvilket program bruger du til fremvisning bagefter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-04 16:14

Kan til suplement sige at jeg addede 150 jpg-billeder og konverterede dem til mpeg2 med 0-interval.
Derefter afspillede jeg dem med mediaplayer uden problemer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-04 16:15

Jeg kunne forestillle mig du forsøger at lave en animationsfilm el.lign.

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 07-04-04 18:37

Det er altså underligt.
Jeg har prøvet at konvertere både giffer og jpg'er til vcd, svcd, divx avi, mpg-1 og mpg-2.
Det er samme resultat hver gang: det virker med interval og virker ikke med 0-interval.
Jeg bruger også mplayer men det er i denne sammen hæng irrelevant da, når det ikke virker bliver der slet ikke lavet nogen video fil.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-04 19:35

Du skal lige huske at når du har addet filer må ingen af dem være highlighted for så er det kun dette ene billede der bliver ændret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-04 19:37

Du åbner pics og adder filer derefter stiller du interval på 0 og trykker start.
Så bliver der genereret en mpeg2 fil (hvis det er det du har valgt) den kan du så afspille.

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 07-04-04 19:48

Det er præcis det jeg gør. Der sker bare ikke noget. Der bliver ikke genereret nogen mpg fil.
Det er mystisk.

Og kan stadig ikke downloade Flash.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-04 19:53

Ja så fatter jeg ikke en meter - det virker godt nok her.
Prøv at slette programmet og hent en ny download - der kunne jo være sket et eller andet under downloaden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-04 19:55

Prøv evt. om frames-opsætningen gør nogen forskel.

Kommentar
Fra : _michael_

Dato : 07-04-04 21:01

Du skal være tilmeldt, før du kan downloade flash.

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 07-04-04 22:38

Tak for hjælpen Refi. Det er fuldkommen sort det her.

Michael:
Jeg har tilmeldt mig men jeg kan ikke logge ind.
Iøvrigt bryder jeg mig ikke om download sites der kræver ID for at hente gratis programmer.

Kommentar
Fra : _michael_

Dato : 07-04-04 22:55

Det er heller ikke et download-site. Og det er en evalueringsversion af et købeprogram.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-04-04 23:32

Prøv nu at hente en anden download af 1stvideoconverter - det skal sku virke.....

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 09-04-04 11:55

Det kan da ikke være rigtigt at 1st Converter og Flash er de eneste muligheder der findes

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-04-04 12:05

Nej - der er sikkert flere.
Denne kan det samme - men minimum du kan vise billederne er 1 sek.
Så om du bagefter kan speede sekvensen op ved jeg ikke.
http://www.ulead.com/dmf/trial.htm

Kommentar
Fra : _michael_

Dato : 09-04-04 15:20

*G*... i Flash kan man selv bestemme frameraten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-04 13:10

Har du fundet en løsning på problemet så hører vi da gerne denne.