/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
t610 bluetooth / usb kabel ??
Fra : Zk
Vist : 273 gange
20 point
Dato : 06-04-04 17:50

Hey .. jeg fatter ikke helt det med bluetooth men håber nogen kan forklare mig det så det er til at forstå..

Det jeg har brug for er at overføre ting fra computeren til mobilen og evt omvendt .. hvad er den bedste løsning på det ?

pfh tak :)

Kommentar
Fra : Kuno666

Dato : 06-04-04 17:56

bluetooth så kan du overfører til til og fra din mobil trådløst. men du skal have en spiciel dims til din computer som kan tale med din mobil

Kommentar
Fra : Zk

Dato : 06-04-04 17:58

:o jeg har jo IR på mobilen .. hva ska man smide i compen for at overføre ting .. og det må være noget usb også eller ?

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 06-04-04 18:24

Hej prøv og se det tip. http://www.kandu.dk/dk/tip/7452
Mvh ole

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 06-04-04 18:30

Hvis du har en infrarød port på din pc (det har mange bærbare...) skal du aktivere den og vælge send via IR på din mobil. Så skal de to IR-sendere være ca. 5 cm fra hinanden for at det virker ordentligt.

Hvis du ikke har en IR port, kan du købe en Bluetooth adapter til din computer.

Se fx http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37163

Vh KK

Kommentar
Fra : Zk

Dato : 06-04-04 18:51

ah .tak og yea har desvære ikke IR port på compen ... virker bluetooth adapteren bedre end et usb stik fra compen's usb til telefonen bedre eller ? ... syntes bluetooth adapteren ser dyr ud :o

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 07-04-04 13:55

Hvis du kan sætte et stik direkte i din tlf vil det nok være den bedste løsning. Men ellers må du nok ud og gi de 400 kr for adapteren... Hvis du ikke bruger den så meget, kan du jo spørge dine venner om de enten har en bluetooth usb dims du kan låne eller en IR port. Jeg fandt fx en i min fars gamle bærbare som jeg bruger til at overføre billeder.

Kommentar
Fra : Zk

Dato : 10-04-04 04:24

Belkin Bluetooth USB Adapter

http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=11014

Virker den til min SonyEricsson T610

Kommentar
Fra : loffe2002

Dato : 10-04-04 15:02

Hey Zk
For det første kan jeg jo lige fortælle at den "dims", der bliver talt om er en bluetooth DONGLE!
Skal du have noget til din t610 - skal det være en bluetooth dongle, da alt andet ville være spild af penge... - bluetooth er FREMTIDEN.
Desuden er bluetooth så meget mere en blot en port til tlf. - den kan bruges til lokalt netværk, dial-up modem, headset (al lyd fra computeren) osv...
Så tjek www.zitech.dk, søg efter dongle og vælg!!!! - SE LIGE PRISEN!!!!

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 03-06-04 20:04

Jeg har et USB-kabel til min T630, men hvordan overfører jeg filer og billeder? Hvordan? Jeg kan godt synkronisere med Outlook og det. Skal jeg bruge et andet program end det der er med telefonen?

//sub